bi
door bierworst Apr 21, 2009 om 17:00
Computers & telefonie

Hardware veilig verwijderen

Als ik mijn printer aan doe, komt er altijd 2 printertjes als pictogram onderin de taakbalkte staan, maar de laatste tijd een pictogram die aangeeft hardware veilig verwijderen.

Is er iemand die weet hoe dit ineens kan en hoe ik het oplos ?

Alvast bedankt.

Gr: Willem

513 3 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Apr 21, 2009 om 17:18
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is een optie in onder  andere winxp gewoon negeren naverloop van tijd komt de vraag dan niet meer.

freya
door freya - Apr 21, 2009 om 17:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Willem,

Dat hoef je helemaal niet op te lossen hoor. Het icoontje 'hardware veilig verwijderen' is een standaard windows icoontje dat je gebruikt wanneer je b.v. een USB-stick uit een USB-poort wilt verwijderen. Ook heb je dat icoontje als je een kaartlezer in de computer/laptop hebt zitten.
Je mag dus eigenlijk nooit een USB-stick of geheugenkaartje 'zomaar' uit je computer trekken. Je dient eerst via dat icoontje het betreffende 'apparaat' softwarematig los te koppelen. Als je dat niet doet loop je het risico dat je een USB-stck of geheugenkaartje verwijdert tijdens een 'schrijfoperatie'. Het gevolg zou dan een onleesbaar kaartje kunnen zijn.

Dus, niets aan doen en gebruiken indien nodig.

m.vr.gr. Freya

bi
door bierworst - Apr 21, 2009 om 20:28
8 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor jullie reacties, de printer werkt in elk geval nog correct.

Mijn dochter heeft inderdaad een datakabel van haar telefoon in een USB poort gehad en nog 1 van een fotosleutelhanger.

Groetjes