ka
door kassandraro Apr 26, 2010 om 10:36
Computers & telefonie

Geldigheid HiPrepay

Lotte van Webcare schreef een leuk verhaaltje. Ik heb een HiPrepay nummer sinds 1998. Ook ik heb geen SMS bericht ontvangen over de veranderde geldigheid regels in 2010. De telefoon staat dag en nacht aan! De afgelopen maanden werkten *101# en *106# niet. 1244 weer wel maar alle nummers zonder vermelding van geldigheidsduur. Uiteindelijk heb ik mijn Sim kaart in een andere telefoon gedaan. Daar werd toen wel het beltegoed weergegeven. Daarna de kaart terug in de oude telefoon en voilà: nu geeft hij ook daar weer het beltegoed aan. Echter de duur van de geldigheid valt al maanden nergens meer te achterhalen. Ook hoor ik (nog) geen waarschuwingsbericht hoeveel dagen mijn beltegoed nog geldig is wanneer ik met een telefoongesprek begin. De laatste opwaardeerdatum was 3 november 2009. Ik durf hier niet op te vertrouwen gezien het feit dat ik blijkbaar niet alle informatie ontvang óf dat die niet klopt.
Mijn nummer wordt niet meer herkend voor Mijn Hi registratie. Letterlijk: ‘Dit is geen Hi nummer’. Afgelopen jaar kon ik plotsklaps niet meer bellen vanuit het noorden en het zuiden van de UK. Nu lukt dat wel weer (af en toe en niet altijd) maar dan alleen vanuit het zuiden! Alles bij elkaar is ‘Hi Prepay’ voor mij verworden tot: “een beetje telefoon!” Weet iemand nog een andere oplossing om de geldigheidsduur te controleren?

Uit de Algemene Voorwaarden:
Algemene Voorwaarden:
3:4 Geldigheid van PrePay Tegoed
1 PrePay Tegoed kent een beperkte geldigheidsduur, waarna het vervalt. De
voorwaarden voor de geldigheid van PrePay Tegoed worden door Hi bekend
gemaakt en kunnen verschillen per Aanbiedingsvorm, Dienst of PrePay Tegoed.
2 Hi biedt Contractant de mogelijkheid de resterende periode van geldigheid van
een PrePay Tegoed op te vragen.
3 De voorwaarden en termijnen voor de geldigheid van PrePay Tegoed kunnen
door Hi worden gewijzigd. Een dergelijke wijziging zal tenminste vier weken
voor de ingang daarvan worden bekendgemaakt.

2341 4 Rapporteer

kiran
door kiran - Apr 26, 2010 om 14:49
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@kassandraro

Zomaar een opmerking. (hier ook hi prepay)
Wat de voorwaarden betreft: * 1 Geldigheid van prepay tegoed worden door Hi bekend gemaakt .... moet je zeker ruiken, mij niets van bekend.

* 3 Wijziging 4 weken voor de ingang bekendgemaakt ... idem dito.
Zeker dan via Internet nazoeken, hier ook geen sms gehad.

Geldigheidsduur controleren:
Klopt. Toen Hi besloot dat de geldigheidsduur van één jaar naar een halfjaar ging, was opvragen niet mogelijk.
Nu is het wel weer op te vragen door *101# in te toetsen.
(geldigheidsduur + tegoed is beide te zien)

Hi prepay is nu een half jaar geldig. Bij u: laatste keer 3/11/09 is dan opwaarderen vóór 3/5/10 met minimaal €10,-

(Ook ik wist van niets, heb het hier op de site vernomen dat voortaan om de 6 maanden opgewaardeerd moet worden ipv één keer per jaar)

hi-webcare
door hi-webcare - Apr 28, 2010 om 09:17
108 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Kassandraro,

Uit je reactie op het forum van Vara Kassa begrijp ik dat je wilt weten hoe je de geldigheidsduur van je beltegoed kunt opvragen. Wanneer je je beltegoed opvraagt middels *101# krijg je te zien hoeveel beltegoed je nog hebt en tot wanneer dit geldig is. Deze informatie klopt. Het prepaid tegoed is een half jaar geldig.

Tevens begrijp ik dat je niet meer kon bellen vanuit het noorden en het zuiden van de UK. Ik begrijp dat dit vervelend is. Het kan zijn dat je mobiele telefoon contact heeft gezocht met een operator waarmee je mobiele telefoon geen verbinding mee kan maken. Wanneer je problemen ondervindt met je mobiele telefoon in het buitenland adviseer ik je contact op te nemen met de Telefonische Klantenservice via + 316 1200 1200. Er kan dan direct onderzoek worden uitgevoerd waarom je mobiele aansluiting niet werkt. Dit kan niet meer als je weer in Nederland bent omdat hier je mobiele aansluiting wel naar behoren werkt.

Als laatste begrijp ik dat je problemen ondervindt met het registreren op de website van Hi. Ik wil je graag verder helpen. Zou je zo vriendelijk willen zijn de volgende gegevens te e-mailen naar webcare@hi.nl onder vermelding van referentienummer 1196:

- username op het forum
- rekeningnummer of klantnummer, deze is gelijk aan het betalingskenmerk van je bankafschrift
- naam
- postcode en huisnummer
- mobiel nummer
- nummer waarop je overdag bereikbaar bent
- gebruikersnaam
- wachtwoord
- besturingssysteem
- browser
- exacte tekst foutmelding

We zullen dan zo spoedig mogelijk je vraag beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

ma
door martin11 - Jan 5, 2011 om 22:43
6 Antwoorden / 1 Vragen

KPN wijzigt eenzijdig zijn Hi voorwaardes en levert dure en slechte klantenservice. Ik had ook geen SMSje ontvangen en ben mooi de boot in gegaan.

Nu, na het Hi avontuur, ben ik mijn Telefoonnummer kwijt, beltegoed kwijt, ongebruikte beltegoedkaart kwijt en heb ik kosten gemaak voor het bellen van de dure klantenservice (computer) en moeite gestoken in het schrijven van meerdere brieven aan de Hi/KPN klantenservice.

Middels dit bericht wil ik mensen waarschuwen met wat voor een organisatie zij in zee gaan, wanneer ze een Hi Prepaid kaart aanschaffen.

Om mijn telefoonnummer geldig te houden, waardeerde ik ieder jaar mijn Hi prepaid nummer op. Afgelopen Juli probeerde ik te bellen en hoorde ik dat ik op moest waarderen om mijn nummer niet kwijt te raken? Ik kon niet meer bellen terwijl ik ruim voldoende beltegoed had? Verbaasd omdat ik nog in januari opgewaardeerd had, ben ik op internet gaan zoeken en kwam er achter dat KPN eenzijdig zijn voorwaarden had gewijzigd en je nu ieder half jaar moest opwaarderen.

Omdat ik mijn nummer en beltegoed niet kwijt wilde raken kocht ik in de weken daarop een Hi prepaid opwaardeerkaart bij de AH. Toen ik mijn telefoon aanzette, kon deze echter niet meer registreren? Ik belde daarop het dure klantenservice nummer. Na door de nodige computer menu's heengetoetst te hebben en vervolgens lang in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik uiteindelijk een mevrouw aan de lijn. Zij kon niets over mijn nummer terug vinden (het leek alsof het nooit bestaan had) en zij adviseerde mij een brief aan de klantenservice per post te sturen om het geld voor de ongebruikte opwaardeerbon terug te vragen. Dat heb ik gedaan.

Ik schreef de klantenservice in Groningen met het verzoek om de opwaardeerbon te restitueren en hechtte de ongebruikte opwaardeerbon vast aan mijn brief. Ik kreeg een brief terug, die kant nog wal raakte? Er stond in dat mijn nummer verlopen was en dat vouchers niet meer geldig waren? Er werd met geen woordt gerept over mijn verzoek om de splinternieuwe beltegoedkaart te restitueren.

Uit onvrede hiermee heb ik nog een brief geschreven met nogmaals hetzelfde verzoek. Tot op de dag van vandaag heb ik daar niets meer op gehoord en ook niets terug gestort ontvangen.

Conclusie:
Nummer kwijt, beltegoed kwijt, opwaardeerbon kwijt, telefoonkosten kwijt, tijd kwijt en veel frustratie rijker.

hi-webcare
door hi-webcare - Jan 7, 2011 om 13:56
108 Antwoorden / 0 Vragen

Om je PrePay aansluiting te behouden dien je minimaal één keer per half jaar op te waarderen.

Als de geldigheidsduur is verstreken, wordt je PrePay-tegoed 'bevroren'. Je kunt nog wel gebeld worden en naar gratis nummers bellen, dus ook opwaarderen via 1244.

Daarna heb je nog 30 dagen om op te waarderen. Doe je dat niet dan vervalt het nummer in de centrale. Je aansluiting wordt afgesloten en je hoort: 'je mobiele telefoonaansluiting is niet meer geldig'. Wil je na deze 30 dagen toch weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw PrePay pakket. Je kunt natuurlijk ook een abonnement aanschaffen.

Als je binnen 30 dagen wel opwaardeert, kun je je aansluiting weer actief gebruiken. Aan het begin van de laatste maand van de geldigheid, krijg je vóór ieder gesprek te horen hoeveel dagen je beltegoed nog geldig is en dat je moet opwaarderen. Deze boodschap kan (per gesprek) uitgeschakeld worden door tijdens de melding een cijfertoets in te drukken. Het is niet mogelijk de boodschap definitief uit te zetten

Omdat Hi Prepay een anonieme dienst is waarvoor je jezelf niet hoeft te registreren, was het niet mogelijk om Hi Prepay gebruikers van de verandering op de hoogte te stellen per brief of e-mail. Wanneer je een abonnement afsluit moet je al je gegevens invullen, bij Hi Prepay doe je dit niet. Omdat er geen klantgegevens waren, was de enige mogelijkheid het versturen van een SMS-bericht om de wijziging door te geven. Deze SMS-berichten zijn dan ook in 2009 verzonden.

Ik begrijp dat het vervelend is als je dit SMS-bericht niet hebt ontvangen. Voor meer informatie over Hi Prepay verwijs ik jullie door naar de website van Hi via onderstaande link:

http://www.hi.nl/Productinfo/PrePay/PrePay-tarieven.htm

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare