sillycious
door sillycious Dec 9, 2010 om 19:46
Computers & telefonie

Giftcard in plaats van geld terug.

Mijn zoon heeft me een iPod Touch kado gegeven voor Sinterklaas, 5 december. De iPod is 3 december aangeschaft bij Dixons. Ik heb de verpakking idd geopend, deze in het gratis bijgeleverde protectie case gedaan, even mee gespeeld maar het was mijn ding niet, dus alles weer zo goed als mogelijk terug verpakt en de volgende dag naar Dixons gegaan in de verwachting het geld terug te krijgen.

Tot mijn stomme verbazing constateerde de verkoopster een krasje van een mm op de hoogglanzende metalen achterkant, waarschijnlijk veroorzaakt door de case. Ze wilde mij daardoor het geld niet teruggeven, maar een giftcard, twv 230 euro hetgeen ik na enige discussie heb aangenomen, eigenlijk stomverbaast en verbouwereerd.

Vraag is: had ik dit mogen weigeren? En het geld terug mogen eisen? Ik zit nu met een giftcard in mijn maag van maar liefst 230 euro waar ik niets mee kan want ik wil niets
van Dixons.

Kan ik alsnog vragen/eisen de giftcard in geld te verzilveren?
Iemand die me kan raden? Ik heb geen idee wat ik hiermee moet.

Alvast bedankt voor ieder antwoord.

Groet,
Silly

1072 31 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 9, 2010 om 19:48
1163 Antwoorden / 60 Vragen

dubbelpost

Klik hier

sillycious
door sillycious - Dec 9, 2010 om 19:51
55 Antwoorden / 6 Vragen

Sorry, zag te laat dat ik bij auto's zat te typen (iPad)

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 9, 2010 om 19:52
1163 Antwoorden / 60 Vragen

....en ik zag te laat dat ik bij auto's zat te antwoorden.... ;-) (PC)

sillycious
door sillycious - Dec 9, 2010 om 19:52
55 Antwoorden / 6 Vragen

LOL... gaat lekker he?

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 9, 2010 om 20:11
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ongeveer een half jaartje geleden kocht ik daar een fotocamera van 170 euro. Ik vroeg de verkoper of ik hem eventueel terug mocht geven als ik me bedacht en of ik dan geld terug kon krijgen.

Nou dit kon niet.
Dus in dit geval terwijl er zelfs een krasje op zit, vind ik het nog netjes dat je een giftcard hebt gekregen, al begrijp ik dat je er niet blij mee bent.

Als je echt niks anders wil kopen daar zou je hem eventueel te koop kunnen zetten op marktplaats, maar dan krijg je er wel minder voor terug.

Wat ik me wel afvraag: zullen ze dat ding gewoon weer verkopen aan iemand anders met krasje??

sillycious
door sillycious - Dec 9, 2010 om 20:13
55 Antwoorden / 6 Vragen

De verkoopster zei dat ze het voor minder moesten verkopen. Onzin, want alleen met dat rotlicht van de winkel en dan nog in een bepaalde hoek zie je dat krasje.

Als ik nou van die giftcard wat zou kopen en later weer terug zou brengen en mijn geld terug wil, zou dat wel kunnen?

gladdeharry
door gladdeharry - Dec 9, 2010 om 20:13
463 Antwoorden / 14 Vragen

Dixons staat volledig in zijn recht. Sterker nog, die giftcard hadden ze ook niet hoeven doen.Koop is koop volgens de wet. Al met al prima service dus.

sillycious
door sillycious - Dec 9, 2010 om 20:15
55 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, ze hebben ook een uitstekende service en ik heb in het verleden vaak genoeg mijn geld terug gekregen na een foute aankoop. Maar ze hebben het beleid veranderd, vandaar die giftcard.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 9, 2010 om 20:17
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is natuurlijk een idee, maar dan moet je wel naar een ander filiaal gaan en van tevoren vragen of je het artikel terug mag brengen (ongebruikt) en je geld terug krijgt.

Zeg je gewoon dat je het artikel voor iemand als kadootje koopt :-)
Wellicht kunnen ze de doos verzegelen.

sillycious
door sillycious - Dec 9, 2010 om 20:17
55 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=gladdeharry schreef op donderdag 9 dec 2010, 20:13]Dixons staat volledig in zijn recht. Sterker nog, die giftcard hadden ze ook niet hoeven doen.Koop is koop volgens de wet. Al met al prima service dus.

Vergeet niet dat het niet mijn eigen koop is he? Een goed en lief bedoelt kadootje van mijn zoon, maar ik heb al een iPad en een iPod is voor mij dus echt wel overbodig. Ik vind het sneu voor hem.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 9, 2010 om 20:18
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedenk me nog iets, kun je hem niet op de website verzilveren. Daar mag je de artikelen binnen 7 dagen retour sturen en misschien krijg je dan geld terug (of een nieuwe card).

sillycious
door sillycious - Dec 9, 2010 om 20:19
55 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op donderdag 9 dec 2010, 20:17]Dat is natuurlijk een idee, maar dan moet je wel naar een ander filiaal gaan en van tevoren vragen of je het artikel terug mag brengen (ongebruikt) en je geld terug krijgt.

Zeg je gewoon dat je het artikel voor iemand als kadootje koopt :-)
Wellicht kunnen ze de doos verzegelen.

Haha. Ja, maar nou moet ik ophouden, anders verpest ik het voor mijn zoon. ;-)

sillycious
door sillycious - Dec 9, 2010 om 20:20
55 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op donderdag 9 dec 2010, 20:18]Ik bedenk me nog iets, kun je hem niet op de website verzilveren. Daar mag je de artikelen binnen 7 dagen retour sturen en misschien krijg je dan geld terug (of een nieuwe card).

Wat denk je dat ik gelijk gedaan he? Via de website iets willen bestellen maar dat kan niet met een giftcard. Heb er nog over opgebeld, dacht dat die couponcodes daar op de site voor die giftcards was bedoelt. Niet dus. Daar komt bij: ik heb 2 giftcards, 1 van 150 euro en 1 van 80.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 9, 2010 om 20:34
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Tja, jammer dat er nu twee draadjes hierover lopen.....

....en nog meer jammer dat jullie nu proberen de goedwillende winkelier te belazeren.

sillycious
door sillycious - Dec 9, 2010 om 20:36
55 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=deinert schreef op donderdag 9 dec 2010, 20:34]Tja, jammer dat er nu twee draadjes hierover lopen.....

....en nog meer jammer dat jullie nu proberen de goedwillende winkelier te belazeren.

Niet zo deinen, Deinert, ik heb de redactie al gewezen op het topic in de foute rubriek en wij zijn ook maar mensen die hard werken voor ons zuurverdiende geld.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 9, 2010 om 20:38
1163 Antwoorden / 60 Vragen

[quote=sillycious schreef op donderdag 9 dec 2010, 20:36]... en wij zijn ook maar mensen die hard werken voor ons zuurverdiende geld.

....is de winkelier geen mens dan???

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 9, 2010 om 20:39
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Echt niet belaren hoor Deinert, als zij iets koopt en zij zeggen dat ze haar geld terug krijgt bij bedenking, doet ze niks verkeerds.

Jammer van de website :-)

sillycious
door sillycious - Dec 9, 2010 om 20:40
55 Antwoorden / 6 Vragen

Dixons is een grooooooooooot winkelketen met 1000en werknemers en een hele rijke directeur. En natuurlijk ook de steekpenningen niet vergeten. :D

Maar wat mij betreft mag er een slotje op. Ik weet wel voldoende, ik mag blij zijn dat ik die giftcard krijg en ik ga er wat leuks en nuttigs voor terugkopen.

Dank u allen voor uw meedenken.

Hartelijke groet,
Silly

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 9, 2010 om 20:41
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Nog iets dat je zou kunnen doen, als je daar zin in hebt.

Als je in een keer in de buurt van een Dixon bent, kun je naar binnen gaan en aan iemand die iets gaat kopen vragen of jij met die card mag betalen en dat zij jou dan het geld geven.

Ook niet illegaal, wel een oplossing.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 9, 2010 om 20:46
1163 Antwoorden / 60 Vragen

[quote=sillycious schreef op donderdag 9 dec 2010, 20:40]Dixons is een grooooooooooot winkelketen met 1000en werknemers en een hele rijke directeur. En natuurlijk ook de steekpenningen niet vergeten. :D

Dixons is een franchiseonderneming met een franchiser.

sillycious
door sillycious - Dec 9, 2010 om 20:46
55 Antwoorden / 6 Vragen

Whatever. In ieder geval bedankt voor je antwoorden en je goede raad.

Groetjes,
Silly

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 9, 2010 om 20:48
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Belaren=belazeren

sillycious
door sillycious - Dec 9, 2010 om 20:50
55 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op donderdag 9 dec 2010, 20:48]Belaren=belazeren

Ja, ik ben wel blond, maar zelfs ík had dat door. Haha! Wie belazerd wie. Haha!

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 9, 2010 om 21:12
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij niemand ;-)

sy
door sylli - Dec 9, 2010 om 22:02
250 Antwoorden / 40 Vragen

Ik vind dat Dixons in deze nog best coulant is geweest om 2 giftcards te geven (bedrag van 80 en 150 euro is toch iets makkelijker uit te geven van in 1 keer 230 euro, tenzij je een laptop ofzo koopt).

Buiten het Koop = Koop verhaal:
Je hebt de verpakking geopend en gebruik gemaakt (geprobeerd) van de Ipod waarna je alles "zo goed als mogelijk" heb terug verpakt.

Als jij in de winkel een artikel van 230 euro gaat kopen, wil je toch ook dat 'ie onbeschadigd en ongebruikt en ongeprobeerd door een ander uit een onbeschadigde/niet eerder geopende verpakking komt???

sy
door sylli - Dec 9, 2010 om 22:33
250 Antwoorden / 40 Vragen

Pfff... 2 rode duimen maar liefst...
Ik geef gewoon mijn mening dat ik vind dat Dixons wel degelijk klantvriendelijk is geweest om een product terug te nemen dat zij zelf niet meer als compleet nieuw kunnen verkopen.
Ik werk ook hard voor mijn geld en als ik het volle pond (lees: 230 euro) zou moeten neertellen voor een product, wil ik absoluut de eerste zijn die de doos openmaakt en het ding aanraakt en zou ik geen genoegen nemen met een Ipod waar iemand anders "mee heeft gespeeld" en niet goed heeft bevonden. Heeft toch een 'tweedehands'-gevoel.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 9, 2010 om 22:51
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind ook dat ze nog mazzel heeft gehad hoor. Denk dat veel winkels hem niet eens terug zouden nemen.

En de rode duimen slaan hier totaal nergens op. Zeker weer 1 die zich verveelt.

sillycious
door sillycious - Dec 9, 2010 om 23:42
55 Antwoorden / 6 Vragen

Vergeten jullie niet dat ik hem niet zelf heb gekocht, ik het zonde vind van mijn zoons geld, en dat Dixons onder andere omstandigheden de iPod op zeker terug had genomen met geld terug? Het is een vreselijke fijne zaak waar ik al heel wat heb gekocht, geruild en ook vaak zat mijn geld terug heb gekregen. Alleen heb ik nu de pech dat er een ieniemieniekrasje op zat.
Ik wil mijn zoon gewoon zijn geld teruggeven, ten eerste omdat het ook maar een simpele hardwerkende student is. Stom dat ik het open heb gemaakt.

Maar ik kom er wel overheen dames, dank jullie wel voor het meedenken.

sy
door sylli - Dec 10, 2010 om 00:40
250 Antwoorden / 40 Vragen

Het gaat er toch niet om of je het ding zelf heb gekocht of hebt gekregen?

Het gaat erom dat jij het vervelend vind van Dixons dat zij jou 2 giftcards hebben gegeven terwijl jij het volledige bedrag in (contant) geld terug wilt hebben voor een product waarvan Dixons die niet meer kan verkopen als compleet nieuw en dus in waarde is gedaald.
Koop = Koop (ongeacht wie dat heeft gedaan), dus ruilen/terugbrengen/tegoedbon/giftcard/geld is een gunst van de winkelier. Dixons is u in dit geval niets verplicht of verschuldigd. Wat dat betreft is het inderdaad maar goed ook dat Dixons een (in jouw woorden) vreselijk fijne zaak is waar je al veel hebt gekocht, dus die gift cards zullen heus wel een goede bestemming krijgen.

Tip voor de volgende sinterklaas-, kerst-, moederdag- of verjaardagviering: leg je zoon voortaan een verlanglijstje voor, voordat hij zijn zuurverdiende geld uitgeeft aan een cadeau waarvan hij niet weet dat zijn moeder niet wilde hebben...

sillycious
door sillycious - Dec 10, 2010 om 00:43
55 Antwoorden / 6 Vragen

Je hebt volkomen helemaal totaal gelijk. Zo, en nu maar lekker slapen he?

sillycious
door sillycious - Dec 10, 2010 om 00:55
55 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=sylli schreef op vrijdag 10 dec 2010, 00:40]Het gaat er toch niet om of je het ding zelf heb gekocht of hebt gekregen?

Het gaat erom dat jij het vervelend vind van Dixons dat zij jou 2 giftcards hebben gegeven terwijl jij het volledige bedrag in (contant) geld terug wilt hebben voor een product waarvan Dixons die niet meer kan verkopen als compleet nieuw en dus in waarde is gedaald.
Koop = Koop (ongeacht wie dat heeft gedaan), dus ruilen/terugbrengen/tegoedbon/giftcard/geld is een gunst van de winkelier. Dixons is u in dit geval niets verplicht of verschuldigd. Wat dat betreft is het inderdaad maar goed ook dat Dixons een (in jouw woorden) vreselijk fijne zaak is waar je al veel hebt gekocht, dus die gift cards zullen heus wel een goede bestemming krijgen.

Tip voor de volgende sinterklaas-, kerst-, moederdag- of verjaardagviering: leg je zoon voortaan een verlanglijstje voor, voordat hij zijn zuurverdiende geld uitgeeft aan een cadeau waarvan hij niet weet dat zijn moeder niet wilde hebben...

P.S. mocht je nog steeds de onbedwingbare behoefte voelen je mening te uiten, die ik dus niet deel: ik heb emailnotificatie over dit topic uitgezet. Wat mij betreft it's all said and done, en kan er een slotje op dit topic.