Geen of slecht bereik met Simpel
Ik heb geen of slecht bereik met Simpel (T-mobile) heb al meerdere keren contact gehad met de klantenservice.
Na diverse onderzoeken gaven ze aan dat het niet aan het netwerk ligt. Maar als ik richting randstad ga dan heb ik vol bereik.
Topantwoord
Hebt u in huis of buitenshuis geen bereik? En hebt u wel eens een simkaart van een andere provider in uw telefoon gedaan? Binnenshuis wordt sowieso geen garantie gegeven op bereik. En mocht uw telefoon een slechte antennne hebben, dan is dat ook niet de schuld van de provider.
Maar ja, u geeft geen info en u stelt ook geen vraag. Wat u wilt is alleen met een glazen bol te zien.
Beste Neodutchio,
Er staat dat ik diverse malen al contact gehad heb met de klantenservice die hebben natuurlijk ook alles al geprobeerd om te achterhalen of het aan mijn toestel lag. dus ander toestellen andere sim kaart van andere provider (wel goed bereik). en heb binnen en buiten geen of slecht bereik.
Meerdere mensen hebben hier in de buurt het zelfde probleem. Er zijn al mensen over gestapt door dit probleem.
Wel raar dat ik in een andere regio wel vol bereik heb dan zal het dus niet aan mijn toestel liggen denkt u ook niet . Maar aan een zwak signaal van T-mobile.
Hallo Chvw ,
Lees deze informatie eens door , zie ook de voorbeeldbrief , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/geen-of-slecht-bereik
Hallo Marita5,
Dank u voor deze link . Alks ik er niet uitkom met Simpel (T-mobile) zal ik deze wel nodig hebben denk ik.
Graag gedaan , suc6
Misschien staat hier iets voor u tussen.
https://www.simpel.nl/oplossen-problemen-met-netwerkverbinding
https://community.simpel.nl/bellen-sms-10/slecht-bereik-telefoon-wat-nu-1878
Geachte CHVW,
Om welke plaats/stad gaat het?
New York, Amerika @groeneamsterdammer.
@TENORMIN
Het is inmiddels wel duidelijk , dat je geen fan van G A bent hoor . Dus kun je je weer voor 100 % inzetten voor het beantwoorden van TS vragen ipv G A steeds af te zeiken
Mogen we ook een foto zien? Het kan nl ook zomaar Johannesburg zijn. Jammer dat meneer De Vries geen antwoord op de vraag geeft.
@JohndeVries,
Gelukkig ziet u in wie vervelend doet op dit forum.
@geborenamsterdammer,
het meest vervelende vind ik die meelopers.
T-mobile heeft een eigen netwerk met bijbehorende zendmasten en als meerdere mensen in de buurt met dezelfde klachten te maken krijgen kan het zijn dat het gebied waarin u woonachtig bent net op het randje van het dekkingsgebied ligt. Als u in een bosrijk gebied en/of in een wijk met veel hoge bebouwing woonachtig bent dan kan het bereik tegenvallen en daar T-mobile voor nu ook niets aan veranderen. Of u van het contract af kunt hangt van de voorwaarden af maar ik denk niet dat in die voorwaarden zal staan dat u waar dan ook een goed bereik zult hebben.
Zowel mijn man als ik hebben sinds enkele maanden exact hetzelfde probleem (slecht of geen bereik). Wij hebben al jaren een abonnement van Simpel en deze problemen nooit eerder gehad. Ook wij hebben meerdere keren gebeld en dan worden er instellingen veranderd of de telefoon wordt gereset, maar het probleem wordt niet opgelost. Voor mijn man is het probleem extra groot, want hij is voor zijn werk afhankelijk van zijn mobiele telefoon en heeft op zijn kantoor totaal geen ontvangst, kan zelfs niet eens bellen of gebeld worden!
Maar als je voor je werk afhankelijk bent van je telefoon, neem je natuurlijk geen abonnement bij een budget provider.
Probeer dan een "landlijn" of een andere provider, zoek eerst uit welke provider welke dekking heeft.
Er zal nergens in de overeenkomst staan dat uw man op kantoor dekking zal hebben. Geen idee om wat voor kantoor het gaat, maar betonijzer en isolatiemateriaal kunnen het signaal aardig verstoren of tegen houden. Dat komt echt niet voor risico van de telecomaanbieder.
Dan maar voor zakelijk gebruik een zakelijk abonnement nemen bij een gewone provider en vooraf de dekking uitzoeken en eventuele problemen?
Er is op elke website van elke provider een "dekkingskaart" te vinden. Bij gebrek aan info kunnen wij u hier geen info geven of u in een "slechter" gebied vertoefd, uitgaande van BUITENSHUIS. Betreft dit binnenshuis met vreselijk goede isolatie op alle fronten dan is het logisch dat uw telefoon geen contact met de provider kan maken, bovendien wordt binnenshuis ook NIET gegarandeerd voor bruikbaarheid.
Kijk zelf even op uw deel van de dekkingskaart en probeer eens een andere simkaart qua provider in uw telefoon en uw simkaart in een andere telefoon, daaruit is ook info af te leiden.
Wellicht het gevolg van een succesvolle bezwaarprocedure die door buurtbewoners is begonnen toen er een bouwaanvraag kwam voor een mast bij jullie in de buurt.
Er zijn de laatste tijd nogal wat zendmasten in de brand gestoken en verwijderd. Zou een oorzaak kunnen zijn dat Budget aanbieders daar last van hebben.
Budget aanbieders hebben daar niet meer of minder last van dan hun MNO. Ze gebruiken dezelfde RAN.
Weer wat geleerd
Heb je binnen of buiten geen bereik?
Als binnen, gewoon een perfect geisoleerde woning.
Dan kan geen enkele provider hier iets aan doen, behalve thuis een steun zendertje die signaal van buiten naar binnen bracht.
Als buiten tekort, verhuizen!
Mijn zoon ging voor de koop Kavel in Dorpje Groningen eerst testen,
KPN prima, T Mobile Matig... Ziggo Wifi kan maar Vodafone ook heel slecht.
Andere woning of KPN die in de meeste gevallen beste is.
Maar ook daar zijn enkele uitzonderingen.
Op 13 km afstand een T Mobile Dorp die nauwelijks KPN had!
Dus waar woon je en heb je op de Dekkingskaart van alle 3 aanbieders gekeken?
Heb net een contract van 2 jaar tot juni 2023. Je verwacht dat het netwerk van T-Mobile landelijke dekking heeft. Op het kaartje van het gebied waar ik woon ,geeft uitstekende dekking aan.Heb binnen en buiten geen bereik. Heb ook alles geprobeerd met hulp van medewerker van Simpel maar zonder resultaat.
Als dit zo is, zelfs buiten moeilijk bereikbaar denk ik dat je elders het probleem moet zoeken.
Probeer eerst een ander toestel of die wel bereik heeft.
Ander model of merk mag.
Als je nieuwe simkaart daar ook niet werkte een nieuwe vragen, die heb je binnen paar dagen.
En heb je naar storingen gekeken?
Een lastig op te lossen storing kan ook nog als je elders wel perfecte bereik hebt.
Probeer het eens 4 km verder in dezelfde regio.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer