eenigma
door eenigma Dec 22, 2011 om 22:48
Computers & telefonie

Google weer in het Nederlands?

Van de week heb ik bij een zoekopdracht van Google gevraagd de resultaten ook in het Engels te laten zien maar nu krijg ik steeds als ik iets Google alles in het Engels voor m'n neus. Zowel alle resultaten als het keuzemenuutje zijn in het Engels en dat is de bedoeling helemaal niet.

Hoe krijg ik weer gewoon mijn Nederlandse, Nederlandstalige Google terug?

bvd
Enigma.

5748 10 Rapporteer

freya
door freya - Dec 22, 2011 om 23:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo eenigma,

Ik neem aan dat je wel gebruik maakt van de website www.google.nl (of nog beter, via: www.google.nl/advanced_search?hl=nl *[u]klik[/u]*)en niet www.google.com? En heb je ook de instellingen gecontroleerd via het tandwieltje, rechtsboven naast Aanmelden?

m.vr.gr. Freya

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2011 om 23:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eenigma,

In de adresbalk www.google.nl intypen?

tenormin
door tenormin - Dec 22, 2011 om 23:49
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Is het heel dom als ik zeg dat ik google onder favorieten heb gezet met
Google English en Google Nederlands?

eenigma
door eenigma - Dec 23, 2011 om 00:18
252 Antwoorden / 14 Vragen

@Freya
Aha daar had ik nog niet gekeken achter het wieltje ;-) en hoewel alles onder instellingen stond ingesteld op Nederlands heb ik de instellingen nogmaals opgeslagen en krijg ik nu netjes alles in het Nederlands, het hoe en waarom is mij een raadsel maar dat hindert niet als het maar werkt.

Als ik echter naar het google.nl ga zoals edrick3 voorstelt krijg ik weer alles in het Engels en geen mogelijkheid dat te veranderen achter het wieltje ;-(

Ik krijg dan deze versie screenshot page en de goede versie is deze screenshot page op die laatste zie je dat het menuutje links in het Nederlands is en dat de zwartte balk bovenin ook anders is. Ik heb mijn naam eruit gehaald ivn mijn privacy ;-) maar in de ene versie staat ie er twee keer in.

Sinds ik GMail heb ingesteld kreeg ik de raarste dingen zoals het spontaan gaan vertalen van pagina's terwijl ik daar helemaal niet om vroeg en dat heb ik inmiddels weg kunnen krijgen LOL M'n YouTube account ben ik ook kwijtgeraakt omdat ik hem door de koppeling niet meer kon vinden en die blijkt dus niet meer te bestaan, niets rampzaligs maar wel onhandig en een hoop gepuzzel wat ik zonde van mijn tijd vind.

Als ik nu kan uitvinden hoe ik standaard begin met die ene Google pagina die alles in het Nederlands doet is het leven weer een stukje gemakkelijker geworden :-D

Bedankt voor de tips zover ik wil altijd bijleren als het om de pc gaat want ook al red ik me aardig tegenwoordig, ik ben nog steeds een digibeet :-)

freya
door freya - Dec 23, 2011 om 10:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@eenigma:

Zelf gebruik ik Firefox en heb de Google 'link', zoals ik die in mijn eerdere reactie gaf, als knop in mijn bladwijzerwerkbalk staan. Zo is die altijd 'bij de hand' en heb je meteen de mogelijkheden van geavanceerd zoeken tot je beschikking. Ik heb verder geen account bij Google/Gmail, dus 'aanmelden' doe ik niet.

Freya

edrick3
door edrick3 - Dec 23, 2011 om 10:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 22 dec 2011, 23:49]Is het heel dom als ik zeg dat ik google onder favorieten heb gezet met
Google English en Google Nederlands?

JA!

Geef eens een keer een antwoord op een vraag ipv te chatten!

edrick3
door edrick3 - Dec 23, 2011 om 10:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eenigma,

Wellicht heb je dit dus al gedaan:

Open Google
Klik tandwieltje
Klik Google taalhulpmiddelen
Scroll naar beneden
En klik onder Google in uw eigen taal gebruiken op Nederlands.

Als je de indruk hebt dat het aan GMail te wijten is:
Gooi dat er eens af en installeer opnieuw.

Suc6

eenigma
door eenigma - Dec 23, 2011 om 11:34
252 Antwoorden / 14 Vragen

@ Freya en Edrick3

bedankt voor de tips, ik heb nu in ieder geval 1 Google page in het Nederlands met al mijn gegevens in de zwarte balk waarmee ik dus ook direct door kan klikken naar m'n Gmail, op zich wel gemakkelijk. Ik gebruik al jaren heel tevreden FireFox en heb bij hen even gekeken hoe het nu zat met jouw startpagina knop Freya want die zat er bij mij niet op maar dat bleek te komen omdat ik de menubalk gebruik ;-) Na wat uitproberen zag ik dat ik dan de lijst bladwijzers krijg (zoals de favorieten van IE heten bij de Fox ;-)) dus heb ik het gelaten zoals het was en de favoriete Google page gewoon bovenaan in mijn eerste mapje gezet.

Het blijkt dat het extra adresbalkje de adressen van zoekmachines bevat (wat ik dus niet wist, nog nooit ingekeken, dacht dat het alleen Google was) en als ik via die zoek krijg ik dus steeds alles in het Engels. Aangezien ik die andere zoekmachines niet gebruik heb ik dat adresbalkje verwijderd en in mijn configuratiescherm "mijn" Google page als startpagina voor internet ingesteld et voilà als ik via "Menu" nu direct het internet op ga verschijnt ook daar nu een Nederlandse versie :-D

Ondertussen meteen even bij de Fox mijn pagina opgeleukt met kerstballen bovenin (zou dat een typisch "vrouwending" zijn om de pc op te leuken met plaatjes en dat regelmatig te veranderen?;-)) dus helemaal blij.

Bedankt, het werkt weer lekker zo en edrick3 misschien gooi ik die Gmail wel een keer eraf maar ik gebruik hem nu als bewaardoos voor allerlei papperassen, mail, fotos en brieven die ik niet kwijt wil raken en gezien de enorme opslagcapaciteit vind ik dat wel handig. Maar als je een betere oplossing daarvoor hebt houd ik me aanbevolen, ik heb voor mij belangrijke zaken in back-up op een usb-stick maar het idee om zeg maar een brievenbus op internet te hebben die je niet gemakkelijk kwijt kan raken en waar belangrijke stukken dus goed bewaard liggen terwijl jij er vanaf allerlei plaatsen bij kan, vind ik wel handig ;-)

Groetjes,
Eenigma.

freya
door freya - Dec 23, 2011 om 11:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@eenigma:

Ach, er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Het gaat om het resultaat en als het op jouw manier goed werkt dan is dat toch prima?

Succes verder en bedankt voor de terugmelding.

Freya

edrick3
door edrick3 - Dec 23, 2011 om 12:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eenigma,

Probleem van de Nederlandse google is dus opgelost.
Mooi zo!
Bedankt voor het terugmelden.

Fijne feestdagen.