q.
door q.e. Mar 7, 2011 om 23:19
Computers & telefonie

Grondkabel probleem bij KPN - KPN weigert te herstellen

Wij hebben sinds 2009 een InternetPlusBellen Extra met Interactieve TV van KPN. Dit pakket heeft sinds het begin al problemen. Welke begonnen met 2dehands geleverd interactieve tv ontvanger (deze was reeds gekoppeld aan andere klant (was de melding van de storingsdienst). Na 2 dagen wachten weer een "Nieuwe" opgestuurd gekregen. Alles aangesloten echter is onze internet verbinding toen in snelheid terug gezet (naar 9,5 mb down / 1 mb up) in Maart 2010 werdt door KPN dynamisch line managment (DLM) op alle aangesloten klanten gezet. Onze lijn leek sneller te gaan werken maar naar 2/3 dagen begonnen de problemen. Elke nacht werdt de lijn verbroken en vervolgens werdt onze internet snelheid lager (eerst paar dagen 9 mb) maar naar de dagen voorbij gingen hadden we op een gegeven moment 3 mb internet en haperend tv beeld en op een gegeven moment werkte onze vaste telefoon voor inkomende gesprekken niet meer. Dit elke keer weer bij het 0900 nummer aangemeldt en constant werdt er gezegt we resetten u lijn morgen moet het weer goed zijn. Echter gebeurde dat meestal niet. Eind vorig jaar is er vervolgens een ondergrondse ploeg gekomen welke mij melden dat er een las in de straat kappot was en dat de iedereen van dit blok huizen mijn signaal binnen kreeg. Ze zouden dit herstellen en het moest toen over zijn. Maar niet was is minder waar. Het probleem is niet minder geworden maar lijkt zelfs erger geworden. We zijn nu op een vast profiel gezet onze telefoon gespreken worden nu door gegeschakeld naar mijn mobiel want meerendeel komt gewoon niet binnen op de huis telefoon. TV kijken op een rustige manier is het niet. Beeld staat vaak even stil en komt er een melding op staan of we krijgen oranje beeld.
Op internet krijgen we regelmatig de melding dat de pagina niet bestaat.
De laatste ondergronds monteur heeft de lijn nog een keer bekeken en vertelde ons dat in de grondkabel de fout zit en dat sommige data welke over de lijn gaat niet aan komt op de plaats van bestemming en dus weg raakt (data loss). Hij zou een afspraak maken om de grond kabel (het stuk wat niet in orde is) te laten vervangen. Dit leek te gebeuren ik werdt gebeldt voor een afspraak. Ondanks dat ik met hoge koort en ziek op bed lag heb ik hiermee toegestemd want ik wil dat het opgelost zou worden. Maar zoals de meeste wel weten komt KPN gewoon niet langs. (grrr) KPN weer gebeldt en weer zou er iemand langskomen. Maar ook deze laat het zonder bericht afweten. Weer gebeldt aan het eind van de dag en ik werdt door verbonden naar de afdeling klanten reacties: Welke mij naar bijna 2 maanden weet te vertellen dat de aansluiting niet herstelt zou worden want wij zouden bij ondergronds op een zwarte lijst staan. Ondertussen blijft KPN wel heel vrolijk geldt afschrijven komen geen van de afspraken na (ook niet wat betreft het leveren van de dienst), enige wat ze op het moment doen is aan het lijntje houden (al voor 2 jaar!!!)
Hoe moeten wij KPN hierop aanspreken? Want overstappen naar een andere DSL provider lost de grondkabel problemen niet op.

Als iemand ons vraagt welke provider je moet nemen voor internet is onze mening neem geen KPN!!!! en ook geen dsl aanbieder welke eigenlijk gewoon KPN zijn. Zoals voorheen Het Net en Planet!

3231 2 Rapporteer

erik008
door erik008 - Mar 8, 2011 om 00:54
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Hier ook problemen gehad.
Na herstel van de grondkabel de rode en de oranje draad verwisselt.
Ik zat met 1 ader op de ADSL.
De 2e monteur zag de fout direct.
Als je KPN belt, moeten ze met een lijnmeting kunnen zien, dat er wat mis is.

Gewoon nog eens de storingsdienst bellen en een meeting vragen.

q.
door q.e. - Mar 8, 2011 om 21:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem ligt hier anders. Er zijn al diverse monteurs hier geweest. En de snelheden worden wel gehaald wat je gezien de afstand mag verwachten. Het probleem wat wij hebben is uitval doordat de lijn zelf niet goed is (in de straat). Niet omdat de lijn de snelheid niet haalt.