br
door brunoennicky Apr 29, 2018 om 18:40
Computers & telefonie

Hallo, Ik heb een iPhone 5s van mijn tante gekregen die ik wil gebruiken omdat m

Hallo,
Ik heb een iPhone 5s van mijn tante gekregen die ik wil gebruiken omdat mijn huidige telefoon kapot is, nu wil ik hem instellen maar blijft hij hangen op een activeringsslot van een Apple id van mijn overleden oom. Ik wil hem helemaal opnieuw instellen en ik heb hem al hersteld via iTunes maar hij vraagt het elke keer weer naar die Apple id, wij weten allebei het wachtwoord niet en kunnen geen manier vinden om hem in te stellen. Via Apple zelf kan ik niks vinden, Wie O Wie kan mij helpen?

3571 13 Rapporteer

br
door brunoennicky - Apr 29, 2018 om 18:49
39 Antwoorden / 17 Vragen

en anders kan je hem ook ressette zoals een computer een nieuwe programma of hoe heet dat fabrieksinstellingen? en dat ik zelf een wachtwoord kan invoeren.wil mijn tante er niet verder mee lastig vallen omdat het ook niet zolang geleden is dat hij is overleden,een andere zei met een overlijdensakte na apple met je tante.hallo zei zit dik achterin de 70 en ik 56 en invalide.zie ons al aankomen daar.wie o wie kan mij helpen zoals jullie wel eens vaker hebben gedaan in verleden..dank u..
groetjes

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2018 om 19:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u in I-tunes kunt op die mobiel dan staat onderaan bij de tab Muziek, het grootste deel van de Apple ID. Misschien kunt u de rest dan verzinnen.

Of anders maar zo ggebruiken. Apple gaat dat natuurlijk niet zomaar voor u doen.

Ge
door Genee - Apr 29, 2018 om 19:41
1509 Antwoorden / 1 Vragen

BIj nader inzien zult u toch naar Apple moeten.
Bel anders Apple eens voor info.
https://www.apple.com/nl/retail/geniusbar/

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 29, 2018 om 19:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Lijkt mij,  als niet Apple gebruiker dat als je een telefoon terug kan zetten naar fabrieksinstellingen dat het unieke macadress of ander id van de telefoon ongewijzigd blijft.
Anders zou iedere illegaal verkregen iPhone makkelijk te herbruiken zijn.
Apple zal dit blijven vragen of blokkeren.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 29, 2018 om 19:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dubbell

br
door brunoennicky - Apr 29, 2018 om 20:35
39 Antwoorden / 17 Vragen

ik zal even aan mijn buurjongen vragen panter,ik ben niet zo handig in die computers of smartphones.als ik dit zo lees..wat een gedoe voor zo,n oude telefoon zeg..aan de ene kant goed,maar niet bij zo,n oudjes..zal hem vragen of hij dat kan testen panter..dank je

sc
door schippernaastmathilde - Apr 29, 2018 om 21:47
38 Antwoorden / Vragen

Die kun je alleen resetten met behulp van Apple. Apple stelt je de 3 beveiligingsvragen die zijn aangemaakt bij het creéren van je account. Als je die vragen goed beantwoord zal apple het account verwijderen en kun je op die iPhone een nieuww aanmaken. Maar Apple is niet gek die krijgen mensen aan de lijn die tijdens concerten en festivals tientallen iPhones gejat hebben. Dus ik denk dat je pech hebt.

Ge
door Genee Apr 30, 2018 om 07:23
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Die beveiligingsvragen zijn door de gebruiker aangemaakt.
Als die gebruiker overleden is, hoe kun je dan zeker zijn van de antwoorden daarop?
Denk eerder dat voor de echtgenote van de overledene een akte van overlijden, aankoopbewijs van de iPhone en haar ID of paspoort voldoende zal zijn.

gerbera
door gerbera - Apr 29, 2018 om 22:10
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Lees ook even hier, mogelijk kunt u hem uitschakelen; https://www.apowersoft.nl/apple-id-verwijderen-van-iphone.html

sc
door schippernaastmathilde Apr 30, 2018 om 04:49
38 Antwoorden / Vragen

iCloud is niet uitgeschakeld en zoek mijn iPhone ook niet dus die telefoon staat op slot.

gerbera
door gerbera Apr 30, 2018 om 14:40
7364 Antwoorden / 14 Vragen

iCloud is niet uitgeschakeld en zoek mijn iPhone ook niet dus die telefoon staat op slot.

Ik weet niet waar dit op slaat.. De Ts kan alles doen met de telefoon alleen kan deze bij app 's komen want dan vraagt die het ww.. .

br
door brui0929 - Apr 30, 2018 om 07:28
634 Antwoorden / 10 Vragen

Ga naar Apple ID-account klik op je wachtwoord vergeten volg de stappen geef een nieuw wachtwoord op.

gerbera
door gerbera Apr 30, 2018 om 14:52
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ging dat maar zo makkelijk, kan iedereen het ww veranderen en het toestel gebruiken.

br
door brunoennicky Apr 30, 2018 om 23:44
39 Antwoorden / 17 Vragen

De Apple ID staat op een email waarvan alleen mijn oom het wachtwoord wist, dus al zou ik op ww vergeten klikken bereik je nogsteeds niks, anders had ik dit hele topic niet gestart.....

gerbera
door gerbera - Apr 30, 2018 om 14:54
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ga anders met het toestel naar een Apple winkel, zorg ervoor dat u een bewijs heeft dat u het toestel rechtmatig in uw bezit heeft.
Mogelijk kunnen ze u daar verder helpen.

br
door brunoennicky - Apr 30, 2018 om 23:45
39 Antwoorden / 17 Vragen

he gerbera ik had apple gebeld,maar ik heb geen of mijn tante heeft dat oude aankopp bewijs niet meer en om na hun te moeten met een overlijdensakte gaat een beetje te ver voor  de vrouw..ze schrok nu al van dat hele gedoe,ze heeft alles nog niet eens normaal kunnen verwerken en dit lijkt wel een kostbaar huis bezit of lening..het gaat om een simpele vraag,dachten wij hoor..wisten wij veel..zei wou mij gewoon helpen omdat ik helemaal niks heb.ik moet al rondkomen met amper 200e per maand,maar bedankt ..ik loop nog wat tips na en vraag mijn buurjongen om hulp..of hij nog wat heeft,en kijk nog verder op internet..dank voor jullie hulp voor nu hoor..

groetjes

gerbera
door gerbera May 1, 2018 om 11:38
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien heeft u hier iets aan, https://support.apple.com/nl-nl/HT202667

aurora1
door aurora1 - May 1, 2018 om 18:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Was u niet tevreden met de reacties bij TrosRadar: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=25&p=2550769 ?
U heeft een iPhone 4, dus dan weet u toch wel een beetje hoe dat werkt met ID en dergelijke?
En zo oud is die 5s nu ook weer niet en als u, zoals u zegt, maar 200 euro te besteden heeft dan is zo'n ding toch iets wat u zich anders helemaal niet kunt veroorloven? Dus dan praten over "wat een gedoe voor zo'n oud ding"? Voor uw vraag is uw leeftijd en die van uw tante natuurlijk ook helemaal niet relevant, net zomin als het vermelden van een inkomen.
Belangrijker is misschien dat Tante controleert of het een toestel bij een abonnement was en of dat dan wel opgezegd is, ook de afbetaling van het toestel.