th
door thijs_ganger Jan 12, 2004 om 10:40
Computers & telefonie

GRATIS ADSL van Zonnet?!

Heeft er al iemand ervaring met het gratis ADSL abbonnement van Zonnet? Het lijkt te mooi om waar te zijn. Ik heb al jaren een gratis account bij zonnet en kreeg afgelopen week deze actie in mij e-brievenbus.

806 6 Rapporteer

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:27
207 Antwoorden / 4 Vragen

Er lijkt mij een addertje onder het zonnet-gras te zitten. Het gaat om gratis ADSL via het gewone KPN-netwerk! Ik denk dat je dan wel voor dat gewone netwerk extra moet betalen. Volgens KPN (http://www.kpn.com/br2/ng/catalog/cat_Browser.jsp?c=ok&contentOID=60904&sit) lopen de PRIJZEN UITEEN VAN 20 TOT 88 EURO PER MAAND! Dan heb je gratis ADSL van Zonnet maar wordt de verbindingssnelheid bepaald door het bedrag dat je bereid bent te betalen voor een abonnement op een snelle of minder snelle ADSL-verbinding. Een oude wijsheid luidt:"Voor niks gaat alleen de zon op"! In Nederland vaak met de toevoeging "als je geluk hebt"

spambam
door spambam - Apr 16, 2004 om 12:27
5 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie: in je aanmeldingscontract staat duidelijk dat je via Versatel (eigenaar Zon) wordt aangesloten. Dus geen verborgen kosten. Je tekent voor een gratis abonnement a 0,00 zonder aansluit of afsluitkosten.

pl
door pluisbuster - Apr 16, 2004 om 12:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zon bood een tijdje terug ook adsl aan voor een hele goedkope prijs, maar dat gold toen maar een paar maanden en daarna ging de prijs omhoog. Met gratis ADSL van zonnet staat vermoedelijk in de kleine lettertjes dat na een bepaalde tijd toch betaald moet gaan worden.

pa4wdh
door pa4wdh - Apr 16, 2004 om 12:27
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ervaring met zonnet heb ik alleen met een gratis inbel account wat ik ook van ze gehad heb, en toen goed is bevallen.
Overigens heb ik ooit een email van ze gehad waarin de algemene voorwaarden veranderd werden, dat hun je email box mochten schonen als je dat zelf niet deed of zoiets ...
weet niet zeker of ik de text toen goed begrepen heb, maar voor mij in ieder geval reden die mailbox zo min mogelijk te gebruiken.
Wat betreft Gratis ADSL van zon, zit er een adder zo dit als een python tussen het maar al te groene zonnet gras,
De snelheid is niet al te hoor (hoeveel precies weet ik niet), maar je gaat ook weet voor de tijd betalen dat je ingelogt zit, inclusief een start-tarief en alles war daarbij hoord.
Collega's van mij die aan het zoeken zijn naar een ADSL abo hadden al snel berekend dat als je dagelijks een paar uur online bent, je duurder uit bent dan met een normaal abo.
Dus als je echt niet veel op internet zit is het misschien wat, maar ben je regelmatig online, denk ik dat je duurder uit bent dan nodig.

spambam
door spambam - Apr 16, 2004 om 12:27
5 Antwoorden / 0 Vragen

Heb het zelf ook goed uitgeplozen voor mijn vader. Die betaalt nu 12 euro per maand met inbellen hetgeen bij Zon uitkomt op elke dag 4 minuten inbellen en mail ophalen/telebankieren/telefoonnummers opzoeken etcetera.

Maar je zit tijdens vakantie niet met doorbetalen voor iets wat je niet gebruikt, en je bent op de starttik na (0,25 ipv 0,04 ct) net zo duur uit als met gewoon telefooninternet!

Enige nadeel is dat je minimaal 12 maanden de lijn moet laten bestaan. Maar ik neem toch aan dat iemand die nu nog geen adsl had dat ook niet wilde (tenzij dat technisch nog niet mogelijk was).

Voor de kleine gebruiker die wat mailt en zelden lang surft dus een uitkomst.

rf
door rfheme - Apr 16, 2004 om 12:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

niets is gratis bij zon
zo zit direct na het opstarten van je computer op het net (dus kosten)
verder ga je door gratis ADSL te nemen ook vast aan zontel.
zontel geeft zogenaamd 30% korting op je gesprekskosten enkel worden bij korte geprekken minimaal 1 minuut in rekening gebracht, waar is dan de korting?

aan advies als je niet van plan bent om het net op te gaan trak dan de usb kabel uit de modem
scheelt iedergeval het start tarief voor adsl gebruik.