ge
door geesje50 Mar 6, 2024 om 22:32
Computers & telefonie

Glasvezel

Hallo,

Hebben vorig jaar een woning gekocht en kwamen erachter dat de vorige bewoner de glasvezelkabel niet heeft doorgetrokken tot in de woning.
omdat er heel bossage in de voortuin aanwezig was hebben wij zelf(nadat alle bomen en bossen verwijderd zijn)de glasvezel tot in de meterkast doorgetrokken.
Nu willen we de glasvezel kastje (FTU ) in onze meterkast laten aansluiten.

Het glasvezel kabel ligt al in de meterkast dus hoeft alleen het kastje maar aangesloten worden.
contact met KPN gezocht en werd verteld dat dit €2000,00 gaat kosten
is dit normaal voor alleen maar een kastje aansluiten?

6183 16 Rapporteer
sira
door sira - Mar 6, 2024 om 23:31
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Bent u al klant bij KPN?

Vorig jaar maart is bij mij de glasvezel in de meterkast aangesloten door KPN (waar ik al klant was).
De installatie heeft mij € 75,- gekost en ik heb € 54,50 voor een wifi-kastje t.b.v. mijn desktop betaald, zodat ik geen zichtbare bedrading door de kamer zou krijgen, dit was eigen keuze.

JMA2
door JMA2 - Mar 6, 2024 om 23:43
116 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben vooral nieuwsgierig hoe u uw eigen getrokken kabel op de straat kabel heeft aangesloten. Bij mijn weten is daar een prijzig stukje  technisch gereedschap voor nodig.
KPN glasvezel heeft haar netwerk openstaan voor een aantal andere providers. Informeer daar eens wat ze voor u kunnen betekenen.

wi
door wim62 Mar 7, 2024 om 11:19
5 Antwoorden / 1 Vragen

Een glasvezelkabel wordt altijd met overlengte in de grond gelegt , Zodat deze op een ander tijdstip de woning ingevoerd kan worden .
Bij mij in de tuin ligt ook een glasvezelkabel opgerold onde de grond , zodat die later eventuweel aangesloten kan worden .

sira
door sira Mar 7, 2024 om 19:21
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Klopt, mijn kabel buiten had ook (flink) overlengte, maar die lag gewoon boven de grond naast de voordeur.

ge
door geesje50 Mar 7, 2024 om 20:44
0 Antwoorden / 4 Vragen

Onze kabel lag ook onder de grond met een overlengte en hebben deze via een buis onder de grond (50 cm diep ) tot in de meterkast door getrokken

Thijs12
door Thijs12 - Mar 6, 2024 om 23:51
538 Antwoorden / Vragen

Van wie is de glasvezel? Zit daar een probleem?
Aan de hand daarvan kun je kijken bij welke providers je terecht kunt. Misschien ook bij de glasvezel exploitant zelf!
En dan het aangebodene vergelijken.

ne
door neodutchio - Mar 7, 2024 om 08:08
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Als u zelf de kabel doorgetrokken hebt zal dat niet officieel bekend zijn bij KPN. Die zien op uw postcode/huisnummer geen aansluiting staan en gaan dus uit van een kabel trekken en aansluiten. Iets aansluiten wat er officieel niet ligt kan niet.

1paul
door 1paul - Mar 7, 2024 om 08:27
3148 Antwoorden / 0 Vragen

KPN heeft niet de kabel doorgetrokken en dan geld er een standaardtarief voor en bovendien gaat KPN er van uit dat zij de kabel nog aan moeten leggen...

officieel ligt er geen kabel namelijk volgens hen....

u kunt uitleggen dat u de kabel naar binnen gebracht heeft maar eerlijk gezegd weet ik niet of dit gaat werken..

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 7, 2024 om 11:00
16850 Antwoorden / 202 Vragen

1PAUL, heeft KPN aan u bevestigd dat er geen officiële kabel ligt?

Mabelle
door Mabelle Mar 7, 2024 om 12:02
423 Antwoorden / 1 Vragen

Dat blijkt uit de prijsopgave.

ne
door neodutchio Mar 7, 2024 om 14:17
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Sterker, TS geeft toe zelf de kabel getrokken te hebben.

1paul
door 1paul Mar 8, 2024 om 08:16
3148 Antwoorden / 0 Vragen

Nee heremietkreeft dat heeft TS in de openingspost gedaan waar deze aangeeft dat deze de kabel zelf naar binnen heeft gebracht, daarmee zegt deze dat KPN dat dus niet gedaan heeft. Daarmee is het voor de KPN zo dat deze kabel niet binnen is maar nog buiten ligt..

over een officiële kabel, heeft niemand het gehad en ik denk zomaar dat de KPN deze kabel wel zelf in de stoep heeft aangelegd en deze daar achter gelaten heeft op een rolletje, dit gebeurt wel meer..

1paul
door 1paul Mar 8, 2024 om 08:26
3148 Antwoorden / 0 Vragen

door TS..

DOOR GEESJE50 MAR 7, 2024 OM 20:48
0 ANTWOORDEN / 4 VRAGEN

Er lag een overlengte in de grond en die hebben we door de grond op 50 cm diepte in een buis naar de woning toe en zo naar de meterkast doorgetrokken en nee we hebben niets met de kabel gedaan, alleen hoeft er nu een FTU kastje op de kabel aangesloten te worden

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 7, 2024 om 10:07
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Indien er nu al wel een glasvezelaansluiting in uw woning aanwezig is zijn er providers zoals in ieder geval KPN en ODIDO die dan gratis de FTU komen aansluiten! Men heeft u dus verkeerd geaviseerd bij KPN en zie dan dezee infoi van bijv. KPN die erg duidelijk is https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?pagina=glasvezel&  DEgene die u aan de telefoon had is klaarblijkelijk uitgegaan van het ook moeten aanleggen van de kabel naar/in uw woning! Fout advies dus.  Zie deze info m.b.t. de in te dienen klacht bij KPN) en indien u geen KPN wenst, zoek dan evven op de site van een andere provider. https://www.kpn.com/algemeen/klacht

 Omdat ik niet de bedoeling heb om specifiek reclame te maken voor KPN, zie ook deze: https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren/glasvezel?

ne
door neodutchio Mar 7, 2024 om 10:26
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Het is geen fout advies van KPN aangezien er officieel geen aansluiting is. En als er officieel geen aansluiting is kan er ook niets aangesloten worden.

Het is ook de vraag of KPN wel akkoord gaat met het zelfstandig trekken van externe kabels. Vanaf de aansluiting binnen is het voor risico van de klant, buiten van diegene diede kabels beheert. Het is ook niet ondenkbaar dat de kabel weer opgegraven moet worden om weer op voorgeschreven wijze gelegd te worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 7, 2024 om 10:58
16850 Antwoorden / 202 Vragen

@NEODUTCHIUIO: leest u de vraag niet goed? En vooral de laatste zin (citaat)'is dit normaal voor alleen maar een kastje aansluiten?

De glasvezel igt al in de woning. En laat ik nu zelf ervaring hebben met het geplaats krijgen van een FTU op een al in mijn woning aanwezige aansluiting en voor mij reden om over te schakelen van provider (en van koper naar glasvezel). Toegegegevn, als al eens gemeld, dit heeft bij mij wel enge tijd en moeite gekost aangezien men bij KPN eerst meende te moeten stellen dat de kabelaanluiting gratis  niet mogelijk zou zijn omdat ik in hoogbouw zou wonen. Tja, en laat de aansluiting nu nota bene door KPN zelf gerealiseerd zijn terwijl ik nog qua i-net klant bij een andere provider was. Daarbij heb ik ook de wetenschap ven het gratis plaatsen van een FTU bij een andere woning waar de kabel ook aanwezig was doch niet door KPN aangelegd. En zo u ook Radar zou volgen zou u kunnen weten dat het bij KPN helaas wel eens vaker fout gaat qua informern. Op zich jammer omdat ikzelf al jarenlang qua telefoon/mobiel klant ben bij KPN.

In ieder geval maak ik niet op uit de vraag dat de realisering van het doortrekken van de kabel tot in de woning door een klusser zal zijn gedaan. De kabel zal ongetwijfeld een eigenaar hebben.

ne
door neodutchio Mar 7, 2024 om 11:05
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Ik citeer: "omdat er heel bossage in de voortuin aanwezig was hebben wij zelf(nadat alle bomen en bossen verwijderd zijn)de glasvezel tot in de meterkast doorgetrokken."
Dat doortrekken is dus niet gebeurd door diegene die glasvezel aanlegt. Dat zijn namelijk maar een aantal partijen die dit landelijk regelen en doorgeven aan de providers. Officieel is er dus geen aansluiting op het adres van TS. Het is dan leuk dat TS zelf die kabel doorgetrokken heeft en zelf naar binnen heeft gebracht, maar hoe zou KPN een kastje kunnen aansluiten op een kabel die er officieel niet ligt en hoe zou de kabelbeheerder verantwoording kunnen nemen voor een kabel die niet zelf aangelegd is?

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 7, 2024 om 11:21
16850 Antwoorden / 202 Vragen

@NEODUTCHIO: zou een particulier zelf aansluiting kunnen maken een glasvezelkabel van bijv. Delta, KPN, Ziggo of welke dan ook? Dat lijkt mij toch echt niet het geval  Daarbij nadrukkelijk: de I-net provider behoeft helemaal niet degene te zijn die de kabel heeft aangelegd. In ieder geval ken ik voorbeelden van woningen waar de kabel is aangelegd tot in de woning door een ander dan KPN en KPN dan wel gratis aansluit. Sterker nog, in beginsel kan de FTU zelf worden geplaats op basis van handleiding en regelt KPN dan de aansluiting via de kabelbeheerder. Gratis!

rj
door rjw Mar 7, 2024 om 11:48
3262 Antwoorden / 5 Vragen

@HK: TS heeft zelf de niet afgemonteerde glasvezelkabel de woning in gebracht. Geen enkel bedrijf gaat daar toch "zomaar" de verantwoordelijkheid voor nemen? Het is geen snoertje aan een schemerlamp zetten. Ook niet slim van TS, want als er door zijn actie een beschadiging op is getreden in de glasvezel zullen de kosten nog veel hoger worden.

ne
door neodutchio Mar 7, 2024 om 13:29
5152 Antwoorden / 12 Vragen

@HK, glasvezel word op 2 manieren aangelegd. Of een hele straat in 1 keer waarbij alle huizen aangesloten kunnen worden. Dit gaat op vrijwillige basis en is over het algemeen gratis.

Andete mogelijkheid is als je op een later moment zelfstandig een aansluiting wilt hebben. Dan moet er speciaal voor jou gegraven worden en kost je geld.

In beide gevallen is er een gecertificeerdebedrijf die de kabel legt en test. Voor uwer informatie, KPN is niet alleen provider, maar heeft ook een zusterbedrijf onder dezelfde initialen die glasvezel legt.

In het geval van TS is er glasvezel in de straat aangelegd, maar er is nooit een aansluiting maar het huis gemaakt. De enige die een aansluiting mag maken is een gecertificeerd bedrijf in opdracht van de provider. Na het op de juiste manier leggen van de kabel, na het aansluiten en testen binnen gaat de bevestiging naar de provider dat er een aansluiting is.
Het is dus niet zo dat je als bewoner zelfstandig in de tuin gaat graven om zelfstandig een aansluiting te maken op een netwerkkabel, stroom- of gasleiding.

Bij TS is nooit een aansluiting geweest, is er nooit officieel een kabel gelegd, is er nooit getest en is er nooit een terugkoppeling geweest dat er een werkzame kabel ligt. Nogmaals de vraag, hoe kan je een niet bestaande kabel aansluiten?

ro
door ronny530 - Mar 7, 2024 om 11:34
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Is het zo dat de glasvezel kabel wel op lengte in straat lag en u zelf aan het graven bent gegaan om vervolgens de glasvezel kabel tot in de meter kast te brengen want als dat het geval is heeft u zonder toestemming van Kpn gehandeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 7, 2024 om 12:09
16850 Antwoorden / 202 Vragen

@RONNY, er zijn heel veel aansluitingen in woningen die niet door KPN zijn gerealiseerd door een andere kabelbeheerder. De vraag is per saldo:

(nog een keer herhaald) Het glasvezel kabel ligt al in de meterkast dus hoeft alleen het kastje maar aangesloten worden.
contact met KPN gezocht en werd verteld dat dit €2000,00 gaat kosten
is dit normaal voor alleen maar een kastje aansluiten?  Voor het brengen van glasvezel tot in de woning is uitsluitend toestemming nodig van de woningeigenaar en medewerking van de kabelbejheerder. En ook herhaald, het lijkt mij dat 'zelf doen aansluiten op een betaande glasvezelkabel niet mogelijk is anders dan door medwerking van die beheerder.

Dan ook maar hier: na het aangelegd hebben van glasvezel door notabene KPN zelf bleek er geen signaal op de FTU  te staan bij het willen realiseren van ook i-net via glasvezel. De eerste en daarna een aantal malen herhaalde reactie: er zou een fout zijn, er wordt aan gewerkt. Na enkele maanden weer navraag: er is geen aansluiting. Daarna: aansluiten kan niet, er is geen ruimte voor een hoogwerker. Ook nog een reactie: storing via koper zou niet aan de orde kunnen zijn, die zou bij u dubbel zijn.  Mijn reactie toen: '(in wel iets andere woorden doch bedoeld als: wiets netter uitgedrukt) ik ben het nu echt zat, er zit notabene een aansluiting van KPN etc. en werd er eindelijk meer adequaat gehandeld, beter navraag gedaan bij KPN netbeheer etc. en werd ik daarna teruggebeld. Hetwas toen wel bijna een jaar later! Bij het terugbellen werd aangegeven dat er inderdaad sprake was van fouten in de antwoorden en werd gratis het aansluitmateriaal voor glasvezel op de  FTU geleverd met melding dat ik de aansluiting in beginsel zelf zou kunnen doen op basis van de handleiding. Omdat ik daar toch weinig geloof in had werd toch afgesproken dat er een monteur zou komen, gratis. Die bleek een en ander binnen 10 minuten te kunnen klaren. Daarna excuses voor het feit dat een en ander toch wel erg lang geduurd had om reden van foutieve meldingen in het KPN systeem.

ne
door neodutchio Mar 7, 2024 om 13:56
5152 Antwoorden / 12 Vragen

@HK, bij TS is er geen aansluiting en die is er ook nooit geweest.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 7, 2024 om 12:14
16850 Antwoorden / 202 Vragen

@GEESJE50, kunt u reageren met de melding wie het doortrekken van de glasvezelkabel tot in uw woning heeft gerealiseerd? Ik ga in mijn (nu bekritiseerde reavcties) uit van het gegeven dat dat niet door u zelf is gedaan, wel namens u zelf door een daartoe bevoegdde installateur (bevoegd om de aansluiting op de glasvezelkabel te realiseren). M.a.w. dat u dus niet zelf 'heeft gesleuteld aan de glasvezelkabel van welke kabelbeheerder dan ook.

gerbera
door gerbera Mar 7, 2024 om 16:45
7364 Antwoorden / 14 Vragen

omdat er een bossage in de voortuin aanwezig was hebben wij zelf(nadat alle bomen en bossen verwijderd zijn)de glasvezel tot in de meterkast doorgetrokken.. M.a.w, voor het bedrijf (mogelijk KPN) is er geen aansluiting in de woning maar ligt de kabel tot de voortuin. De TS is dus gewoon in de fout gegaan om zelf die kabel de woning in te brengen en kan deze op zijn kosten door de kabelaar naar de oorspronkelijke staat worden  terug gebracht.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 7, 2024 om 16:59
16850 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA, is het niet handiger om eerst toch even af te wachten hoe vraagstelster antwoordt op mijn vraag van 12:14hoe het nu werkelijk is? En vraagstelster reageerde tot op dit moment niet.

ne
door neodutchio Mar 7, 2024 om 20:42
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wat snapt u niet aan dat ze het zelf doorgetrokken hebben? Het staat er gewoon letterlijk. Als een officieel erkend bedrijf dit gedaan zou hebben zou dat in opdracht zijn van de provider en was er de melding gekomen dat er een werkende aansluiting was. Aangezien TS de vraag stelt wat het kost zegt dus al genoeg. Er is nooit een aanvraag gedaan voor een aansluiting.

ge
door geesje50 Mar 7, 2024 om 20:48
0 Antwoorden / 4 Vragen

Er lag een overlengte in de grond en die hebben we door de grond op 50 cm diepte in een buis naar de woning toe en zo naar de meterkast doorgetrokken en nee we hebben niets met de kabel gedaan, alleen hoeft er nu een FTU kastje op de kabel aangesloten te worden

gj
door gjtm - Mar 7, 2024 om 13:39
15 Antwoorden / Vragen

Helaas kan op basis van de huidige informatie nog niet veel info geven, het is op zich geen ramp dat je de glasvezel zelf hebt door getrokken, maar een kostenbesparing levert dat meestal niet op.

Er zijn verschillende gebieden met afwijkenden aansluitvoorwaarden, sommige plekken zijn door de grote glasvezel boeren aangelegd met eigen middelen, sommige gebiedien via lokale partijen met behulp van subsidie of hogere aansluitkosten. Er zijn eigen aangelegde netwerken van KPN en netwerken van 3rden waarop gelevert wordt, soms worden ze overgenomen, soms is er een huur constructie. Zo kan het voorkomen dat de kern van een plaats de aansluiting volledig gratis verzorgt krijgt, terwijl de bewoners aan de overkant van de straat onder het buitengebied vallen en 2500 euro moeten betalen voor de aanleg. Soms is er een verplichting om voor minimaal een jaar een abonnement af te sluiten. Etc.
In de kern heeft KPN misschien wel zelf aangelegd, terwijl het buitengebied naderhand is overgenomen inclusief voorwaarden die de toen aanlegende partij heeft bepaald, hier kun je naderhand natuurlijk niet van afwijken, dan benadeel je de mensen in dit gebied die met de 1ste partij in zee zijn gegaan en wel moesten betalen.

Die 2000 euro aan kosten hoeven geen eens per se voor de resterende werkzaamheden te zijn, maar is gewoon een vast bedrag wat voor elk aangesloten adres wordt gerekend, ongeacht werkzaamheden. Om ze een deel van de kosten voor het hele aanleg in het buitengebied beheersbaar te houden.

Je onderschat tevens de resterende werkzaamheden. Het oude koper netwerk en coax netwerk is vrij simpel qua aansluiten, maar glasvezel is complexer. Er moet een specialist aangestuurd worden om de glasvezel op een FTU te lassen, de verbinding moet tot de centrale worden gemeten, eventueel verkeerde lassen die toen niet verholpen konden worden of juist nu zijn ontstaan door er zelf aan te zitten moeten verholpen worden, administratie moet worden verwerkt, de aansluiting in de centrale moet aan Kpn Netwerk worden doorgegeven, eventueel moet de vezel zelfs nog ingeblazen worden en heb je nu enkel de mantel naar binnen gebracht.

2000 euro kan dus veel lijken, maar er komt vaak meer bij kijken dan enkel 'een kastje plaatsen'.

Thijs12
door Thijs12 - Mar 7, 2024 om 14:11
538 Antwoorden / Vragen

Ik vermoed dat al die antwoorden helaas niet bij de topicstarter terechtkomen. Net zoals het F1 topic.
Mensen sturen het hier naar toe en wachten op een antwoord dat nooit komt omdat ze de werkwijze van een forum niet kennen.
Jammer.

sira
door sira Mar 7, 2024 om 15:10
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Dan wordt de vraag volgende week in iets andere bewoordingen wel weer gesteld ;-))

Thijs12
door Thijs12 Mar 7, 2024 om 16:11
538 Antwoorden / Vragen

Geesje heeft elke 4 jaar een vraag. Helaas wordt geen antwoord ontvangen.

sira
door sira Mar 7, 2024 om 19:13
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Zou ze Geestje heten?

sira
door sira - Mar 7, 2024 om 15:08
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb voor u nog even in mijn meterkast gekeken, de volgorde van werkzaamheden waren alsvolgt:

Delta heeft hier in het dorp (en in mijn geval het buitengebied) de glasvezel gegraven en deze werd tot aan de voordeur ter hoogte van de meterkast getrokken. Alle werkzaamheden waren gratis.

Een maand of twee later kwam er (i.o.v. Delta) een bedrijf die de glasvezel de woning in hebben getrokken tot in de meterkast.
Zij hadden ook de FTU (Fiber Termination Unit) bij zich en hebben de glasvezel daarop aangesloten. Alle werkzaamheden inclusief FTU-kastje waren gratis.

Toen heb ik KPN gebeld of zij de rest konden aansluiten. Volgens KPN kon ik dat ook zelf doen, maar daar had in geen zin in.
Na ca. 1 week heeft de monteur van KPN een NT-kastje (Network Termination) over de FTU geplaatst met ook een nieuw modem.
Voor deze werkzaamheden heb ik € 75,- betaald.

wi
door wilhelmina59 Mar 7, 2024 om 15:55
513 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de  "drager" laten vervangen en heb daar geen rekening voor gekregen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 7, 2024 om 17:03
16850 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA, merkwaardig, als ik al eerder stelde kreeg ik op gegeven moment een doe hetzelfpakket doch gelet op de eerdere ervaringen (ik zou het gemakkelijk zelf kunnen hebben doen) kwam er na mijn verzoek toch een monteur en werd er niets in rekening gebracht.

Een probleem in de vraag is kennelijk dat vraagstelster een FTU wenst die er klaarblijkelijk dus niet is. En dat zou dan helaas wel op het 'doe het zelf' klussen kunnen duiden. Vraafstelster reageert echter niet op ook mijn vraag daarover.

sira
door sira Mar 7, 2024 om 19:09
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Nee, bij mij is de FTU door het ingehuurde bedrijf van Delta geplaatst en de rest kon ik volgens KPN zelf doen, maar ik liet KPN liever komen.

Maar ik ga over die € 75,- niet moeilijk doen. Eventueel zou ik er hier een topic over kunnen openen, want dit neigt wel heel erg naar discriminatie ;-))

Mogelijk moest ik dat betalen, omdat ik een zakelijke abonnement heb en daarom KPN gedacht heeft "een bedrijf kan dat wel betalen". Ik weet het echt niet.
Ik kreeg ook een nieuw modem, de aanwezige Experiabox was niet geschikt.

Die € 54,50 (wifi-kastje bij desktop) die ik ook betaald heb, is omdat ik de bedrading voor de desktop niet door de kamer wilde hebben.

Alles werkt prima, maar om nu te zeggen dat ik echt op dat glasvezel zat te wachten en dat het een 100% verbetering is t.o.v. de oude situatie, zeg ik nee.

ne
door neodutchio Mar 7, 2024 om 20:58
5152 Antwoorden / 12 Vragen

@HK, een glasvezelkabel werkzaam aansluiten in de meterkast is niet een klusje wat je zelf kan doen. Onlangs een monteur op bezoek gehad vanwege een defecte NT. En ja, die NT is een kwestie van plug&play en kan iedereen installeren. Voor de NT zit de FTU, en die kunt u echt niet zelf aansluiten. Hoe wilt u een connector aan de kabel lassen en op de juiste manier in de FTU vastzetten? Hoe kunt u na het lassen een reflectortest doen? Dat gebeurd namelijk door 2 personen vanuit de meterkast en vanuit het verdeelpunt elders in de wijk.
U blijft er maar op hameren dat TS niet reageert, maar het verhaal is duidelijk genoeg. Er is geen aansluiting thuis, er is zelf een kabel naar het huis gelegd en nu wilt TS enkel een FTU aangesloten hebben. Maar zo lang er officieel geen kabel ligt komt niemand een FTU aansluiten. Vandaar de hoge kosten. En met een beetje pech komen er meer kosten bij aangezien glasvezel meer is dan een sleuf in de grond graven en neerleggen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 7, 2024 om 18:29
2057 Antwoorden / Vragen

Ik vind dit soort topics een vervelend gehalte aan geveinsde domheid hebben. Ieder mens zou toch als eerste aan KPN vragen wat er dan aan de hand is maar nee, we gaan naar het forum en laten niets meer van ons horen. Loop lekker naar de maan met dit soort getroll.

sira
door sira Mar 7, 2024 om 19:10
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, dat stoort mij ook geregeld.

wi
door wilhelmina59 Mar 8, 2024 om 09:09
513 Antwoorden / 0 Vragen

En ook dat de helft van het verhaal wordt weergegeven en het belangrijkste ontbreekt(meestal datgene wat de ts zelf heeft veroorzaakt) \off topic. Ik kan wer inloggen met FF maar het lijkt alsof er via tig verschillende servers wordt gewerkt

sira
door sira Mar 8, 2024 om 13:02
2340 Antwoorden / 24 Vragen

@Wilhelmina59
Dat probleem heb ik ook nog steeds, FF blijft de pagina maar steeds vernieuwen, heel vervelend. Met Chrome werkt het ook niet optimaal.

Re
door Reinier182 - Mar 8, 2024 om 10:41
160 Antwoorden / Vragen

Het is zo je hebt het zelf doorgetrokken wat niet bekend is bij KPN die ervan uitgaat dat er nog gegraven en doorgetrokken moet worden. Weet niet of KPN het accepteerd de zelf doorgetrokken lijn? Zou toch even met de technische afdeling van het glasvezelnetwerk overleggen of het allemaal goed gebeurt is? Gecombineerd met een abonnement is het vaak goedkoper en ik denk dat juist het zelf doortrekken het probleem is?

mo
door mof - Mar 8, 2024 om 12:13
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Lijk me een beetje veel. Mij is overigens slechts bekend dat een kabel aansluiting van buiten naar binnen trekken en aansluiten iets van rond de  € 600 kost. HEeft u wel de juiste informatie aan de KPN doorgegeven?

marcvanhulst
door marcvanhulst - Mar 8, 2024 om 12:59
6 Antwoorden / 1 Vragen

In bepaalde gevallen is het normaal dat u een bijdrage moet betalen voor het aansluiten van glasvezel dat is wanneer u op het moment van aanbod (meestal komt er een aannemer bij bewoners informeren want dat doet KPN als provider niet zelf.

Woonde u op dat moment niet op dat adres en u kunt dit schriftelijk aantonen dan hoeft u niets te betalen.

U kunt ook eea lezen op de site https://www.kpn.com/internet/glasvezel/kosten

Succes!

he
door henkie.penkie - Mar 8, 2024 om 16:45
149 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn weten is het zo dat je niet aan deze kabels mag werken. Als je de kabel niet deskundig naar binnen brengt kan dit veel ellende met zich meebrengen. Verder is het ook zo dat het in jou geval is, wat je al zelf aan geeft dat de vorige eigenaar niet geweigerd heeft dat hem dit gratis werd aangeboden als hij hiervoor een abonnement op internet cq televisie moest nemen. Er is hem toen dan ook erbij verteld, dat hij een periode bedenktijd had en dus er stilzwijgend vanaf heeft gezien dan de volledige aansluitkosten moest betalen een x bedrag. Vandaar dat jullie nu met dit probleem zitten.    Op dit moment is in onze buurt Glaspoort/ KPN (oranje)glasvezelkabel aan het leggen en wordt nu gratis tot in je meterkast kast gebracht zonder een abonnement te nemen , Ook e.fiber komt nu met het zefde aanbod , voorheen moest je dan een abonnement nemen maar omdat ze te zeer  concurrentie kregen heb ze besloten dit oo nu gratis te doen deze hebben een eigen netwerk en maken geen gebruik van de kabel van Glaspoort/Kpn.