Ar
door Arjan Kwint Oct 9, 2017 om 14:19
Computers & telefonie

Geschil met Tele2 over een (spook)factuur en nu afgesloten wat nu

In maart 2017 ontving ik via Bos incasso een vordering van 8 euro van Tele2 nederland B.V., terwijl ik in de schuldsanering zit, ik betwiste deze factuur aangezien het om een factuur ergens in December 2016 ging van de huur van 2 telefoons, terwijl ik normaal via Tele 2 altijd een email ontving aangaande facturen, ik heb alle facturen van Tele 2 er op na gekeken en die zijn tot op heden betaald doormij, ik heb zelfs mijn bankafschriften uitgeplozen om zeker ervan te zijn dat dat zo is.
Ten eerste heeft Tele 2 dus nagelaten om mij deze factuur te emailen, daarbij heb ik nooit de 1ste en 2de betalingsherinnering van hun mogen ontvangen, ten derde heeft Bos incasso mij gemaild dat ik dus direct die 8 euro over moest maken en daarbij € 40,40 incasso kosten en volgens mij is dat ook niet de goede wijze van volgorde.
Ondanks dat ik tot op heden altijd mijn facturen van Tele 2 netjes heb voldaan hebben hun mij op 6 Okt. 2017 afgesloten en kan ik nog een factuur van hun ontvangen van de telefoon huur tot einde contract data en 50% van de abonnements kosten.

Ik vind dat dit volgens mij onjuist handelen is van Tele2 en Bos incasso,

848 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2017 om 14:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

En hebt u in maart ook contact opgenomen met Tele2. En zo ja, wat zeiden ze daar?

ne
door neodutchio - Oct 9, 2017 om 14:29
5156 Antwoorden / 12 Vragen
0

U zegt alles betaald te hebben, maar klopt dat ook? Wat geeft Bos aan als reden van de factuur? U kunt precies nagaan over welke factuur en datum het gaat.
Betaald u middels een overboeking? Dan is de kans heel groot dat er een cijfertje verkeerd ingetikt kan worden. U ziet wel op uw afschrift staan dat er een afboeking gedaan is, maar bij tele2 kennen ze dan de omschrijving niet. De factuur blijft dan open staan.
Betaald u per automatische incasso? Stond er wel voldoende geld op uw rekening?

U verteld wel wat u allemaal goed gedaan hebt, maar een factuur ergens in december is een beetje vaag. U laat het nu zo ver oplopen dat u al afgesloten bent en de kosten vele malen hoger aan het worden zijn. U had direct actie moeten ondernemen bij Bos.

panter22
door panter22 - Oct 9, 2017 om 15:46
6599 Antwoorden / Vragen
0

Je zit nu aardig in de problemen voor €8. In de schuldsanering mag je geen extra schulden maken. Die heb je nu wel.
En hoe red je je hier uit?
Procedures heb je niets meer aan, de telefoon is afgesloten en je krijgt nog een flinke rekening.

Het gaat dus om een factuur van december 2016 die niet betaald is.
Kun je bewijzen dat je de normale kosten in december hebt betaald. Dmv een uitdraai van de betalingen van je bank.
Dus niet de rekeningen die je hebt betaald, maar de maandelijkse kosten van €8 voor die telefoons.
Want die zijn toch elke maand €8?
Heb je betaald, dan kun je het bewijs doorgeven aan het incassobureau. Dan moet de zaak maar weer rechtgetrokken worden.
Heb je december niet betaald, dan heb je een probleem en moet je alsnog betalen met daarbij de extra kosten.




Me
door Mevrouw Opdendijk - Oct 9, 2017 om 16:30
9 Antwoorden / Vragen
0

als je betalen moest en niet gedaan hebt dan staan hullie in hullie recht (hullie is een meervoud van hun ) dus jij moest je boekhouding in orde houden en hebben niet hun.

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2017 om 18:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

Kijkt u weleens in de spammap?
Ik begrijp dat huren van telefoons niet. Bedoelt u bij een abonnement een telefoon op afbetaling, in dit geval dus 2 telefoons?
Ik zou toch nog maar even uw adminstratie goed controleren. Misschien is er een automatische incasso niet doorgegaan wegens te weinig saldo?
Fouten gemaakt met handmatig overmaken met bijv. het rekeningskenmerk? Ik word altijd een beetje achterdochtig als mensen met betalingsproblemen en incasso's zeggen altijd netjes te hebben betaald. In de regel blijkt dat nl dan toch niet het geval te zijn.
U had al in maart actie moeten ondernemen, maar u heeft het laten sloffen naar ik begrijp, heel onverstandig.
In deschuldsanering zitten en dan 2 telefoons "huren"  begrijp ik overigens ook niet zo goed.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Pe
Pedro Harmsen - May 3, 2024 om 17:16
Garantie & verzekeringen

Niet geïndexeerde begrafenisverzekering

Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Va
Vandamenel - Apr 29, 2024 om 13:31
Winkels & webshops
ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt

ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt

In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.

Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n ... Lees meer