GSMWEB weigert wettelijke garantie... :-(
Hallo mede-Kassakijkers!
Als online shopper en consument loop ik al een tijdje mee, vanaf eind jaren 90 koop ik al van alles online. Doorgaans doe ik duurdere aankopen echter in een fysieke winkel, eigenlijk altijd in de buurt. Soms lukt dat echter niet, zo ook met het specifieke toestel wat ik wilde hebben: De Cat S60. Ongeveer 14 maanden geleden gekocht via GSMWEB.nl, ik ken deze winkel al heel lang, want ik had er vele jaren een mobiel abonnement lopen. Toen ik dus moest gaan kiezen in welke winkel ik de Caterpillar ging bestellen had GSMWEB een streepje voor. Grote fout blijkt nu...
Ongeveer een jaar geleden gebruikte ik de bijbehorende lader ongeveer 10 dagen toen ik in het ziekenhuis lag, verder gebruikte ik altijd mijn laptop. Vorige week had ik hem echter weer nodig en probeerde hem uit. Even voor de duidelijkheid: ik wil even kwijt dat ik nog nooit te maken heb gehad met een lader waarvan de plastic geleider in de USB-poort afbrak... De USB-kabel bleek niet werken, en na het eruit trekken van de kabel bleek de plastic geleider uit de poort in de adapter afgebroken te zijn en in de kabelstekker te zitten. In 20 jaar nog nooit bij mij gebeurd...
Een lader moet natuurlijk een kabel in, dat is de functie van het apparaat: Verbinden van de lader met de telefoon middels een kabel. Dit zou toch niet na luttele keren gebruik niet kapot mogen gaan? Zelfs als ik hem elke dag zou hebben gebruikt zou zo'n apparaat toch een langere levensduur dan 14 maanden moeten hebben... GSMWEB.nl in Amsterdam, waar ik vele jaren een GSM-abonnement had, en waar ik hem heb gekocht schreef doodleuk dat 'accessoires' slechts 6 maanden garantie bij hen hebben (krijg je maar 6 maanden garantie op de lader/adapter van je laptop/elektrische fiets/hybride auto/monitor/traplift??). Dit zou zelfs wettelijk geregeld zijn. Op mijn verzoek deze wet dan even naar mij te mailen is niet gereageerd, ook op de wet die ik hun heb gestuurd is geen reactie op gekomen overigens. Link naar garantiebepaling Lijkt me ook niet kunnen: De wet waar zij het over hebben bestaat namelijk niet...
De lader zelf is een 2A lader, daar heb ik er twee van, en beiden zijn nu stuk. De oude Samsung had ik geen garantie meer op, deze nog wel. Een typische 1A-lader heeft geen zin bij deze telefoon, dan laadt hij gewoon niet op...
Zoals iedereen hier, gebruik ik al USB-apparaten sinds ze werden uitgevonden eind jaren negentig. Dit is de eerste keer dat ik zo'n plastic geleiderkapje heb zien afbreken. Typisch een fabricagefout lijkt me, maar GSMWEB.nl interesseert dat weinig, zo blijkt (een van de redenen waarom ik duurdere apparaten toch liever in de winkel koop) en blijkt niets meer dan een dozenschuiver :-(
Voor Caterpillar lijkt me dit ook geen goede reclame: Het toestel wat zij verkopen is dan wel zeer robuust en schokbestendig, mijn lader was na enkele keren doodnormaal gebruik al stuk, en daar hoefde hij niet eens voor te vallen ;) Ik heb hen inmiddels ook al gemaild. Is er nog iemand die weet op welke wet GSMWEB.nl zich baseert inzake de 6 maanden garantie op accessoires? en wat voor stappen kan ik nu ondernemen? Ik heb al gezien dat GSMWEB.nl hier al wel veel vaker genoemd wordt als ongeïnteresseerde dozenschuiver, maar die berichten zijn al van langer geleden.
Bedankt voor uw bericht.
Als wij het goed begrijpen heeft u het dus over de accessoire, als dat zo is heeft u helaas geen garantie meer. U heeft namelijk maar 6 maanden garantie op de accessoire. Mocht u iets anders bedoelen vernemen wij dit graag.
Hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Catherine
Klantenservice GSMWEB.NL
Tel. 020-7766366 / 020-7766355
Fax. 020-7771123 / 020-7771124
-----
Bedankt voor uw bericht.
Het toestel zelf heeft altijd 2 jaar garantie en de accessoire die bij het toestel hoort heeft altijd maar 6 maanden garantie. Dit geldt trouwens voor alle soorten toestellen. Ik heb het even voor u nagevraagd maar helaas is dit niet terug te vinden in onze algemene voorwaarden daar dit wettelijk bepaald is.
Hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Catherine
Klantenservice GSMWEB.NL
Tel. 020-7766366 / 020-7766355
Fax. 020-7771123 / 020-7771124
De Caterpillar toestellen worewo nauwelijks privé gebruikt. Ik vermoed dat u een zakelijke gebruiker bent.
1 Dan zit u op dit forum verkertd
2 U heeft geen consumenten bescherming.
3 Ook op accu's zit meestal maar 6 maanden garantie.
4 Ben erg benieuwd bij welke webshops u 20 jaar geleden al kocht.
U moest uw teleurstelling kennelijk van u afschrijven. U heeft inderdaad recht op garantie. Echter, na 6 maanden ligt het bewijs voor een terechte garantieclaim bij u. De enkele veronderstelling dat je een dergelijk defect niet mag verwachten binnen 14 maanden is niet voldoende. U heeft het tegenbewijs zelf al geleverd door uw stelling een dergelijk defect nog nooit meegemaakt te hebben. Alleen als u nog meer slachtoffers met dit euvel vindt heeft u wellicht een zaak.
Een andere goedgekeurde 2A lader in een winkel kopen zal goedkoper zijn dan het voeren van een procedure
Of u nu lang klant bent of pas net maakt niets uit. Of denkt u een streepje voor te hebben op een ander?
Een snoertje breekt niet zomaar af. Daar is kracht voor nodig. U gaat er van uit dat het garantie is, maar dat zal u zelf moeten aantonen. Maar als ik zie hoeveel tijd u kwijt bent met de klacht melden, frustratie, op internet de klacht gooien, dan was een nieuwe laadsnoertje halen van een paar euro makkelijker geweest.
Te lang verhaal dat ik niet ga lezen. Maak svp een samenvatting en zonder vetgedrukt.
Misschien kunt u dan ook vermelden bij welke webshops u eind jaren negentig al kocht, daar ben ook wel benieuwd naar.
Dat had ik ook al gevraagd, maar mijn reactie is verdwenen.
Opgegeten door de redactie? Doen ze geloof ik wel vaker.....
Begrijp ik goed dat de laadkabel defect is geraakt?
- Neen, toen ik de kabel uit de adapter trok (hij weigerde om te laden), trok ik een deel van de plug uit de adapter! Een plastic pin is in de connector afgebroken... Deze pin zorgd ervoor dat je de USB-kabel maar op één manier in de lader kunt steken, hij zorgt er tevens voor dat de plug goed contact maakt met de connector van de kabel.
De Caterpillar toestellen worewo nauwelijks privé gebruikt. Ik vermoed dat u een zakelijke gebruiker bent.
1 Dan zit u op dit forum verkertd
2 U heeft geen consumenten bescherming.
3 Ook op accu's zit meestal maar 6 maanden garantie.
4 Ben erg benieuwd bij welke webshops u 20 jaar geleden al kocht.
-1 Ik zit hier goed, ik ben géén zakelijke gebruiker. Ik wilde een toestel wat tegen een stootje kan en ik wilde graag de FLIR camera.
-2 Ik heb consumentenbescherming, want ik ben privégebruiker, ik heb ook geen bedrijf.
-3 Niet zo vreemd: dat is gebruiksslijtage, maar voor mij niet van toepassing (zie mijn initiële post).
-4 Ik bestelde bijvoorbeeld dvd's in landen als Australië en de VS twintig jaar geleden, die kon je hier in 1998 nauwelijks krijgen. Ondanks dat de gulden laag stond was de lage dvd-prijs zeker de moeite van het importeren waard.
U moest uw teleurstelling kennelijk van u afschrijven. U heeft inderdaad recht op garantie. Echter, na 6 maanden ligt het bewijs voor een terechte garantieclaim bij u. De enkele veronderstelling dat je een dergelijk defect niet mag verwachten binnen 14 maanden is niet voldoende. U heeft het tegenbewijs zelf al geleverd door uw stelling een dergelijk defect nog nooit meegemaakt te hebben. Alleen als u nog meer slachtoffers met dit euvel vindt heeft u wellicht een zaak.
Een andere goedgekeurde 2A lader in een winkel kopen zal goedkoper zijn dan het voeren van een procedure
.
-Ik heb een hekel aan winkels die het doodnormaal vinden om iemands geld aan te nemen, maar hun neus drukken als er een terechte garantie wordt geclaimd. Dat ik dit zelf nooit heb meegemaakt wil niet zeggen dat niemand dit ooit heeft meegemaakt. Blijkbaar heb ik altijd deugdelijke producten gekregen in de jaren dat USB-apparaten bestaan... Ik heb ook een laptop, als de lader ervan stuk gaat na 6 maanden, moet ik dan zélf een nieuwe kopen? en de lader van mijn Airwheel dan? of de lader van iemand's hybride auto? Volgens consumentenwijzer mag een consument ervanuit gaan dat een apparaat, wat gebruikt wordt waarvoor het bedoeld is (een telefoon opladen in dit geval) dit gewoon moet blijven doen, zelfs al is de wettelijke twee jaar garantie al overschreden. Consuwijzer Garantie
--------
Ik wacht nu ook nog op antwoord van Caterpillar zelf, hoop dat ze opschieten. Ik heb nu geen reservelader, en ik heb er binnenkort echt eentje nodig...
Het gaat dus om een oplader met een los laadsnoer.
En de plastic lip in de usb poort van de lader is afgebroken.
Nieuwe oplader €24.
Het gaat inderdaad omd e oplader, iets wat gewoon onder garantie hoort te vallen. Dat klopt toch?
Dit keer gaat het om een relatief 'goedkope' lader, maar waar moet je de lijn trekken als het om 'goedkoop' gaat? Dan maar geen garantie? Ik heb laatst nog een klok teruggebracht naar de Xenos, de klok tikte, maar de wijzer kwam opeens niet meer van zijn plaats na 5 maanden, ondanks een nieuwe batterij. Retourneren en omruilen was geen enkel probleem. Waarom doet GSWMEB dan moeilijk over zoiets?
Veel te lang verhaal over een ladertje van een paar euro. U heeft géén garantie meer en moet gewoon even een nieuwe kopen.
Wat vreemd, ik kan dit onderwerp niet eens vinden als ik op de hoofdpagina ernaar zoek...
Je vragen / dit topic kun je terug vinden bij je profiel.
Ja, dat is de enige manier om het te vinden, zo heeft verder niemand hier iets aan...
Nou, na 8 dagen nog steeds geen informatie van Caterpilar en GSMWEB blijft ook stil. Morgen ga ik maar even langs het juridisch loket.
GSMWEB flikt dit natuurlijk bij al zijn klanten, dus dat is lekker geld verdienen zo :-(
U heeft natuurlijk de normale garantie op de oplader en deze is niet beperkt tot 6 maanden.
Of u voor zo’n €20 zoveel moeite moet doen is een tweede, bewijs ook maar eens dat het niet uw fout is geweest.
Lees ook het anrwoord van kpn.
https://forum.kpn.com/reparatie-en-diefstal-23/garantie-oplader-iphone-116466
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer