ch
door chacha3 Jul 9, 2008 om 16:46
Computers & telefonie

Hellup!!!!

Mijn ouders (80+) hebben als provider Orange, nu heet het "Online". Ze zijn eind maart dit jaar verhuisd, een paar honderd meter verderop naar een serviceflat. 4 April zou volgens Orange alles klaar zijn in hun nieuwe flat zodat ze dan weer konden internetten. Maar mooi niet dus, het is nu 9 july en nog hebben ze geen internet. Na ontelbare telefoontjes naar Orange (wat mijn ouders ontzettend veel geld gekost heeft) , kwam vanmorgen eindelijk een monteur (via Orange), kosten : 89 euro. En..... dus niet. De monteur zei dat alles bij hen prima in orde is en dat de fout bij Orange zit.Dit heeft hij ook aan Orange medegedeeld. Zegt een meneer van Orange tegen hun : we zullen zorgen dat u naar een ander provider kunt, we bellen u zo terug.... Na een hele tijd belt een mevrouw van Orange met mijn ouders "nee, zegt ze, dat kan zo maar niet, u krijgt gratis een nieuwe modem van ons, dan zijn de problemen waarschijnlijk opgelost....Daar geloven ze dus totaal niet in! Ze zijn ten einde raad!! Wat kunnen ze nu nog doen? Wie weet de oplossing????

376 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edwardus
door edwardus - Jul 12, 2008 om 11:35
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Dat is natuurlijk van de zotte. Allereerst moet Orange die kosten voor de monteur vergoeden, het is namelijk hun verantwoordelijkheid. De klant valt niets te verwijten.


Orange mag zoveel nieuwe modems sturen als ze willen, de vraag is of het modem wel de oorzaak is. Vermoedelijk niet.


De vraag is: wat wel?
Allereerst is de vraag of Orange de verbinding wel verhuist heeft. Als de KPN monteur beweert dat adsl signaal op de lijn actief is, dan zou het goed moeten zijn. Althans, als dat signaal van Orange komt.


Verder: geef even aan of er draadloos wordt geïnternet en of de ledjes op het modem aangeven of er uberhaupt verbinding is. Kun je met een draad wel op de admin-pagina van het modem inloggen?

edwardus
door edwardus - Jul 12, 2008 om 11:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Wanneer e.e.a. opgelost is zou ik ook een claim indienen voor alle extra kosten zoals mobiel bellen.


Kom je er zelf niet uit met Orange, meld dan je klacht aan bij de Geschillencommissie Telecom.

edwardus
door edwardus - Jul 12, 2008 om 11:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Oh, en ook hier weer de vraag of er een ZoneAlarm firewall wordt gebruikt.

ba
door basvandoorn - Jul 14, 2008 om 14:28
7 Antwoorden / 4 Vragen
0

Mijn ouders zijn vorig jaar ergens overgestapt naar Orange telefonie en internet. de reden destijds was dat orange duidelijk goedkoper was. na vrij snel en soepel alles ontvangen te hebben zijn we overgegaan tot installeren, dat verliep zonder problemen. in de handleiding stond wel, dat de modem zo nu en dan updates moet downloaden en installeren, dan schakelt de modem vanzelf uit en ben je even niet bereikbaar, dat zou max 20 minuten moeten duren. tot zover no problem. maar toen.. in 2 weken tijd waren wij in totaal 3 dagen niet bereikbaar. de druppel was toen ik met de auto van mijn pa werd aangereden door een ander en ik dus mijn ouders wilde bellen... dus niet.. ik ben toen zo boos geworden dat ik orange heb gebeld, het probleem uitgelegd en kreeg te horen: de modem staat te ver van het punt waar de telefoonlijn binnenkomst. Bull shit als he tmij betreft. ik heb toen een discussie van een kwartier gehad en wilde de leidinggevende spreken van wie ik sprak, dat was onmogenlijk ik moest maar een monteur laten komen inderdaad wat 90 euro zou kosten. ik ben flink over de rooie gegaan en het gesprek beindigd. dit was een 3 kwart jaar geleden en sindsdien: no problem.. geen klachten meer. 2 weken na dat laatste telefoontje kregen we de factuur met een leuke korting. rede daarvan: heb duidelijk gemaakt dat ik flink wat kosten heb gemaakt met mobiel bellen naar Orange toe. op de factuur een korting van 20 euro. ( dit is overigens minder dan de gemaakte kosten maar het gaat om het idee ). wat altijd helpt als je belt: dreigen om instanties al consumetenbond, radar en kasse in te lichten hier over.


Overigens: woon nu op mezelf: heb internet en digi tv van caiway..echt geweldig en zeker niet duur!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer