Geld terug bij aanbieding via internet
Onze dochter van 15 heeft na het zien van een filmpje van een influencer onder druk dat de aanbieding maar een paar dagen geldig was een soort smartwatch met 70% korting gekocht. Achteraf kwamen we erachter dat de Nederlandstalige site artikelen verkocht uit China. Nadat de leveringstermijn ruimschoots was overschreden hebben we gezegd dat we artikel niet meer en ons geld terug wilde. We kregen bericht dat het artikel alsnog geleverd werd. Dat is gebeurt maar wij willen het artikel niet en ons geld terug waarin we volgens mij in ons recht staan. De leverancier wil ons na veel correspondentie alleen maar korting geven op een nieuwe aankoop. Dit willen wij niet!
Hoe krijgen wij ons geld terug?
Zie om te beginnen deze info met de aantekening dat u indien u het artikel ontvangt en meteen retour zend wettelijk recht heeft op geld terug maar of dat gemakkelijk zal zijn en zonder eventuele ingebreke stelling: Na verzendeen tussengevoegd: Ik teken echter aan dat het doen van moeite mogelijk niets zal opleveren maar doe dan wel in ieder geval aangifte al zal de afhandeling geen grote prioriteit hebben maar komt de melding wel op de site malafide handelspartners als hierna al genoemd.
Spreek met uw dochter af dat zij dit nooit meer doet.
Verder kan ik hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief
Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
En zie verder voor nog meer info o.a.: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-
Bekende malafide handelspartijen | politie.nl
: deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Hoe krijg ik mijn geld terug: niet. U heeft bij een dropshipper gekocht. Waarschijnlijk zal dit "bedrijf" zeer binnenkort de grote verdwijntruuk doen is is de vogel gevlogen.
Een smartwatch gekocht in verweggistan. 70% korting en ontvangen. Ik zou zeggen: doe geen moeite om geld terug te krijgen en probeer het op Marktplaats te verkopen. Leveringstijd vanuit China is toch algemeen bekend? Niets nieuws plus: ook betrouwbaar over: als het bij Ali Express is gekocht.
Heeft u naam + adresgegevens van de influencer? Misschien moet u het wel naar China opsturen. U kunt als argument ook nog aangeven dat uw dochter minderjarig is, alhoewel ze waarschijnlijk best wel wist wat ze deed.
Maar als ik heel eerlijk ben, steek er geen energie in en neem het verlies. Laat uw dochter het artikel maar van haar zakgeld betalen en laat het een leermoment voor haar zijn.
Mijn idee @sira
Een meisje van 15 weet heus wel wat er in de wereld te koop is.
Kijk eens in het handelsregister van de kamer van koophandel.
Als de webshop daar geregistreerd is, dan heb je meer dan alleen een internet adres
De webshop (dropshipper) is niet geregistreerd en hoe wil je dan de smartwatch terugsturen?
https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregister/
Als de leverancier, dat is: degene bij wie u het heeft besteld en aan wie u heeft betaald, in Nederland gevestigd is dan heeft u 14 dagen retourrecht. Zit de leverancier in het buitenland dan wordt het lastig dit retourrecht uit te oefenen. Formeel moet een verkoper uit het buitenland die in Nederland verkoopt dit recht ook bieden, maar zie het dan maar te krijgen.
Zit de verkoper in Nederland, dan kunt u via de Geschillencommissie Webwinkels dit proberen: dan betaalt u iets van 50 Euro en als de Geschillencommissie u i8n het gelijk stelt dan krijgt u die weer terug. Dan rekent de commissie die 50 euro aan de verkoper.
u heef er recht op dit artikele terug te sturen en uw geld terug te ontvangen, de verkopende partij moet hier aan mee werken....
desnoods zult u dit bij de rechter af moeten dwingen....
Ze mag het vast terugsturen naar China voor 50 euro om er vervolgens nooit meer iets van te horen.
Zinloos advies al je het topic leest.
dat staat nergens, er staat letterlijk spullen uit china, staat niet spullen geleverd vanuit china naar TS toe! dat is nogal een verschil, tegelijk mag je een koop annuleren als je de spullen nog niet ontvangen hebt EN als je ze wel hebt ontvangen mag je ze terugsturen.
komt de webwinkel niet over de brug zul je ze moeten dagen....
Is het een webwinkel in een EU land? (een Nederlandstalige website maakt het nog geen Nederlands bedrijf)
Gebruik voortaan altijd een creditcard van de gerenommeerde namen, Visa, Amex, etc. Een standaard creditcard van de bank, mist dikwijls de extra serviceof aankoopbescherming, dus check dit van te voren.
Bij dergelijke problemen zoals te late levering en je wilt de koop ontbinden, dan lost de creditcardmaatschappij het dikwijls voor je op.
Tevens als je vakanties en vliegtickets betaald met je creditcard ben je aanvullend verzekerd.
Maar ook hier geldt, you get what you pair for. Een duurdere creditcard heeft vaak betere en uitgebreidere dekkingen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer