ne
door nenuse50 Mar 18, 2008 om 17:28
Computers & telefonie

Gratis digitale harddisk recorder bij powerbundel

ongeveer drie weken geleden ben ik ingeggaan op een aanbod via een nieuwsbrief van mijn provider multikabel. Aanbieding was een gratis hardiskrecorder met digitale ontvanger bij overstap naar een bundel (dit is bij hun dan digitaal tv en internet plus telefoon).Aangezien ik al twee diensten afnam bij hun (internet en analoog tv) vond ik dit een leuke aanbiedingn om de overstap naar digitaal te maken en direct gebeld met de klantenten sevice dat ik dat wilde en of deze aanbieding voor mij ook gelden.Volgens de eerste mdw niet na de voorwaarde gelezen te hebben kwam ik toch in aanmerking dus alles in orde gemaakt week later is telefoon bij me aangelegd en twee dagen later kreeg in een digitale ontvanger ja ontvanger geen hardiskrecorder.Ik direct help desk gebeld en mijn vraag voor gelegd dat ik de aanbieding genomen heb ivm de harddiskrecorder en dat dat voor mij intressant  was.En mij ook toegezegd was waarom zou ik ander over stappen ik ga toch ook een verplichting van 12 maanden aan . Hij zij dat eer veel misverstanden zijn over de aanbieding en dat de actie voorwaarden op de website erg onduidelijk waren waarop ik antwoorden of deze dan niet direct aangepast moesten worden kreeg ik geen antwoord.Hij zou van mijn situatie een officieele klacht maken en ik zou hier bericht over ontvangen.Vorige week zelf met helpdesk gebeld en gevraagd hoe het er mee staat ,daar kreeg ik tehoren dat mijn klacht afgewezen was .Wederom gaf mdw toe dat er veel misverstenden waren om de actie maar dat ik alles nog schriftelijk thuis zou krijgen .We zijn nu een week verder en ik heb nog niks ontvangen of gehoord.Ik zelf vind het misleidende reclamen en wil dan ook wetn of ik recht heb op deze actie .De voorwaarde staan nog steeds op hun website en zijn nog ongewijzijgd mischien wil iemand ze is lezen en multikabel op zijn misleidende reclame wijzen.

Aangezien er maar een bedrijf is die digitaal tv aanbiedt in deze regio ben ik helaas aan hun gebonden.Maar houden ze mij op deze manier ook in de wurggreep.

Met vriendelijke groet :Michel A te Velserbroek

1216 15 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 18, 2008 om 19:15
16900 Antwoorden / 202 Vragen

m.i uitermate simpel: naleving vorderen op basis van het niet nakomen van het aan u gedane aanbod. U kunt verwijzen naar of

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/265.html tekortkomen in naleven van een overeenkomst

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html   tekortkomen in naleven van overeenkomst geldelijke consequentie of mogelijk ook nog:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html onrechtmatige daad

 Dat kennelijk het aanbod "onduidelijk is"is niet uw probleem en u kunt dan ook nog verwijzen naar: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/194.hmtl  misleidende reclame, maar ja, een monopolistisch provider. Tja en die proberen nog wel eens iets, helaas.

Een brief met voredern tot naleving en anders aangeven dat u de overeenkomst m.b.t. digitale TV als ontbonden beschouwt is dé manier, aangetekend verzeneden.

ne
door nenuse50 - Mar 18, 2008 om 19:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor u snelle reactie ,

Een brief schrijven zal ik zeker doen .Ik ben alleen bang dat het weer de grote jongens zijn die winnen aangezien ze veel macht hebben.Ik kan slecht tegen onrecht .Het gaat me nog niet eens meer om die harddiskrecorder daar is de lol toch al vanaf gaat me om het principe.

Mvgr Michel A te Velserbroek

wubo
door wubo - Mar 18, 2008 om 21:02
8 Antwoorden / 1 Vragen

Actievoorwaarden gelijktijdige aankoop Internet én Telefonie in een Bundel

4 februari 2008 tot en met 16 mei 2008

  • Aanmelden voor deze actie kan van 4 februari 2008 t/m 16 mei 2008.
  • Per adres kan slechts éénmalig gebruik worden gemaakt van een Bundel aanbod met digitale ontvanger of digitale harddisk recorder.
  • Gelijktijdige aanmelding voor de diensten internet én telefonie in een Bundel geeft recht op het actieaanbod:

    • Gratis digitale ontvanger bij de Entreebundel en Familybundel of een gratis digitale harddisk recorder bij de Powerbundel (ontvanger wordt inclusief DTV Startpakket geleverd)
    • Gratis installatie door een professionele monteur wanneer gewenst

  • Multikabel behoudt zich het recht voor om deze actie zonder opgaaf van reden per direct te beëindigen.
  • Bij het afnemen van een Bundel gaat geldt een overeenkomst aan voor een periode van 12 maanden
  • Na 12 maanden gaat de contractsituatie over in een contract voor onbepaalde tijd, dat opzegbaar is met een opzegtermijn van 4 weken.

Lijk mij duidelijk, je had al i-net geef je aan...

birdies
door birdies - Mar 19, 2008 om 02:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Van www.multikabel.nl:
"Bent u nieuw bij Multikabel, of al jaren abonnee? De Powerbundel is
voor iedereen aantrekkelijk. Deze bundel bestaat uit zowel analoge als
digitale Radio & TV, Power Internet én Digitale Telefonie. Samen
voor slechts € 63,50 per maand.
+ gratis installatie
+ gratis digitale harddisk recorder."

Duidelijk, lijkt mij. U heeft alleen een digitaal pakket er bij genomen, geen upgrade v.d. internetverbinding naar een Powerbundel. U denkt toch niet dat ze voor een digitaal pakketje van een paar euro per maand gratis een harddiskrecorder leveren?
Bij de goedkopere bundels wordt aleen een gratis ontvanger geleverd.
Naar mijn mening staat alles duidelijk aangegeven op de site en zo zal het ook in de brief staan die u ontvangen heeft. Voortaan wel eerst goed lezen.

birdies
door birdies - Mar 19, 2008 om 02:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Aanvullend: lees trouwens dat het Standaard Pakket Digitaal niets meer kost dan het gewone pakket. Dus u betaalt zelfs geen enkele cent extra v.d. digitale aanbod. Sorry, maar ik vind het echt belachelijk dat u verwacht een recorder van zo'n kleine 400,- er bij te krijgen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 19, 2008 om 08:38
16900 Antwoorden / 202 Vragen

nenuse50@ als u al powerinternet heeft klopt deze argumentatie m.i. niet, Als u al wel poweri-net heeftheb ik zo ook mijn twijfels las u er digi tV bij neemt. Het gaat immers om de bundel die u dan heeft aangeschaft volgens het aanbod.

birdies
door birdies - Mar 19, 2008 om 08:47
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Gerrit, TS schrijft: Aanbieding was een gratis hardiskrecorder met digitale ontvanger bij
overstap naar een bundel (dit is bij hun dan digitaal tv en internet
plus telefoon).

En dat klopt dus niet; de betr. aanbieding geldt alleen voor de Power bundel.

birdies
door birdies - Mar 19, 2008 om 08:51
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@gerrit: ik vind het nogal gemakkelijk om meteen aan te komen met allerlei wetsart. zonder zelf even te checken hoe e.e.a. zit. Zo zet je TS op het verkeerde spoor.

ne
door nenuse50 - Mar 19, 2008 om 11:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

Voor taan wel eerst goed lezen zegt u ,dat is nu net het probleem het is maar hoe je het leest.U ziet aan de reactie dat het vrij onduidelijk is en daar gaat het mij om .Ik stap over van powerinternet en mijn analoge tv naar een powerbundel en dit geeft  volgens mij gewoon recht op de actie aanbieding. Zij sturen mij toch die aanbieding via de email.En dan nog iets je gaat toch een contract aan van 12 maanden dus houden ze mij toch weer als klant.Terwijl ik al 8 jaar klant bij ze ben en zo weg kan gaan mits er een andere aanbieder hier in deze regio zit .En als ik dan toch bezig ben ik ben al een aantal jaren lid van de multikabel gebruikersvereniging op dit Forum zijn meer gedupeerde mensen die het ook op mijn manier lezen.En aangezien er veel onduidelijk heid is over de aanbieding was heb ik diverse keren (4 X) met de helpdesk gebeld van multikabel en alles voor gelegd als die dan 4 keer roependat ik wel degelijk in aamerking kom dan mag ik er toch wel van uit gaan dat dit klopt .Ik begrijp ook dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten maar 64,00 euro abbo extra pakketje zenders 10,00 euro en dan heb ik het nog niet over de telefoon rekening .Uiterraad  is dit alles mijn keus maar gaan niet lopen roepen dat het belachelijk is ik denk dat menig provider mij als klant zou willen hebben voor dit maand bedrag en die 400,00 waar u het over heb is consumenten prijs niet al u er 1000 zou afnemen.

gr Michel A te Velserbroek

birdies
door birdies - Mar 19, 2008 om 11:53
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Kijk, zelf had je e.e.a. ook niet duidelijk aangegeven. Nu schrijf je duidelijk dat je Power Internet enz. hebt. Als je bij welk bedrijf dan ook al abonnee bent, dan p*es je wat aanbiedingen betreft altijd naast de pot.
Dat ben ik wel met je eens: nieuwe klanten worden met toeters en bellen binnengehaald, maar voor trouwe klanten/abonnees wordt nooit iets extra's gedaan. Telt o.a. ook voor een abo op de Vara gids, jarenlang abo gehad, nooit iets ontvangen voor mijn trouwe lidmaatschap.
Dus daarin staat Multikabel zeker niet alleen.

wubo
door wubo - Mar 19, 2008 om 18:16
8 Antwoorden / 1 Vragen

naja, kom op.

Je geeft zelf aan, je hebt rtv + i-net voordat je naar bundel ging.

Dan heb je dus al i-net... toch?

je doet dus geen gelijktijdige aanmelding i-net en tel in powerbundel. als ik het zo lees heeft alleen een totaal nieuwe klant hier recht op, of klant met alleen rtv.

als je dus al tel of i-net hebt, of beiden, heb je dus ook geen recht op die actie, duidelijk toch?

is het niet mogelijk dat je dit ding misschien met een kleine bijbetaling kunt krijgen?

ne
door nenuse50 - Mar 19, 2008 om 20:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Wubo,

Ik zie dat dat er boven aan maar een stukje van de actie voor waarde staat van daar hier nog een stukje  wat er onder hoord te staan;

Actievoorwaarden bij overstap van een combinatie van Televisie, Internet en/of Telefonie naar een Bundel

1 februari 2008 tot en met 29 februari 2008

  • Aanmelden voor deze actie kan van 1 februari 2008 t/m 29 februari 2008.
  • Per adres kan slechts éénmalig gebruik worden gemaakt van een Bundel aanbod met digitale ontvanger tegen een vergoeding van eenmalig € 15. De digitale ontvanger wordt geleverd inclusief DTV Startpakket.
  • Overstap van een combinatie van Televisie, Internet en/of Telefonie naar een Bundel van Multikabel geeft recht op het actieaanbod.
  • Multikabel behoudt zich het recht voor om deze actie zonder opgaaf van reden per direct te beëindigen.
  • Bij afnemen van een Bundel geldt een overeenkomst voor een periode van 12 maanden
  • Na 12 maanden gaat de contractsituatie over in een contract voor onbepaalde tijd, dat opzegbaar is met een opzegtermijn van 4 weken.

En het gaat er eigenlijk ook niet meer zo over hoe het er staat ik heb vier keer contact gehad met help desk van multikabel en duidelijk gevraagd (omdat het zo onduidelijk is)of ik er ook recht op heb,en als deze mensen dan vertellen dat dit zo is en je gaat dan een contract met ze aan en uit eindelijk is het dan anders.Dan zoek je naar een oplossing om het zo netjes mogelijk op telossen .

Zo heb ik dit van huis uit mee gekregen.

wubo
door wubo - Mar 19, 2008 om 21:53
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, die heb ik ook gelezen, maar dat is een oude actie voor bestaande klanten en wordt er gesproken over een gewone decoder, geen pvr.

duidelijk dus dat ik dat niet hoef te benoemen, die optie gaat niet op, dan zou u evengoed geen pvr gehad hebben.

Wat uiteraard wel vaag is, dat er 4? medewerkers reeds bevestigd zouden hebben dat u recht zou hebben op die actie.

Ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden

wubo
door wubo - Mar 19, 2008 om 21:56
8 Antwoorden / 1 Vragen

welke nieuwsbrief is het trouwens geweest?

ik heb ook i-net bij Multikabel... misschien heb ik hem ook gehad.

kan ik ook voor de pvr gaan als dit opgelost is :D

birdies
door birdies - Mar 20, 2008 om 06:37
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ik zie dat het hier gewoon gaat om 2 naast elkaar lopende acties. In de actievoorwaarden die TS heeft ontvangen, wordt gewoon duidelijk gesproken over een ontvanger, niet over een ontvanger met harddisk.
Voor mij duidelijk genoeg en zou mij geen reden geven aan de telefoon te gaan hangen voor meer uitleg.
Persoonlijk vind ik het niet zo vreemd dat het personeel door uw overbodige vraag een beetje in verwarring raakt, vooral omdat er 2 akties naast elkaar lopen.