yo
door yohoh64 Aug 10, 2015 om 15:08
Computers & telefonie

HDMI dongel

Dag,
Ik heb een HDMI dongel gekregen, kan iemand mij vertellen wat ik hiermee kan?

5165 18 Rapporteer

jo
door jorisw - Aug 10, 2015 om 15:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Bedoel je een Chromecast of zo'n dongle waarmee je van iedere TV een smart TV kan maken via Android apps?

ja
door janf43 - Aug 10, 2015 om 15:23
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=yohoh64 schreef op maandag 10 aug 2015, 15:08]Dag,
Ik heb een HDMI dongel gekregen, kan iemand mij vertellen wat ik hiermee kan?
Merk, type?

yo
door yohoh64 - Aug 10, 2015 om 22:10
23 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=yohoh64 schreef op maandag 10 aug 2015, 15:08]Dag,
Ik heb een HDMI dongel gekregen, kan iemand mij vertellen wat ik hiermee kan?

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2015 om 22:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo johoy64,

Zomaar? Wat aardig. ;-)

Lees eens hier.

Wat je er mee kunt is afhankelijk van wat voor dongel het precies is.

Dus graag wat gegevens.

Met vr.gr.

yo
door yohoh64 - Aug 10, 2015 om 22:14
23 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 10 aug 2015, 15:35]Hallo johoy64,

Zomaar? Wat aardig. ;-)

Lees eens hier.

Wat je er mee kunt is afhankelijk van wat voor dongel het precies is.

Dus graag wat gegevens.

Met vr.gr.

yo
door yohoh64 - Aug 10, 2015 om 22:17
23 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 10 aug 2015, 15:35]Hallo johoy64,

Zomaar? Wat aardig. ;-)

Lees eens hier.

Wat je er mee kunt is afhankelijk van wat voor dongel het precies is.

Dus graag wat gegevens.

Met vr.gr.

Marjan: Een dongle kan ook dienen als netwerkontvanger. Dat schijnt hem dan te zijn, bedankt. Echter las ik dat je dan weer eens een extra abonnement moet hebben, zonder de zekerheid dat hij ook werkelijk doet wat ze zeggen...

diumenge
door diumenge - Aug 10, 2015 om 22:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wie is Marjan?

En als je eens even opschrijft wat er op de doos of de dongle staat dan kunnen we je misschien verder helpen. Een abonnement bij een HDMI dongle? Ja, misschien als je Netflix o.i.d. wenst te gebruiken, maar zonder abonnement zou die ook moeten functioneren.

yo
door yohoh64 - Aug 10, 2015 om 22:45
23 Antwoorden / 7 Vragen

zit nu op de camping, en de dongel ligt thuis. Ik zal morgen kijken naar het merk e.d.
Als hij zonder abonnement functioneert en het signaal versterkt, dan ben ik er blij mee. Morgen zal ik weer contact opnemen Vriendelijke groet
Marjan

yo
door yohoh64 - Aug 10, 2015 om 22:47
23 Antwoorden / 7 Vragen

Oh sorry, yohoh is Marjan

diumenge
door diumenge - Aug 10, 2015 om 22:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=yohoh64 schreef op maandag 10 aug 2015, 22:45]zit nu op de camping, en de dongel ligt thuis. Ik zal morgen kijken naar het merk e.d.
Als hij zonder abonnement functioneert en het signaal versterkt, dan ben ik er blij mee. Morgen zal ik weer contact opnemen Vriendelijke groet
Marjan
Een HDMI-dongel dient niet als versterker.

bvdsteeg
door bvdsteeg - Aug 12, 2015 om 17:02
13 Antwoorden / 1 Vragen

Handleiding lezen is ook een optie?

yo
door yohoh64 - Aug 18, 2015 om 11:58
23 Antwoorden / 7 Vragen

Dag iedereen, was een paar daagjes weg. De dongel: EZcastM2 HDMI dongel wat kan ik hiermee?

Cookies
door Cookies - Aug 18, 2015 om 12:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=yohoh64 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 11:58]Dag iedereen, was een paar daagjes weg. De dongel: EZcastM2 HDMI dongel wat kan ik hiermee?

Dat had je toch zo kunnen vinden op Google? Dit kan je er mee KLIK

wimmi20
door wimmi20 - Aug 18, 2015 om 13:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Het is volkomen zinloos om TS Johoh64 advies te geven.
Ik leg op een simpele manier uit wat je met ELKE tv dongel kunt.
En vlak eronder vraagt Johojoho wat kan ik met deze dongel.
Weggegooide tijd.

yo
door yohoh64 - Aug 18, 2015 om 15:34
23 Antwoorden / 7 Vragen

Makkelijk gezegd als je verstand hebt van computers e.d. dat heb ik helaas niet. Een respectloze opmerking.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 18, 2015 om 15:35
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Let op: het antwoord is heel simpel.
Een HDMI dongel steek je in de tv in het HDMI gat.
Een HDMI dongle heeft een voeding van 5 volt nodig.
Op sommige teevees zit een USB aansluiting waar 5 vot uitkomt.
Van deze USB aansluiting gaat er een bijgeleverd snoertje naar de dongel voor de voedingsspanning.
In de dongel gaat dan een lichie branden.
Heeft uw TV geen USB uitgang dan dient u een aparte steker te gebruiken met een USB uitgang, dat is om de 5 volt aan de dongel te leveren.
Dat is een zelfde steker als waarmee de nieuwere type's telefoon worden opgeladen
Waar is die dongel voor ?
Om beeld en geluid van uw computer, tablet of telefoon op de TV te zien en horen.
Oja, vergeet u niet om dit antwoord groen te maken ?

Bron : Wimmi20

diumenge
door diumenge - Aug 18, 2015 om 16:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 13:47]Het is volkomen zinloos om TS Johoh64 advies te geven.
Ik leg op een simpele manier uit wat je met ELKE tv dongel kunt.
En vlak eronder vraagt Johojoho wat kan ik met deze dongel.
Weggegooide tijd.
Ik denk niet dat TS met jouw antwoord in staat is om beelden via de dongel op haar TV te vertonen, dat leg je namelijk helemaal niet uit. Vertel wat je met een apparaat kunt doen is niet hetzelfde als uitleggen hoe je dat moet doen.

[quote=yohoh64 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 15:34]Makkelijk gezegd als je verstand hebt van computers e.d. dat heb ik helaas niet. Een respectloze opmerking.
Maak je niet druk, wimmi20 heeft een meerderwaardigheidscomplex.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 18, 2015 om 18:34
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Haha Diumenge,
als u nou eens begint met de vraag goed te lezen.
TS vraagt : wat kan ik met een TV dongel.
Diumenge let extra goed op : hij vraagt wat hij met een dongel kan, hij vraagt niet hoe het moet.
En als u de vraag goed hebt gelezen, dan zult u beseffen dat uw onzinnige kritiek op mij gewoon domme praat is.
Ik heb het kennelijk aan TS zo goed uitgelegd dat hij mijn antwoord een groen topantwoord vindt.
Want alleen TS kan mijn antwoord groen maken.
Tenzij de redacteur het doet, en zich rotlacht om de gevolgen.
Maar wat doet TS even later met mijn groene antwoord ?
Hij/zij vraagt nogmaals wat hij met een dongel kan.
Mijn reactie is dat ik het heb uitgelegd voor Jan met de korte neus.
En TS komt met het argument dat hij/zij geen verstand heeft van computers.
Dat heeft niets met de vraag te maken.
Ik had geen verstand van de wasmachine, maar er zat een beschrijving bij.
Net zoals bij een dongel.