gh
door ghj.brughuis Feb 5, 2018 om 19:41
Computers & telefonie

Gegevens van een samsung telefoon overzetten naar een nieuwe samsung

ik heb geprobeert gegevens van een samsung telefoon over te zetten naar een andere samsung telefoon, bij foto,s en emails enz.redelijk gelukt, maar een paar whats app en telefoon favorietten is het niet gelukt, ik heb de telefoons met de rug tegen elkaar gehouden, wat heb ik niet goed gedaan, ben maar een leek, heb er niet heel veel verstand van, graag hulp!

38291 6 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Feb 5, 2018 om 23:06
704 Antwoorden / 2 Vragen

Samsung Switch werkt perfect.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 5, 2018 om 23:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u op uw oude Samsung een Google account heeft, kunt u bij de nieuwe telefoon inloggen met dat account en dan komen uw apps weer op de juiste plaats terug, uw contacten, uw bookmarrks, alle opgeslagen wifi netwerken, uw belhistorie,uw SMS berichten enz.

ge
door geert530 - Feb 7, 2018 om 12:34
8 Antwoorden / 0 Vragen

Een beetje telefoon winkel helpt je er graag mee.Bij mij heeft de Mediamarkt in Assen mij geweldig geholpen.

edrick3
door edrick3 - Feb 7, 2018 om 13:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ik heb de telefoons met de rug tegen elkaar gehouden,
Grapje?
Je zult toch iets meer moeten ondernemen.

gerardk
door gerardk Feb 7, 2018 om 13:35
175 Antwoorden / 8 Vragen

nooit van NFC gehoord Edrick?

edrick3
door edrick3 Feb 7, 2018 om 15:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

NFC (Near Field Communication) is een draadloze manier om kleine hoeveelheden informatie uit te wisselen binnen een straal van 10 centimeter. De chip in je mobiel communiceert met een ander NFC-apparaat, zoals betaalsystemen, of smartphones, zoals de Samsung Galaxy S8 . Het enige wat je hoeft te doen is met je smartphone een ander NFC-apparaat aan te raken. Je kunt dan meteen informatie uitwisselen, zoals het uitvoeren van een betaling of het delen van foto's en video's. Doordat de NFC-lezer is ingebouwd in je telefoon hoef je geen app meer te downloaden om een NFC-tag te lezen, zoals bij een QR-code. Je hoeft ook geen wachtwoord in te voeren, zoals bij Wi-Fi.

Cookies
door Cookies Feb 7, 2018 om 15:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Edrick3, @Gerardk en TS hebben gelijk. Wij hoeven geen uitleg over NFC, jij wel.;-)) Zie daarvoor ook mijn eerdere link.

edrick3
door edrick3 Feb 7, 2018 om 16:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, weer wat 'geleerd'. ;-)
Maar aangezien er o.a. staat:  . Deze optie is meestal alleen beschikbaar op duurdere smartphones: bekijk dus eerst de specs van het toestel voordat je deze manier overweegt. vraag ik me af of dit bij TS van toepassing is.

sieger veenstra
door sieger veenstra - Feb 7, 2018 om 17:01
8 Antwoorden / 0 Vragen

Voor android toestellen kun je de app smart switch goed gebruiken om gegevens over te zetten.

Voor je IOS-toestellen (bijv. Iphone) kun je heel goed de app copy my data gebruiken.

Op beide toestellen de app zetten, naast elkaar leggen en volg instructies. Makkelijk en heeft bij mij altijd gewerkt.