mj
door mjurgen Oct 12, 2020 om 13:08
Computers & telefonie

Handsets voor huistelefoon werken niet gped

Ik heb al jaren een Gigaset A510, d.i. een huistelefoon met een antwoordapparaat en vier handsets.
De handsets moeten voorzien zijn van telkens twee oplaadbare AAA-batterijen. In de loop van de tijd heb ik verschillende batterijen gebruikt en ook thans zijn de handsets voorzien van verschillende merken batterijen, maar allemaal binnen de aanbevolen specificaties: 500-1000mA.
Sinds enige tijd gebeurt bij alle huissets het volgende: ik bel of word gebeld. En ineens valt het handset weg, ik hoor een soort snelle fluittoon (sinascurve achtig) en het scherm is leeg. Als ik de handset op de lader set wordt de batterijen weer geladen. En dan kan het gebeuren dat ik daarmee zonder problemen kan bellen, maar ook dat hetzelfde verschijnsel zich voordoet.

Waaraan kan dit liggen?
1. de 'centrale' met antwoordapparaat?
2. de afstanden tussen de 'centrale' en het handset (gaat dus om verschillende afstanden);
3. de laders (maar welke lader ik ook met welke huissset gebruik: er is geen verschil in verschijnsel vast te stellen);
4. de batterijen zijn te oud (maar ik heb ze vervangen door verschillende merken; zie hierboven).

2305 9 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Oct 12, 2020 om 13:33
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De batterijen wordt niet of nauwelijks nog opgeladen. Tijd voor een nieuwe dect.

mj
door mjurgen - Oct 12, 2020 om 13:38
62 Antwoorden / 19 Vragen

Bedankt.
De laadindicatoor geeft bij elke handset (dect) aan dat die vollgeladen is. Desondanks?
Begrijp ik u goed dan zou ik het centrale deel met antwoordapparaat nog verder kunnen gebruiken en losse dects bij kunnen kopen?

mahadma
door mahadma - Oct 12, 2020 om 13:45
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer eens een universeelmeter op de laadpunten te zetten en kijk eens wat er uit komt.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 12, 2020 om 14:38
2154 Antwoorden / 7 Vragen

In de handset moeten batterijen van gelijke waarde zitten.
Dus niet 500 en 1000 mw.

mj
door mjurgen Oct 12, 2020 om 14:56
62 Antwoorden / 19 Vragen

Wist ik niet, maar is het geval.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 12, 2020 om 16:04
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Wilt u even laten weten of het gebruik van verschillende waarden batterijen inderdaad de oorzaak is? (Verschillende merken kan wel maar is  niet aan te bevelen).

mj
door mjurgen Oct 12, 2020 om 18:30
62 Antwoorden / 19 Vragen

Even gecheckt: er zitten batterijen met dezelfde waarde en van hetzelfde merk in (per DECT).

marita5
door marita5 - Oct 12, 2020 om 19:26
11521 Antwoorden / 15 Vragen
mj
door mjurgen Oct 12, 2020 om 20:11
62 Antwoorden / 19 Vragen

Daar had ik al gekeken en n.a.v. uw reactie opnieuw.
Op p. 53 staan wat tips over verhelpen problemen, maar dit niet.
Op p. 52 staan contactgegevens voor de klantenservice.
Vanwege de leeftijd van de set begin ik daar niet aan.

marita5
door marita5 Oct 12, 2020 om 21:22
11521 Antwoorden / 15 Vragen

U kunt het probleem toch voorleggen aan de klantenservice , niet geschoten is altijd mis

mj
door mjurgen Oct 12, 2020 om 21:41
62 Antwoorden / 19 Vragen

Zit iets in.

marita5
door marita5 Oct 12, 2020 om 23:07
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Probeer ook eens de contactpunten schoon te maken met een wattenstaafje , een beetje gedrenkt in alcohol wat u in een drogist krijgt . En dan droog wrijven .

Franske52
door Franske52 - Oct 12, 2020 om 22:20
2 Antwoorden / Vragen

Gebruik eens nieuwe batterijen van hetzelfde merk en soort van 900 mA. Ik had hetzelfde probleem, en als je de "oude" batterijen meet, dan lijken ze in orde, maar zijn dat niet want na enige minuten gebruik valt de telefoon uit. Met nieuwe batterijen was het probleem opgelost.

What do you want to do ?
New mail

mj
door mjurgen - Oct 13, 2020 om 14:10
62 Antwoorden / 19 Vragen

Ik heb de contacten - met alcohol - schoon gemaakt en elke DECT gereset (meen dat daardoor de DECT slechts teruggezet wordt naar de standaardinstellingen, maar je weet maar nooit).
De batterijen heb ik niet vervangen. Ze zijn van dit jaar en hebben een capaciteit van 800 mA. Dat is meer dan de batterijen die ik in het begin gebruikte.
Nu dus afwachten.

gerbera
door gerbera - Oct 16, 2020 om 15:10
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Voor dit toestel moet u NiMh batterijen met een max van 800 mAh gebruiken. Hoger vermogen heeft geen nut i.v.m. de capaciteit van de lader. Daarnaast adviseer ik voor alle toestellen dezelfde type en merk baterijen te nemen die geschikt zijn voor Dect toestellen, d.i.v. met de steeds weer geringe ontlading en lading door gebruik. Controleer bij het plaatsen van de batterijen of de contactpunten schoon zijn en goed op de batterijen aandrukt.(wil bij verwijdering wel eens wat ontzet raken)