ja
door jadetje May 24, 2014 om 11:31
Computers & telefonie

HD ontvangst TV sateliet

Publieke zenders! augustus 2014 gaan die uitsluitend HD uitzenden? Ik kijk TV per satelliet Canal Digitaal.
Heb eigen ontvanger [Topfield] kan geen HD ontvangen.
Ik heb al een vermogen in ontvangers en kastjes gestopt, en we hebben toch van de overheid recht op gratis tv. 1,2,en3? we hebben toch geen belasting teruggehad [kijk en luistergeld is toen overgegaan in belasting].
En kijk eens wat de prijs wordt van CD, niet te geloven.
dus wie weet raad om de publieke zenders gratis te kunnen ontvangen, of wordt het niet alleen HD?

1746 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 24, 2014 om 13:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er spelen verschillende zaken. De publieke zenders gaan NIET alleen in HD uitzenden, maar Canal Digitaal moet per 1 augustus gaan betalen voor het doorgeven van de publieke omroepen.

Als je nu een smartcard hebt van CD zonder abonnement, dan ontvang je vanaf 2-8-14 niets meer. Dus u bent verplicht daar een abonnement te nemen om die zenders, en dan ontvangt u natuurlijk ook de commerciële, te ontvangen.

CD is nu bezig hun klanten zonder abonnement te benaderen om een abonnement te verkopen. Zij bieden daar ook vaak heel voordelig een ontvanger en dubbele kop bij aan. En zo duur is dat basispakket toch niet?

Anders blijft alleen Digitenne over. Maar voor hoelang?

tijger1
door tijger1 - May 24, 2014 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een correctie. Tot 1-8-14 wordt CD door de NPO betaald voor het doorgeven van die zenders en dat stopt dan, daarom moeten de klanten gaan betalen.

Misschien is dit iets voor u?

Klik hier

tot15karakters
door tot15karakters - May 25, 2014 om 10:56
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zie het anders.
Mijn eigen ooit geschikte ontvanger word waardeloos maar is elders wel bruikbaar voor andere kanalen.

Maar de HD ontvangers voor Duitse zenders zijn bij een online firma als Conrad maar €10,- duurder dan die zonder....
En verder worden de TV's steeds groter dus krijg je als je niet digitaal gaat en 32" of groter wilde een matig beeld.

Wel heb je het voordeel van een huur apparaat dus als ze ooit overgaan krijg je een nieuwe dus nooit meer een ontvanger kopen of repareren....
Die garantie is ook wat waard want ik heb al diverse ontvangers ooit vervangen voor andere landen te ontvangen, en ook daar veranderde veel.

Maar het belangrijkste, Buiten NL wonende moeten dus hier wel betalen en kijken niet meer gratis naar diverse kanalen, ik begreep dat alleen BVN nog gratis zal blijven en zit ook op Hotbird en Sirius en enkele anderen dus NL ontvangen kan maar geen 1,2 en 3 meer...

Maar online via redelijk snelle verbinding kun je vaak wel via uitzending gemist of gelijkwaardige van omroepen zelf vaak ook veel zien.

Ja, het word langzaam duurder maar zij willen ook wel eens ooit iets verdienen, en omdat Digitenne in NL veel satelliet schotels overbodig maakte.....

ja
door jadetje - May 27, 2014 om 15:51
66 Antwoorden / 25 Vragen

Bedankt, maar mijn vraag: gaan de publieke zenders per augustus 2014 uitsluitend HD uitzenden?
Canal digitaal zegt van van niet. NPO deze vraag gesteld; telefonisch niet mogelijk, per mail geen antwoord.
Dus wie helpt? ik wil graag mijn ontvanger blijven gebruiken, kan er tegelijk 2 zenders mee opnemen en ook nog naar een andere zender kijken. En heb er zoveel mogelijkheden mee, en was een dure!

tijger1
door tijger1 - May 27, 2014 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee ze gaan niet uitsluitend HD uitzenden, maar als CD alleen de HD zenders doorgeeft?

ja
door jadetje - May 27, 2014 om 17:11
66 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 27 mei 2014, 16:58]Nee ze gaan niet uitsluitend HD uitzenden, maar als CD alleen de HD zenders doorgeeft?

ja
door jadetje - May 27, 2014 om 17:15
66 Antwoorden / 25 Vragen

bedankt Tiger1, daar had ik nog niet aan gedacht, dat kan ook nog. Heb gelijk CD een mail gestuurd, met de vraag: of de publieke zenders door hen per augustus uitsluitend HD worden uitgezonden. De medewerkster van CD zei telefonisch van niet, maar dat heb ik nergens staan.
De medewerkers van CD zeggen namelijk zoveel. [wat niet juist was] bedankt

tijger1
door tijger1 - May 27, 2014 om 18:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, wat door de telefoon gezegd wordt, is van nul en generlei waarde. Maar als ik op hun site kijk, zie ik bij Ned 1,2 en 3 alleen maar HD staan.

Ik ken verscheidene mensen die van CD gebruik maken, waarvan ik van twee zeker weet dat ze geen HD ontvanger hebben. Maar zij zijn helemaal, nog, niet benaderd door CD.

Maar bent u dan door CD benaderd dat u iets anders zou moeten aanschaffen?

ik ken een gezin dat heeft/had het Set Top Box pakket -wordt al jaren niet meer verkocht- aan hen is door CD bericht dat zij vanaf 1-8-14 niet meer naar 1,2 en 3 kunnen kijken, als zij dat STB pakket niet omzetten naar een gewoon abonnement. Dat ivm het feit dat CD vanaf die datum niet meer voor doorgave betaald wordt. Zij kregen een aanbieding voor een HD ontvanger plus dubbele kop. Dat hebben ze geaccepteerd.

Een ander, ook met STB, heeft nog helemaal niets gehoord.

De zaken zijn duister.

ja
door jadetje - May 27, 2014 om 18:59
66 Antwoorden / 25 Vragen

klopt Tiger1, wij hebben ook Set Top Box pakket. en zijn ook benaderd door CD. En ons werd aangeboden: de Set Top box light, en die zou niet HD uitzenden. Maar dit pakket is niet te vinden op CD hun site. Dus ik begrijp er niets meer van. Wij zijn afhankelijk van CD, andere ontvangst is hier niet mogelijk. De HD ontvanger van CD heeft weinig mogelijkheden, en veel problemen. Trouwens ik ben zo tevreden over mijn Topfield ontvanger.

tijger1
door tijger1 - May 27, 2014 om 19:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dus ALLEEN het Set Top Box pakket hebt, dan hebt u ná 1-8-14 geen publieke zenders meer. Geen HD, maar ook niet gewoon digitaal.

Het STB pakket betekent alleen dat u per jaar, nu ca. € 75 betaalt, geen RTL 8 hebt, dat u "voordelig" kunt bellen en dat als uw kaart kapot is, u een nieuwe krijgt. STB heeft NIETS met een apparaat voor ontvangst van doen. STB wordt ook al jaren niet meer verkocht. Over een light uitvoering heb ik nog nooit iets gehoord, dus ik weet niet wat daarmee wordt bedoeld.

Als u werkelijk alleen STB hebt, kunt u er niet omheen een abonnement te nemen op bv het basispakket. Of u daar werkelijk een HD ontvanger voor nodig hebt, durf ik eigenlijk niet te zeggen, want daar heb ik geen verstand van.

Door CD werd dat in ieder geval wel beweerd tegen dat gezin waar ik het over had.

ge
door geronnimo - May 1, 2015 om 11:40
10 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt helemaal gratis naar ned. 1 2 en 3 kijken via digitenne een ontvanger van 25 euro is voldoende