GSMWeb hanteert onwijs slechte klantenservice
Heeft er iemand hier nog meer last van?
Op 4 november 2020 heb ik een iPhone 12 Pro besteld met een abbonnement van Tele2 bij GSMWeb. Het toestel zou binnen 2-3 weken geleverd worden. Na 3 weken heb ik nagebeld om te vragen waar mijn toestel bleef. Toen werd verteld dat het over 3 weken komt. Na weer 3 weken te zijn verstreken hoorde ik weer niks vanuit hun. Dus weer gebeld en gemaild. Toen is mij verteld dat het toestel over 3 tot 5 weken komt. Nu begon ik redelijk geïrriteerd te raken. Uiteindelijk belde ik in de week van 11 januari en kreeg ik te horen dat het toestel woensdag 13 januari zou komen. Na weer niks gehoord te hebben, wéér gebeld en kreeg ik te horen dat het toestel 20 januari komt. Nu is het 21 januari, belde Ik ze net en kreeg ik te horen dat ze helemaal geen toestel hebben binnengekregen en het onbekend is wanneer dit wel gebeurd.
Nu is mijn maat vol. Waar kan ik hiervan een aanklacht indienen en in hoe verre heeft dat zin? Ik wil gewoon dat toestel hebben en ik word nu al maanden om de tuin geleid door hun manier van zaken doen.
Tja, dat kan heel goed mogelijk zijn indien zij zelf niet geleverd krijgen. Ik heb snel hier https://www.gsmweb.nl/ gekeken en zie dat dit de bovenste is die bij mijn zoekmachine naar boven komt. Het ziet er allemaal 'zeer gelikt uit' maar hoe dan ook zie ik geen keurmerk met ook een daaraan verbonden geschillencommisie. En dat is dan de reden dat ik ook dit nu weer meld: Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.
Zie verder o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.
U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond
Aanvullend: heeft u deze gezien? 36% is tevreden (met aantekening dat reviews ook niet altijd kloppen, vooral als de tevredenheid erg hoog zou zijn maar hier niet het geval is. https://www.ervaringensite.nl/telecom/gsmweb-ervaringen-reviews-beoordelingen-en-klachten Bijft hoe dan ook, wat men zelf niet geleverd krijgt kan men ook niet doorleveren.
GMSweb is echt al jaren een betrouwbare online partij. Maar wat ze niet hebben kunnen ze ook niet leveren...
Heeft u deze gezien? https://www.ervaringensite.nl/telecom/gsmweb-ervaringen-reviews-beoordelingen-en-klachten en de vraag komt dan ook waarom er nu geen keurmerk meer is. (GSMWEB)
Er zullen ongtwijfeld klachten zijn, maar het is niet de zoveelste dubieuze dropshipper.
GSMWeb is zeker geen dropshipper, waarom dan al die links is mij een raadsel. GSMWeb is een al jaren bekende, betrouwbare webshop. Over iedere webshop zijn wel klachten te vinden, niet bepaald vreemd. Het zou vreemder zijn als er GEEN klachten zouden zijn. Geen idee of zij in het verleden een keurmerk hadden, zo ja, hadden zij wellicht gewoon geen zin meer in het betalen voor die nietszeggende keurmerken.
@REDFLOOR, de klacht betreft de ervaren slechte klantenservice en dat gaf mij aanleiding voor de algemene reactie en ik ben niet de enige die het over een dropshipper heeft. En dan ook dat een dropshipper met een goede klantenservice niet 'een zoveelste dubieuze droshipper is.
Anders gezegd: er zijn wel degelijk ook niet dubieuze dropshippers. Een dropshipper heeft het 'kenmerk' eerst na het ontvangen van bestellingen te leveren en ook bij GSMWEB geldt gdat kennelijk. Er kan volgens de site veel besteld worden maar of men dat dan ook op voorraad heeft? Uit de vraag/klacht blijkt dus van niet!
Maar niemand heeft deze telefoon op voorraad. Als ik hem bij Vodafone zou bestellen ben ik ook pas eind februari aan de beurt. Via de Apple Store is het 1 tot 2 weken, maar het is logisch dat die voorrang krijgt van Apple.
Het is toch algemeen bekend dat er een run is op nieuwe apple producten. Als er geen lockdown geweest was, dan, stond er een enorme rij kopers voor de Apple store,
Waarom niet gewoon bij die winkel=rechtstreeks in Amsterdam besteld.
Succes ben erg bang dat je aan het lijntje wordt gehouden
Zie nergens op de website enige verwijzingen staan omtrent aangesloten webwinkel keur oid
Alleen een kvk en dat kan iedereen
Vermoedelijk een dropshipper.
Edit: ik bedoel de Apple Store
Het is een web winkel waar m.i. rechtstreeks is besteld on-line). Als al gezegd, het ziet er 'erg gelilkt uit' en dus te mooi om .... ??;
GSMweb is al jaren een prima online partner. BIjna iedereen die ik ken koopt daar zijn telefoon...
Ja GSMweb, ken ik wel maar krijg het gevoel dat GSMweb.nl toch iets anders is.
@VANLOTJEGETIKT, zie mijn reactie zojuist op de reactie van @REDFLOOR op mijn antwoord.
[Edit redactie: off-topic]
Quote: "Ja GSMweb, ken ik wel maar krijg het gevoel dat GSMweb.nl toch iets anders is". Dan klopt uw gevoel toch echt niet! Het betreft namelijk dezelfde shop!
@de redactie: volkomen onterechte insinuaties over de betrouwbaarheid van GSMWeb laat u gewoon staan? Fantastisch!
U kunt hier een klacht indienen.
https://www.klacht.nl/gsmweb/klacht/iphone-12-pro-4/
https://nl.trustpilot.com/review/www.gsmweb.nl
Als je even zoekt zal je zien dat dit overal aan de hand is. Iedereen wil de nieuwste iPhone en er zijn blijkbaar minder beschikbaar voor deze winkel dan ze gedacht hadden. Als je hem via bijvoorbeeld Vodafone bestelt is hij er ook pas (als het goed is) eind februari.
Als je echt deze telefoon wilt hebben zal je dus geduld moeten hebben.
Dat is het nadeel als de vraag groter is dan het aanbod. GSMWeb kan zich suf bestellen, maar is afhankelijk van zijn toeleverancier. Schijnbaar krijgen ze wel een vermoedelijke leverdatum te zien, maar doordat er geen voorraad is zien de pas op die datum dat er geen levering komt.
Klagen heeft weinig zin, teveel mensen willen schijnbaar een nieuwe telefoon en daardoor ontstaan wachtrijen.
Waarom via GSMWEB en niet bij Tele2 besteld, daar is die direct (?) leverbaar kijk maar hier
Ik lees bij de kachten dat er na 2,5 maand het toestel eindelijk geleverd was. En al die verwijzingen, waarin zelfs geschreven wordt over (mogelijke) oplichting, kunt u wel overslaan, wat er niet is kan niet geleverd worden. Volgende keer niet meer zo snel een club aanklikken die boven in de rij staat op I.N en zeker niet als daar ook nog advertentie bij staat tenzij het om een betrouwbare provider gaat. Het enige wat u kan doen is de koop ontbinden, zo dat al lukt bij hen, en hopen dat u uw betaling terug krijgt en daarna direct naar Tele2 gaan.
L.s.ik heb geen connecties met Tele2, werk daar niet en heb er ook geen aandelen van.
Je hebt waarschijnlijk niet goed gekeken.De levertijd van deze telefoon is bij Tele2 6-8 weken. Slecht advies dus.
https://www.tele2.nl/mobiel/smartphones/apple-iphone-12-pro?id=22021510&memory=128GB&color=Blauw&shop=product&ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=T2R32,TM200,TM203,SK342&lp=1
Staat toch een vraagteken achter "direct" En het advies was dan maar ontbinden. Lijkt mij toch niet zo'n slecht advies. Dus volgende keer even het hele bericht lezen en niet losse fragmenten er uitvissen
Er staat duidelijk aangeven dat de levertijd 6-8 weken is Of kijk jij naar een andere Tele2 Iphone 12 pro
Zojammer , gisteren stond dat niet aangegeven vandaar dus dat ?
Met uw stelling: Ik wil gewoon dat toestel hebben " heeft u één probleem, die moet er maar zijn .............
Via Google gekeken waar deze 12 in voorraad is;
Nergens dus.....
Wel diverse levertijden, en enkele onder voorbehoud.
De verkopers plaatsen de Apple info en die is niet betrouwbaar.
Je had beter een los contract voor bellen en bij de Apple store een kunnen bestellen.
Die kregen voorrang op alle andere verkopers.
Dit geld voor elk nieuw model van vele merken, ook Samsung en Huawei hadden zelfde probleem vorige jaar.
Het is zinloos om een klacht in te dienen .Deze telefoon is momenteel de eerste maanden niet leverbaar. Misschien door de nieuwe Corona uitbraak in China Je kunt ze beter vragen om een ander vergelijkbare telefoon ter leveren.
Dat bedoel ik dus, en noem eens een vergelijkbaar toestel?
Ik wil gewoon dat toestel hebben
bv de Samsung galaxy 21 pro of Ultra
Topantwoord
Ik heb ook een iPhone 12 Pro besteld op 2 november op 6 december kreeg ik een verzoek om te betalen en dan zou hij verzonden worden maar helaas nu 22 januari nog niets net gebeld maar er zijn nog geen telefoons Misschien dat Kassa hier een onderwerp van kan maken om op de tv te doen In de algemene voorwaarden van hun staat op 5.5 dat ze moeten leveren binnen 30 dagen en in 5.6 staat dat ze je op de hoogte houden van de levering ook dat doen ze niet mailen heeft ook geen zin ze worden niet beantwoord
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer