ka
door kama May 29, 2011 om 18:07
Computers & telefonie

Glasvezel aanleggen

We hebben een brief gekregen van Reggefiber dat ze vanaf juni bij ons in de wijk glasvezel gaan aanleggen. "Graag sluiten we ook úw woning aan op de toekomst. Zonder dat het u iets kost en zonder dat het u tot iets verplicht - het enige wat we van u vragen is uw toestemming.[...] Reggefiber levert u alleen de aansluiting. Wilt u ervan gebruikmaken dan kiest u een serviceprovider [..] Pas zodra u daarvoor tekent, wordt uw glasvezelaansluiting geactiveerd "

Nou hebben we op dit moment geen behoefte om op glasvezel over te gaan. Maar wellicht is het wel handig om bij verkoop van het huis aangesloten te zijn.

Mijn vraag is: zijn deze aanbiedingen werkelijk zonder verplichtingen of zitten er addertjes onder het gras? Ik kan ze niet vinden, maar dat zegt niet alles. We hebben de afgelopen tijd al zo veel brieven over glasvezel gekregen van ook andere aanbieders.

Wie heeft hier ervaring mee: dus alleen een aansluiting krijgen (ook in huis) maar geen abonnement nemen. Blijft de oude kabel in gebruik, zodat we gewoon op ADSL kunnen blijven en geen nieuwe provider hoeven?

8765 11 Rapporteer

kiran
door kiran - May 29, 2011 om 19:20
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@kama

Ja, dit is zonder verplichting. Laat maar aanleggen. Hier een paar weken geleden gehad, ook [nog] geen interesse. Neem je geen abonnement - alles blijft bij het oude. Je kan gewoon bij je huidige [adsl] provider blijven.

ka
door kama - May 29, 2011 om 19:26
161 Antwoorden / 19 Vragen

Bedankt Kiran, dan sturen we nu de kaart in.

richard83
door richard83 - May 29, 2011 om 20:14
386 Antwoorden / 28 Vragen

Dat gaan ze hier bij ons ook binnen kort doen. Als 30% van de inwoners het willen.

tr
door trappist - May 29, 2011 om 22:02
240 Antwoorden / 0 Vragen

is bij mij vorig jaar ook gebeurd, ze plaatsen een kastje in een hoek van de kamer en verder verandert er niets...

am
door amelissen - May 29, 2011 om 22:44
77 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, het beste is om het te laten installeren. Het kost nu niets, ze sluiten iedereen aan en het gaat pas werken zodra u zelf een provider kiest (en betaalt).

Als u er nu voor kiest om het niet aan te leggen, zal het waarschijnlijk geld kosten als u het wel wilt aanleggen over een tijdje.
Bij ons is het hele dorp inmiddels aangesloten en men gaf aan dat het wel rond de 500 euro zou kosten als je nu geen aansluiting nam en dat pas later zou willen, mede omdat men nu alles voorhanden heeft en dat later allemaal extra voor 1 persoon moet laten komen.

mayonaise
door mayonaise - Apr 19, 2012 om 02:52
33 Antwoorden / 1 Vragen

Belangrijk nieuws!! DE PROVIDER LAAT U GELOVEN DAT AFNAME VAN EEN ABBONEMENT VERPLICHT IS OM GLASVEZEL IN HUIS TE KRIJGEN....

voor de hele tekst: Bron: www.pclooptvast.nl

remi
door remi - Apr 19, 2012 om 05:57
317 Antwoorden / 84 Vragen

De aanbiedingen zijn idd zonder verplichtingen maar....Ik heb het ook aan laten leggen, dwz alleen de buitenkabel, en het modem voor te internetten. Ik ben a-technisch, en kan dus niet de kabels en modem aansluiten op de tv en pc. Ik gebeld, wordt er gezegd dat als ze moeten komen om het te instaleren 75 euro gaat kosten.De antenne van de tv past niet in het kastje wat geleverd wordt om tv te kijken, dus die moest ik ook vervangen: pluggen en kabel 15 euro. Als je digitale tv wilt kost het je het eerste jaar niets, maar het jaar erop minimaal 5 euro, terwijl je bij ziggo goedkoper uit bent wat tv kijken betref. internetten is wel goedkoper en sneller. Ook moet je niet vergeten dat je een maand extra betaald als je van je oude provider af wilt. Dus in feite betaal je twee keer.

sa
door sandra40_1 - Nov 13, 2012 om 12:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ouders die geen mobiel of internet hebben willen die glasvezel dus niet en ook geen aansluiting.
Meerdere malen hebben ze dit al doorgegeven, dat ze geen toestemming geven om in hun tuin te graven voor die aansluiting.
vanochtend stonden ze op en wat bleek??? het hele pad naar hun voordeur lag open, woedend heeft mijn moeder ge-eist dat ze onmiddellijk alles weer dichtgooien. Ze heeft nog naar de baas gebeld war dit op sloeg.
Ja nu hebben ze meer werk.Hun probleem lijkt me..Alles ligt weer netjes dicht dus de woede is gezakt.
Niet te geloven zeg hoe arrogant, om na meerdere malen, toch evengoed dat gat te gaan graven bij mensen die dit gewoon niet willen.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 13, 2012 om 13:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=sandra40 schreef op dinsdag 13 nov 2012, 12:35]Mijn ouders die geen mobiel of internet hebben willen die glasvezel dus niet en ook geen aansluiting.
Meerdere malen hebben ze dit al doorgegeven, dat ze geen toestemming geven om in hun tuin te graven voor die aansluiting.
vanochtend stonden ze op en wat bleek??? het hele pad naar hun voordeur lag open, woedend heeft mijn moeder ge-eist dat ze onmiddellijk alles weer dichtgooien. Ze heeft nog naar de baas gebeld war dit op sloeg.
Ja nu hebben ze meer werk.Hun probleem lijkt me..Alles ligt weer netjes dicht dus de woede is gezakt.
Niet te geloven zeg hoe arrogant, om na meerdere malen, toch evengoed dat gat te gaan graven bij mensen die dit gewoon niet willen.
Is het een huurhuis,als dat zo is dan de verhuurder verplichten om het te laten doen.

toolboy
door toolboy - Nov 13, 2012 om 13:32
965 Antwoorden / 40 Vragen

Nou dat gaat effe wat anders.
Ik zit in een huurhuis en wilde glasvezel.,heb dat dan ook aangegeven.
Nu was ik afwezig toen ze bij in de straat de kabels de tuin in schoten.
Gevolg is dat er bij mij dus geen kabel ligt.
Dit terwijl je niet eens thuis hoeft te zijn om de kabel te schieten ,dit vind buitenshuis plaats

valerius-2
door valerius-2 - Nov 13, 2012 om 17:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=toolboy schreef op dinsdag 13 nov 2012, 13:32]Nou dat gaat effe wat anders.
Ik zit in een huurhuis en wilde glasvezel.,heb dat dan ook aangegeven.
Nu was ik afwezig toen ze bij in de straat de kabels de tuin in schoten.
Gevolg is dat er bij mij dus geen kabel ligt.
Dit terwijl je niet eens thuis hoeft te zijn om de kabel te schieten ,dit vind buitenshuis plaats
Maar datmoet dus in samenhang met andere medewerker buiten en binnen, Dat ging hier dus ook .Dan pas kan het kastje worden aangloten na controle dat de persing goed is verwerkt.Maar daar wordt speciaal een afspraak gemaakt wanneer ae komen, hier tenminste wel.