va
door vanderminne Apr 26, 2009 om 19:26
Computers & telefonie

Gsm scherm

Hallo: Ik heb een gsm van 2 jaar oud. Nu zijn daar in de loop der jaren wat kleine krasjes opgekomen, weet iemand een goed middeltje om die te verwijderen? groetjes Peter.

7271 26 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Apr 26, 2009 om 19:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag Peter, als je op het glas/plastic bedoelt: ik zou daar niet aan gaan polijsten. Dan kan het helemaal dof en dus erger worden. Eventueel een nieuw "glas" erin als dat kan, maar dat is vermoedelijk duur. Verder als het een gsm zonder openklap of schuif is kun je hem bijv. in een dun hoesje bewaren om erger te voorkomen.

vr.gr.

edwardus
door edwardus - Apr 26, 2009 om 20:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het schijnt dat met een zachte doek (bijv. brillendoekje) met een beetje tandpasta soms ook goede resultaten behaald worden. Daarnaast hebben de wat meer gespecialiseerde telefoonwinkels ook reserve onderdelen die ze er ter plekke in kunnen zetten, dan hoef je het toestel dus niet op te sturen.

gerardk
door gerardk - Apr 27, 2009 om 12:28
175 Antwoorden / 8 Vragen

Tandpasta of zo moet ik je afraden, er is speciale
polijstpasta voor telefoondisplays verkrijgbaar hiermee kan je oppervlakkige
krasjes verwijderen

us
door usatraveller - Apr 27, 2009 om 12:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb verbluffende resultaten gezien bij een scherm, dat helemaal grijs was geworden door het gebruik. Het zag er vrijwel nieuw uit. Het scherm was behandeld met een acryl krassen reiniger. Het was een paar maanden geleden in de aanbieding bij de Lidl. Aangezien de Lidl zijn reclames regelmatig herhaalt, zal het wel weer eens in het assortiment komen. Als het er weer is, dan zal ik het hier melden.

ed
door edbezuijen14 - Apr 27, 2009 om 12:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het scherm is waarschijnlijk van polycarbonaat gemaakt.                 Met een dotje watte met koperpoets erop. Net zolang poetsen totdat de meeste krassen weg zijn. Diepe krassen gaan er echter niet uit.

be
door berthen - Apr 27, 2009 om 12:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Die krasjes kun je heel goed verwijderen met:BRASSO dat is een koperpoetsmiddel maar heel erg geschikt voor het verwijderen van krasjes

Veel succes

ninc
door ninc - Apr 27, 2009 om 12:49
47 Antwoorden / 6 Vragen

Displex display polish

Met een doekje aan brengen en uitwrijven en het schermpje is weer als nieuw... werkte ook op het glaasje van mijn horloge.

Diepe krassen blijven wel zichtbaar, al worden ze ook 'mooier'

Hier eventueel te bestellen maar vast ook bij elke telefoonshop te koop (mijne kostte € 9,95 grr)

http://www.devilpower.nl/?menu=article&categoryID=122573&articleID=2133384

kenwel2
door kenwel2 - Apr 27, 2009 om 12:53
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Inderdaad:

De oplossing: DISPLEX heeft een eenvoudige oplossing voor dit wijdverbreide probleem. Met deze nieuwe speciale polish hebben de consumenten voor de eerste keer zelf de mogelijkheid om de krassen in het display snel en goedkoop te verwijderen.

Het is dus al gezegd, kosten van zo'n tubetje €7,00

Gr. Henri

kenwel2
door kenwel2 - Apr 27, 2009 om 12:55
1574 Antwoorden / 13 Vragen
ab
door absiman - Apr 27, 2009 om 12:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bereik uitstekende resultaten met koperpoets. Daar zit een ultrafijn polijstmiddel in.Op de akademie waar ik docent was, was dit de laatste bewerking voor werkstukken van plexiglas.

kleinepier
door kleinepier - Apr 27, 2009 om 12:59
42 Antwoorden / 0 Vragen

dit is heel makelijk ga maar naar halfords en vraag maar naar displee reiniger dat is een heel klein tubbeje werkt perveckt ik gebruik het al jaren en is zeergeschikt voor telefoondisplees als je het goed doet is i weer als nieuw het heet displexs

js
door jserle - Apr 27, 2009 om 13:09
30 Antwoorden / 1 Vragen

Een poetsmachine brengt uitkomst.

Ooit zelf gemaakt van een oude centrifuge motor. Mate een stapel lapjes die rondgeknipt zijn. Een beetje jif of vim er op.

Bij een brillenwinkel hebben ze die spullen ook.

En ik weet niet of je dat tegenwoordig niet meer mag zeggen. Of juist weer wel. Brille-jood pinda-chinees

yinyang
door yinyang - Apr 27, 2009 om 13:23
11 Antwoorden / 3 Vragen

hallo Peter,

ik heb zelf goede ervaring met displex display polish

je wrijft het in, even laten intrekken en uitpoetsen

suc6

la
door lamb - Apr 27, 2009 om 14:42
28 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Peter,

Wat ook goed helpt is autowas of autocleaner. Dit met een zachte doek inwrijven tot de fijne krasjes weg zijn. Daarna met een droge zachte doek volglanzend uitwrijven.

Succes er mee!

hblokker
door hblokker - Apr 27, 2009 om 17:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dit antwoord klopt helemaal; ik heb in een optiekfabriek gewerkt.

Dus koperpoets en als je nof glimmender wil daarna zilverpoets. Diepe krassen gaan nooit weg ook niet als je met een groffer polijstmiddel begint, maar de randjes van de krassen worden afgerond dus minder zichtbaar.

Met deze methode heb ik ook wel eens kunststof brilleglazen met redelijk resultaat behndeld, wees dus maar niet bang.

We goed zwaar poetsen met een katoenen doekje of een viltje; nooit met papieren doekjes.

succes

an
door ankhor - Apr 27, 2009 om 17:52
122 Antwoorden / 0 Vragen

Als je eenmaal de krasjes eruit hebt, misschien een crystal case
kopen voor je telefoon, ligt wel aan het type dat je hebt, en het is niet bijzonders hoor, gewoon een doorzichtig hardplastic covertje wat je
over je telefoon klikt. is het scherm ok wat meer beschermd tegen
wat harder stoten ook.

<script language="javascript">

dt
door dtmdavid - Apr 27, 2009 om 19:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Waar ik goeie ervaringen mee heb is commandant auto wax..... eerst goed roeren, heel dun aanbrengen op het plastic venster even laten indrogen en daarna met een katoenenlap in een kolkvorm hard drukkend weg poetsen. Herhaal dit nog een keer en de resultaten zijn verbluffend.....Succes! Gr.david

va
door vanderminne - Apr 27, 2009 om 20:15
1 Antwoorden / 8 Vragen

hartelijik dank voor de tip

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Apr 27, 2009 om 20:29
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Inderdaad, Displex werkt goed.

We zijn er wel allemaal van uit gegaan dat u GEEN touchscreen heeft. In dat geval zijn alle adviezen TE agressief voor het scherm.

pi
door pietlut - Apr 28, 2009 om 00:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad onderandere displex is een goed middel om krasjes van displays te verwijderen, er zijn meer merken. Maar warom koop je geen displayfolie voor je mobiel. Er is displayfolie voor camera's telefoons etc, het kost maar een paar een paar euro. Is de folie te beschadigd er af en een nieuwe folie er op, voor de prijs van een folie koop je geen toestel.

ve
door velner2004 - Apr 28, 2009 om 12:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

een goed middeltje tegen krassen op je gsm beeldscherm is plak het af met plakband

kenwel2
door kenwel2 - Apr 28, 2009 om 13:05
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@velner2004 "plak het af met plakband"????

Je kunt hem natuurlijk ook inpakken in een doos :-)

Gr. Henri

frits
door frits - Apr 28, 2009 om 14:09
146 Antwoorden / 5 Vragen

Met displex display polish reinigen en dan een screenprotector er op. gr. Frits

ninc
door ninc - Apr 28, 2009 om 19:36
47 Antwoorden / 6 Vragen

@kenwel1

werkt echt hoor :-) (van dat brede plakband dus hè)

als je het netjes doet zie je er niks van en het beschermt je beeldschermpje prima en is makkelijk te vervangen... maar sinds ik Displex gebruik vind ik dat niet meer nodig.

to
door tonnuy - Apr 29, 2009 om 17:52
3 Antwoorden / 0 Vragen

tubetje Displex kopen bij t for telecom. € 4,99

werkt prima

edwardus
door edwardus - Apr 30, 2009 om 12:53
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zou er s.v.p. nog iemand willen noemen dat je ook Displex kunt gebruiken, het is n.l. nog niet vaak genoeg genoemd.