ir
door irianus Jan 21, 2021 om 11:14
Computers & telefonie
GSMWeb hanteert onwijs slechte klantenservice

Heeft er iemand hier nog meer last van?

Op 4 november 2020 heb ik een iPhone 12 Pro besteld met een abbonnement van Tele2 bij GSMWeb. Het toestel zou binnen 2-3 weken geleverd worden. Na 3 weken heb ik nagebeld om te vragen waar mijn toestel bleef. Toen werd verteld dat het over 3 weken komt. Na weer 3 weken te zijn verstreken hoorde ik weer niks vanuit hun. Dus weer gebeld en gemaild. Toen is mij verteld dat het toestel over 3 tot 5 weken komt. Nu begon ik redelijk geïrriteerd te raken. Uiteindelijk belde ik in de week van 11 januari en kreeg ik te horen dat het toestel woensdag 13 januari zou komen. Na weer niks gehoord te hebben, wéér gebeld en kreeg ik te horen dat het toestel 20 januari komt. Nu is het 21 januari, belde Ik ze net en kreeg ik te horen dat ze helemaal geen toestel hebben binnengekregen en het onbekend is wanneer dit wel gebeurd.

Nu is mijn maat vol. Waar kan ik hiervan een aanklacht indienen en in hoe verre heeft dat zin? Ik wil gewoon dat toestel hebben en ik word nu al maanden om de tuin geleid door hun manier van zaken doen.

5481 13 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 21, 2021 om 11:20
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, dat kan heel goed mogelijk zijn indien zij zelf niet geleverd krijgen.  Ik heb snel hier https://www.gsmweb.nl/ gekeken en zie dat dit de bovenste is die bij mijn zoekmachine naar boven komt. Het ziet er allemaal 'zeer gelikt uit' maar hoe dan ook zie ik geen keurmerk met ook een daaraan verbonden geschillencommisie. En dat is dan de reden dat ik ook dit nu weer meld: Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond

Aanvullend: heeft u deze gezien? 36% is tevreden (met aantekening dat reviews ook niet altijd kloppen, vooral als de tevredenheid erg hoog zou zijn maar hier niet het geval is. https://www.ervaringensite.nl/telecom/gsmweb-ervaringen-reviews-beoordelingen-en-klachten  Bijft hoe dan ook, wat men zelf niet geleverd krijgt kan men ook niet doorleveren.

redfloor
door redfloor Jan 21, 2021 om 11:28
166 Antwoorden / 21 Vragen

GMSweb is echt al jaren een betrouwbare online partij. Maar wat ze niet hebben kunnen ze ook niet leveren...

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 21, 2021 om 11:33
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u deze gezien? https://www.ervaringensite.nl/telecom/gsmweb-ervaringen-reviews-beoordelingen-en-klachten  en de vraag komt dan ook waarom er nu geen keurmerk meer is. (GSMWEB)

redfloor
door redfloor Jan 21, 2021 om 11:46
166 Antwoorden / 21 Vragen

Er zullen ongtwijfeld klachten zijn, maar het is niet de zoveelste dubieuze dropshipper.

Donuts
door Donuts Jan 21, 2021 om 11:49
1203 Antwoorden / 2 Vragen

GSMWeb is zeker geen dropshipper, waarom dan al die links is mij een raadsel. GSMWeb is een al jaren bekende, betrouwbare webshop. Over iedere webshop zijn wel klachten te vinden, niet bepaald vreemd. Het zou vreemder zijn als er GEEN klachten zouden zijn. Geen idee of zij in het verleden een keurmerk hadden, zo ja, hadden zij wellicht gewoon geen zin meer in het betalen voor die nietszeggende keurmerken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 21, 2021 om 11:54
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@REDFLOOR, de klacht betreft de ervaren slechte klantenservice en dat gaf mij aanleiding voor de algemene reactie en ik ben niet de enige die het over een dropshipper heeft. En dan ook dat een dropshipper met een goede klantenservice niet 'een zoveelste dubieuze droshipper is.
Anders gezegd: er zijn wel degelijk ook niet dubieuze dropshippers. Een dropshipper heeft het 'kenmerk' eerst na het ontvangen van bestellingen te leveren en ook bij GSMWEB geldt gdat kennelijk. Er kan volgens de site veel besteld worden maar of men dat dan ook op voorraad heeft? Uit de vraag/klacht blijkt dus van niet!

redfloor
door redfloor Jan 21, 2021 om 12:02
166 Antwoorden / 21 Vragen

Maar niemand heeft deze telefoon op voorraad. Als ik hem bij Vodafone zou bestellen ben ik ook pas eind februari aan de beurt. Via de Apple Store is het 1 tot 2 weken, maar het is logisch dat die voorrang krijgt van Apple.

panter22
door panter22 Jan 22, 2021 om 16:24
6599 Antwoorden / Vragen

Het is toch algemeen bekend dat er een run is op nieuwe apple producten. Als er geen lockdown geweest was, dan, stond er een enorme rij kopers voor de Apple store,

va
door vanlotjegetikt - Jan 21, 2021 om 11:28
809 Antwoorden / Vragen

Waarom niet gewoon bij die  winkel=rechtstreeks in Amsterdam besteld.
Succes ben erg bang dat je aan het lijntje wordt gehouden
Zie nergens op de website enige verwijzingen staan omtrent aangesloten webwinkel keur oid
Alleen een kvk en dat kan iedereen
Vermoedelijk een dropshipper.

Edit: ik bedoel de Apple Store

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 21, 2021 om 11:30
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Het is een web winkel waar m.i. rechtstreeks is besteld on-line). Als al gezegd, het ziet er 'erg gelilkt uit' en dus te mooi om .... ??;

redfloor
door redfloor Jan 21, 2021 om 11:32
166 Antwoorden / 21 Vragen

GSMweb is al jaren een prima online partner. BIjna iedereen die ik ken koopt daar zijn telefoon...

va
door vanlotjegetikt Jan 21, 2021 om 11:51
809 Antwoorden / Vragen

Ja GSMweb, ken ik wel maar krijg het gevoel dat GSMweb.nl toch iets anders is.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 21, 2021 om 11:56
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@VANLOTJEGETIKT, zie mijn reactie zojuist op de reactie van @REDFLOOR op mijn antwoord.

Donuts
door Donuts Jan 21, 2021 om 12:07
1203 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: off-topic]

Donuts
door Donuts Jan 22, 2021 om 11:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: "Ja GSMweb, ken ik wel maar krijg het gevoel dat GSMweb.nl toch iets anders is". Dan klopt uw gevoel toch echt niet! Het betreft namelijk dezelfde shop!

Donuts
door Donuts Jan 22, 2021 om 11:40
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@de redactie: volkomen onterechte insinuaties over de betrouwbaarheid van GSMWeb laat u gewoon staan? Fantastisch!

redfloor
door redfloor - Jan 21, 2021 om 11:32
166 Antwoorden / 21 Vragen

Als je even zoekt zal je zien dat dit overal aan de hand is. Iedereen wil de nieuwste iPhone en er zijn blijkbaar minder beschikbaar voor deze winkel dan ze gedacht hadden. Als je hem via bijvoorbeeld Vodafone bestelt is hij er ook pas (als het goed is) eind februari.

Als je echt deze telefoon wilt hebben zal je dus geduld moeten hebben.

ne
door neodutchio - Jan 21, 2021 om 12:01
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Dat is het nadeel als de vraag groter is dan het aanbod. GSMWeb kan zich suf bestellen, maar is afhankelijk van zijn toeleverancier. Schijnbaar krijgen ze wel een vermoedelijke leverdatum te zien, maar doordat er geen voorraad is zien de pas op die datum dat er geen levering komt.
Klagen heeft weinig zin, teveel mensen willen schijnbaar een nieuwe telefoon en daardoor ontstaan wachtrijen.

gerbera
door gerbera - Jan 21, 2021 om 13:44
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom via GSMWEB en niet bij Tele2 besteld, daar is die direct (?) leverbaar kijk maar hier

Ik lees bij de kachten dat er na 2,5 maand het toestel eindelijk geleverd was. En al die verwijzingen, waarin zelfs geschreven wordt over (mogelijke) oplichting, kunt u wel overslaan, wat er niet is kan niet geleverd worden. Volgende keer niet meer zo snel een club aanklikken die boven in de rij staat op I.N en zeker niet als daar ook nog advertentie bij staat tenzij het om een betrouwbare provider gaat. Het enige wat u kan doen is de koop ontbinden, zo dat al lukt bij hen, en hopen dat u uw betaling terug krijgt en daarna direct naar Tele2 gaan.

L.s.ik heb geen connecties met Tele2, werk daar niet en heb er ook geen aandelen van.

john devries
door john devries Jan 22, 2021 om 11:23
216 Antwoorden / Vragen

Je hebt waarschijnlijk niet goed gekeken.De levertijd van deze telefoon is bij Tele2 6-8 weken. Slecht advies dus.

https://www.tele2.nl/mobiel/smartphones/apple-iphone-12-pro?id=22021510&memory=128GB&color=Blauw&shop=product&ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=T2R32,TM200,TM203,SK342&lp=1

gerbera
door gerbera Jan 22, 2021 om 11:56
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Staat toch een vraagteken achter "direct"  En het advies was dan maar ontbinden. Lijkt mij toch niet zo'n slecht advies. Dus volgende keer even het hele bericht lezen en niet losse fragmenten er uitvissen

john devries
door john devries Jan 22, 2021 om 15:00
216 Antwoorden / Vragen

Er staat duidelijk aangeven dat de levertijd 6-8 weken is  Of kijk jij naar een andere Tele2 Iphone 12 pro

gerbera
door gerbera Jan 22, 2021 om 16:01
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Zojammer , gisteren stond dat niet aangegeven vandaar dus dat ?

mahadma
door mahadma - Jan 21, 2021 om 15:52
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Met uw stelling: Ik wil gewoon dat toestel hebben " heeft u één probleem, die moet er maar zijn .............

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 21, 2021 om 19:23
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Via Google gekeken waar deze 12 in voorraad is;

Nergens dus.....

Wel  diverse levertijden, en enkele onder voorbehoud.
De verkopers plaatsen de  Apple info en die  is niet betrouwbaar.

Je had beter een los contract voor bellen en bij de Apple store een kunnen bestellen.
Die kregen voorrang op alle andere verkopers.

Dit geld voor elk nieuw model van vele merken, ook Samsung en Huawei hadden zelfde probleem vorige jaar.

john devries
door john devries - Jan 22, 2021 om 11:29
216 Antwoorden / Vragen

Het is zinloos om een klacht in te dienen .Deze telefoon is momenteel de eerste maanden niet leverbaar. Misschien door de nieuwe Corona uitbraak in China Je kunt ze beter vragen om een ander vergelijkbare  telefoon ter leveren.

gerbera
door gerbera Jan 22, 2021 om 11:59
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dat bedoel ik dus, en noem eens een vergelijkbaar toestel?

Ik wil gewoon dat toestel hebben

john devries
door john devries Jan 22, 2021 om 14:45
216 Antwoorden / Vragen

bv de Samsung galaxy 21 pro of Ultra

Topantwoord

derdehelft
door derdehelft - Jan 22, 2021 om 11:38
3 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb ook een iPhone 12 Pro besteld op 2 november op 6 december kreeg ik een verzoek om te betalen en dan zou hij verzonden worden maar helaas nu 22 januari nog niets net gebeld maar er zijn nog geen telefoons Misschien dat Kassa hier een onderwerp van kan maken om op de tv te doen  In de algemene voorwaarden van hun staat op 5.5 dat ze moeten leveren binnen 30 dagen en in 5.6 staat dat ze je op de hoogte houden van de levering ook dat doen ze niet mailen heeft ook geen zin ze worden niet beantwoord

mo
door mof - Jan 22, 2021 om 11:57
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ukunt beginnen met een aangetekende brief waarin u van de koop, telefoon inc. abonnement, afziet wegens wanprestatie. En dat u alle kosten terugvordert die u heeft betaald .

panter22
door panter22 - Jan 22, 2021 om 16:02
6599 Antwoorden / Vragen

Levertijd bij tele2 6 tot 8 weken, Kijk op de site van Tele2. Als je rechtstreeks bij Tele2 had gekocht, dan was hij er ook nog niet.Maar even wachten. Wat er niet is, kan niet geleverd worden,
https://www.tele2.nl/mobiel/smartphones/apple-iphone-12-pro?id=22021514&memory=256GB&color=Blauw&shop=product&ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=T2R32,TM200,TM203,SK342&lp=1
Bij de apple store levering 1 tot 8 februari,
Die nieuwe mobiel is er nog niet. Dus klagen, procedures starten of wat dan ook, is zinloos.

audb
door audb - Jan 22, 2021 om 16:57
1668 Antwoorden / 5 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]