miranda1
door miranda1 Jun 22, 2008 om 14:13
Computers & telefonie

Gespreksgeschiedenis van msn

Ik heb een laptop waar vaak meerdere mensen op zitten te MSN-en.

Nadeel hiervan is dat al die gespreksgeschiedenis word opgeslagen terwijl dat niet in Msn staat aangevinkt. Dit gebeurd dan in Mijn Documenten.

Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen want moet nu elke dag dit verwijderen, want het gaat soms om grote bestanden.

Bij voorbaat dank,

Miranda

2301 16 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 22, 2008 om 14:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Weet je zeker dat anderen tijdens gebruik wellicht niet juist Wel deze functie inschakelen/gebruiken om hun gesprekken op te slaan ?

miranda1
door miranda1 - Jun 22, 2008 om 14:56
20 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn dochter en haar vriendin hebben het nagekeken waar ik zlef bij was en bij hun stond het uit net zoals bij mij zelf.

En toch worden ook mijn bestanden opgeslagen.

Dus vraag me af of daar het probleem wel ligt.

En bedankt voor je snelle reactie.

Gr, Miranda

stacey
door stacey - Jun 22, 2008 om 15:31
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Vreemd, heb even zitten kijken maar dat is enige optie voor keuze wel of niet opslaan voor zover ik kan bekijken.

Heb je ook de optie laatste gesprek weergeven (ook)  uitstaan ?!Want anders zal hij dat sowieso wel opslaan.

Ik zou het verder zo snel even niet weten, hopelijk heeft een ander nog een idee...

miranda1
door miranda1 - Jun 22, 2008 om 16:01
20 Antwoorden / 3 Vragen

nee staat allemaal uit

ph
door phinder - Jun 22, 2008 om 16:15
433 Antwoorden / 4 Vragen

Weet je zeker dat dit de gespreksgeschiedenis is ?

wat er namelijk wordt opgeslagen zijn xml-bestanden ( in tekst-format ). Het is bijna onmogelijk om met iemand tijdens een gesprek zoveel tekst te typen dat die bestanden groot worden !!!
met mensen waar ik HEEL HEEL HEEL vaak mee klets is het misschien net 2 MB ( maar daarvan bewaar ik het al zo'n beetje een jaar ).
Een normaal gesprek levert maximaal een paar KB op !

Zijn het geen foto's en andere bestanden die ze naar elkaar toe sturen en die bewaard worden ?? Dit kan namelijk wel snel oplopen en kan je ook niet uitzetten !!!
Kwestie van even met elkaar afspreken !

Gr. Phinder

miranda1
door miranda1 - Jun 22, 2008 om 16:34
20 Antwoorden / 3 Vragen

ja dit is echt de gespreksgeschiedenis.

en zijn dus tekstbestanden zonder foto's ed

ph
door phinder - Jun 22, 2008 om 16:38
433 Antwoorden / 4 Vragen

dan zijn het in ieder geval geen grote bestanden, dat scheelt..
Zo snel kan een mens namelijk niet typen ;)

Je kan ze er in principe gerust op laten staan, ze doen geen kwaad.
maar wil je ze toch kwijt, dan zal je waarschijnlijk MSN even moeten deinstalleren en opnieuw moeten installeren.

Ik ga er vanuit dat er bij de installatie een hoofdbeheerder is aangewezen.. Deze heeft waarschijnlijk de optie: bewaren nog aan staan en overruled de rest... Of anders een fout bij installatie.

Gooi het er eens af en zet er een nieuwe versie op !

Gr. Phinder

miranda1
door miranda1 - Jun 22, 2008 om 17:01
20 Antwoorden / 3 Vragen

Dank je wel voor je antwoord.

Ik heb windows Live Messenger en dat is de laatste nieuwe.

Dat word dan dus alles eraf en weer opnieuw installeren dan

Gr, Miranda

vr1944
door vr1944 - Jun 23, 2008 om 13:02
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo ,

Je kunt deze optie in Live messenger uitschakelen :Extra>opties>berichten en bij berichtgeschiedenis beide vinkjes weghalen>toepassen>ok.Zoals al eerder vermeld kunnen het onmogelijk grote bestanden maar hooguit bestandjes van enkele 10 tallen kb's.Je kunt ook nog de map öntvangen bestanden verwijderen uit de map mijn documenten.

vr1944
door vr1944 - Jun 23, 2008 om 13:03
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo ,

Je kunt deze optie in Live messenger uitschakelen :Extra>opties>berichten en bij berichtgeschiedenis beide vinkjes weghalen>toepassen>ok.Zoals al eerder vermeld kunnen het onmogelijk grote bestanden maar hooguit bestandjes van enkele 10 tallen kb's.Je kunt ook nog de map öntvangen bestanden verwijderen uit de map mijn documenten.

ev
door evasmitt - Jun 23, 2008 om 13:13
4 Antwoorden / 0 Vragen

Is het misschien zo dat iedereen als een andere gebruiker inlogt? Dus dat iedereen zijn eigen wachtwoord heeft voor de pc? Want dan kan het zijn dat jij het wel uitzet in msn, maar als iemand anders inlogt en bij hem/haar staat de optie gesprekshistorie wel aan, dan wordt die alsnog opgeslagen in de algemene map Mijn Documenten (die op jouw pc kennelijk voor alle gebruikers toegankelijk is).

Maar als er geen verschillende gebruikersprofielen zijn, dan weet ik het ook niet meer!

ma
door mark1970 - Jun 23, 2008 om 13:19
4 Antwoorden / 1 Vragen

Word er misschien gebruikt gemaakt van msn plus, dat is een extra programma voor msn, want daar is het ook mogelijk dat er een gespreks geschiedenis word aan gelegt en dat werkt onafhankelijk van het aan of uit hebben van gespreks geschiedenis in msn zelf.

pa
door patriesje - Jun 23, 2008 om 13:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo miranda,

Het is makkelijk uit te zetten hoor.

ga naar extra in je msn messenger pagina,

ga naar optie,

ga naar berichten en onderaan staat er dan een vinkje aan.

staat dit al uit kan het zijn dat je msn plus geintalleerd hebt en dan moet je het anders uitzetten.

ga dan bovenin naar plus
ga naar voorkeuren

ga naar gesprekken

ga naar logboeken en staat daar waarschijnlijk wel een vinkje zet hem uit en probleem opgelost.

Ik hoop dat het lukt

groetjes patries

miranda1
door miranda1 - Jun 23, 2008 om 13:59
20 Antwoorden / 3 Vragen

bedankt allemaal voor het meedenken en dan vooral patries

dankzij jou antwoord is het opgelost

hartelijk bedankt

gr, miranda

erik2
door erik2 - Jun 23, 2008 om 13:59
29 Antwoorden / 13 Vragen

Hoi Miranda,

Ik heb nog wel een andere optie voor je, maar dan moet je wel een nieuw e-mail en/of msn adres nemen.Ik werk zelf via gmail dit is gratis te downloden.Met e-mail ben je ook op en top beveiligd tegen virissen en spam beter dan wat je nu gebruikt. En hier kan je ook mee MSNen maar hier heet het alleen chatten.Hier kan je in stellen dat je chat niet opgeslagen word en tevens de (tegen partij) waar je mee chat is dat ook uitgeschakend. Deze kan de gesprekken dan ook niet meer opslaan.

Met vriendelijke groet, Erik

ed
door edwinnoord - Jun 26, 2008 om 09:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als je messenger-plus hebt gedownload, dan staat er in het gespreksvenster naast de emotiecons  het msn-plus teken. Als deze aanklikt, dan zul je zien dat 'Dit bericht opslaan' automatisch is aangevinkt. Haal het vinkje weg en je gespreksgeschiedenis wordt niet meer opgeslagen.