door wilo1957 Dec 10, 2010 om 09:05
Computers & telefonie

HELP

Wie helpt mij eindelijk een van het probleem af.
iedere keer gebeurt bij mij hetzelfde als ik internet op wil. de pagina's laden duurt minuten, de pc slaat vast.een en al ergenis. blijkbaar doe ik iets niet goed want het gebeurt me elke keer. de laatste keer veel geld kwijt voor een pc monteur uiteindelijk een nieuwe pc gekocht en dan gaat het een poosje goed. mijn provider (KPN) zegt dat de verbinding goed en snel is. dus het probleem ligt ergens in mijn pc.
ik ben een leek en lees dingen slecht dus hulpprogramma's brengen mij niet veel.
kpn zei ook dat er iets met mijn firewal was. "laat maar een pc monteur komen" maar dat traject heb ik gehad. ik doe zelf iets niet goed in de pc (met instellingen?) of wat dan ook. wie helpt mij verder????

6841 31 Rapporteer

gsm
door gsm - Dec 10, 2010 om 11:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een monteur zou ik het niet willen noemen, maar laat er toch maar iemand bij komen, die de boel goed op malware moet controleren en de PC zodanig in dient te stellen dat de PC beveiligd is en je er zelf niet teveel aan kan veranderen.

Zeker met deze nogal beperkte informatie is een leek, die ook nog eens slecht leest, op afstand moeilijk te helpen.

su
door suurtje - Dec 10, 2010 om 13:39
12 Antwoorden / 3 Vragen

ga naar de site van computeridee
daar is een vragenrubriek die voor bijna iedere vraag een antwoord bied

http://www.computeridee.nl/

klik op het item FACman en kijk daar verder

wv
door wvkreg - Dec 10, 2010 om 13:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - verwijderd vanwege promotionele aard door redactie]

ja
door javanderhart - Dec 10, 2010 om 13:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens naar www.studentaanhuis.nl Ik had dezelfde kwaal en daarbij kwam nog dat het opstarten van mijn computer heel lang duurde.
Ik had hier baat bij mijn computer startte weer perfect op en ook het internet is weer razendsnel.
Deze studenten zijn zeker niet duur. Alles vind je op hun site.
Joop

tolsma1945
door tolsma1945 - Dec 10, 2010 om 13:52
229 Antwoorden / 6 Vragen

Weet natuurlijk ook niet precies wat er de hand is,maar het zou kunnen dat je geen antivirus programma hebt,ook(scannen)ook kan het zijn dat er teveel bestanden op de pc staan.Probeer eens het programma Advanced system care kun je gratis downloaden,en dit programma ruimt een hoop rotzooi op.Mischien helpt dit,en dit is door iedereen te doen.

jk
door jkoops - Dec 10, 2010 om 13:53
51 Antwoorden / 9 Vragen

Welk programma draai je? XP, Vista of W7 ?
Dat maakt nogal wat uit voor je werkgeheugen.
Hoeveel GB is jouw DDR geheugen.

In het laatste nummer van Computeridee staat een voor jou interessante vraag en antwoord van de FAQ man over trage Pc's.

Gebruik je Advanced Windows care al? Dan gauw downloaden!!
Typ bij Google AWC in en je vindt dit geweldige schoonmaakprogramma.

Veel succes,

sa
door salty677 - Dec 10, 2010 om 13:59
12 Antwoorden / 3 Vragen

zeker explorer 8 geinstalleerd? Haal anders progje ccleaner op en laat deze eens draaien? http://www.filehippo.com/download_ccleaner
ff deze link kopieeren in explorer. downloaden en installeren nederlands zetten en zoewel cleaner als register laten draaien. waarschijnlijk zit er teveel troep op je comp. daarna defragmenteren. suc6 Dick

he
door henkiehoempa - Dec 10, 2010 om 14:01
34 Antwoorden / 3 Vragen

Heb zelf ook genoemde klachten met de PC. Belangrijk is: regelmatig defragmenteren. Dus hoe meer je de PC gebruikt, des te vaker defragmenteren.
Ook schoon ik de boel regelmatig op met de C-Cleaner, een rpogrammaatje dat je gratis kunt down loaden. Al met al nog geen garantie dat de boel dan sneller werkt. Van een vriend kreeg ik de volgende tip: Gebruik je de PC enkele malen per dag, sluit hem dan niet steeds geheel af, maar zet hem in de slaapstand.
Dat gaat asl volgt: klik linksonder op start klik daarna op uitschakelen. Je ziet nu drie symbolen, het gele symbool is de standby knop. Druk de hoofdlettertoets in en standby verandert in slaapstand. Houd de hoofdlettertoets ingedrukt en klik met de muis op slaapstand. Je zult zien, dat de PC de volgende keer binnen een halve minut weer is opgestart.

dll
door dll - Dec 10, 2010 om 14:13
16 Antwoorden / 0 Vragen

Beste wilco1957

Zo te horen ligt het niet zo zeer aan de pc zelf. Je zegt dat de problemen zich voordoen als je op internet gaat. Je kan een andere browser proberen(b.v. Google Chrome of Firefox) om eens te kijken of je daarmee dezelfde problemen hebt.
Echter om je beter te kunnen helpen moet je hier even vermelden wat voor een besturingssysteem je hebt en welke versie internet explorer. Heb je meerdere antivirusprogramma's draaien?

dll
door dll - Dec 10, 2010 om 14:21
16 Antwoorden / 0 Vragen

Onderstaande oplossing kun je proberen om IE opnieuw in te stellen.

Instellingen voor Internet Explorer 8 herstellen

Als u de standaardinstellingen van Internet Explorer herstelt, herstelt u de status van het programma op het moment dat dit op de computer werd geïnstalleerd. Deze functie is handig wanneer u problemen oplost die kunnen zijn veroorzaakt doordat instellingen na de installatie zijn gewijzigd. Wanneer u persoonlijke instellingen verwijdert, kan het gebeuren dat webpagina's die afhankelijk zijn van eerder opgeslagen cookies, formuliergegevens, wachtwoorden of eerder geïnstalleerde invoegtoepassingen voor de browser niet meer goed werken. Als u de standaardinstellingen van Internet Explorer herstelt, worden uw favorieten, feeds, Web Slices en enkele andere persoonlijke instellingen niet verwijderd. Zie de tabel hierna voor een volledige lijst van alle instellingen. Bij elke instelling wordt vermeld of deze wordt hersteld of behouden blijft.
Het herstellen van de standaardinstellingen van Internet Explorer kan niet ongedaan worden gemaakt. Tijdens de herstelbewerking gaan alle eerdere instellingen verloren. Deze kunnen niet worden hersteld. In plaats van alles te herstellen, kunt u ook specifieke instellingen herstellen of de geschiedenis van uw webpagina's verwijderen. Zie de koppelingen onder aan dit onderwerp voor meer informatie.

De instellingen van Internet Explorer herstellen

1.Sluit alle geopende Internet Explorer- of Windows Verkenner-vensters.

2.U kunt Internet Explorer als volgt openen: klik op de knop Start en klik vervolgens op Internet Explorer.

3.Klik op de knop Extra en klik vervolgens op Internetopties.

4.Klik op het tabblad Geavanceerd en klik vervolgens op Opnieuw instellen.

5.Schakel het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in als u de browsegeschiedenis, zoekmachines en accelerators, startpagina's en InPrivate-filtergegevens wilt verwijderen.

6.Klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.

7.Nadat de standaardinstellingen zijn hersteld, klikt u op Sluiten en op OK.

8.Sluit Internet Explorer af.
De wijzigingen worden van kracht nadat u Internet Explorer opnieuw hebt geopend.

ga
door gabberpiet - Dec 10, 2010 om 15:14
136 Antwoorden / 23 Vragen

hoi wilo

het kan zijn dat je virusscanner automatisch gaat scannen tijdens het opstarten
als je dan programma,s wil opstarten of op internet wil dan is het heel goed mogelijk dat dit erg lang duurt en dat hij vastloopt
mijn advies laat je scanner NIET automatisch scannen tijdens het opstarten

@j
door @johnny - Dec 10, 2010 om 15:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Willo.
Misschien een firesje op gelopen op een foute site,het kan iedereen gebeuren.
Toch maar even na laten kijken door iemand die er echt verstand van heeft.
Veel sucses.

ak
door aksr - Dec 10, 2010 om 15:46
15 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk kan de pc behoorlijk vervuild zijn met allerlei restanten van gewiste software of andere register-vervuilende zaken. Heel vaak begint de schuld bij Windows. De makkelijkste oplossing: Gebruik geen Windows Explorer meer en stap over op de browser Google Chrome. De pc loopt onmiddellijk weer als een Saturnus V raket!!!
Niet bang zijn, gewoon DOEN! :)

fotoflex
door fotoflex - Dec 10, 2010 om 16:14
67 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=wilo1957 schreef op vrijdag 10 dec 2010, 09:05] uiteindelijk een nieuwe pc gekocht en dan gaat het een poosje goed. mijn provider (KPN) zegt dat de verbinding goed en snel is. dus het probleem ligt ergens in mijn pc.
ik doe zelf iets niet goed in de pc (met instellingen?) of wat dan ook. wie helpt mij verder????

Ha Wilo, je hebt zelf al in de gaten wat er mis is. :)
Als je niet een kennis of familie hebt, die wat van computers weet, is er niet een buurthuis waar ze een cursus geven? Want je geeft zelf al aan dat het opzoeken van de betreffende info geen optie is, dus alle gegeven adviezen zullen je niet helpen. Het enige wat ik kan aanbieden is met Teamviewer op afstand in je computer te kijken of ik wat instellingen kan optimaliseren. Een fout in de firewall klinkt wel ernstig.
Laat maar weten.

perenboom
door perenboom - Dec 10, 2010 om 17:42
26 Antwoorden / 16 Vragen

Vertrouw ook niet altijd op wat die helpdesk zegt. Wij hebben internet van XS4ALL, nou... Noem het maar XS4NO1.

Ik heb een recente en snelle Mac, die dus praktisch virus/malware loos is. Internet is hier soms echt niet te houden zo traag. Tevens hetzelfde probleem op Windows pc's hier in huis van gezinsleden (van Windows XP tot Windows 7 en van 4 jaar oud tot nog geen jaar oud).

XS4ALL blijft beweren dat onze verbinding geweldig is.

audb
door audb - Dec 10, 2010 om 17:44
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Probeer dit eens
http://download.piriform.com/ccsetup301.exe
Deze ruimt ongebruikte bestanden op.

http://www.spybotupdates.com/files/spybotsd162.exe deze installeren en laten scannen.
En ook deze http://http://devbuilds.kaspersky-labs.com/devbuilds/AVPTool/
Dit zijn gratis programma.
De eerste is een trojan scanner en de tweede een virusscanner.
En als dat alles gedaan is dan deze nog gebruiken:
http://download.piriform.com/dfsetup200.exe
Mocht het probleem dan nog bestaan dan even op internet zoeken naar een computerclub bij u in de buurt daar zullen ze u best (gratis) verder willen helpen.

Een monteur vraagt al snel 35 euro per half uur en dat is echt nergens voor nodig.

audb
door audb - Dec 10, 2010 om 17:50
1668 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=perenboom schreef op vrijdag 10 dec 2010, 17:42]Vertrouw ook niet altijd op wat die helpdesk zegt. Wij hebben internet van XS4ALL, nou... Noem het maar XS4NO1.

Ik heb een recente en snelle Mac, die dus praktisch virus/malware loos is. Internet is hier soms echt niet te houden zo traag. Tevens hetzelfde probleem op Windows pc's hier in huis van gezinsleden (van Windows XP tot Windows 7 en van 4 jaar oud tot nog geen jaar oud).

XS4ALL blijft beweren dat onze verbinding geweldig is.

De verbinding is ook afhankelijk van de afstand tot de wijk centrale en hoeveel mensen op de zelfde lijn zitten.
Een verbinding naar de centrale is ongeveer 300 megabit en die wordt dan verdeeld onder minimaal 30 mensen ofwel per huishoudingen zou er zo 10 Mb over zijn maar KPN gaat er vanuit dat niet iedereen te gelijk op internet zit en dus zou er in theorie meer ruimte beschikbaar zijn.
Echter is het in praktijk wel anders.
Tevens verliest de lijn naar mate de aansluiting verder van de centrale zit ook nog eens wat gegevens en die moeten dan steeds weer worden opgehaald met als gevolg dat de verbinding traag wordt.

dll
door dll - Dec 10, 2010 om 17:53
16 Antwoorden / 0 Vragen

Hier kun je snelheid van je verbinding testen.

Speedtest

perenboom
door perenboom - Dec 10, 2010 om 18:03
26 Antwoorden / 16 Vragen

@audb: Ik wil er dus mee zeggen dat die klantenservice heel mooi kan vertellen dat jouw verbinding goed is, terwijl je dat zelf totaal niet ervaart. Mij is verteld dat de wijkcentrale ongeveer 800 meter verderop staat, maar heel soms halen wij nog geen 3% van de snelheid die ons abonnement hoort te leveren.

vedion
door vedion - Dec 10, 2010 om 22:00
54 Antwoorden / 3 Vragen

ik denk dat hij dichtslipt doordat je misschien nooit je internet cash leegt
wat al gezegt is gebruik ccleaner daarvoor
en laat hem eens scannen en verwijder de gevonden items

wat je ook eens kan doen is
installeer het progamma soluto eens dan kan je exact zien wat er allemaal geladen word
meer over soluto vind je HIER onder aan de pagina kan je hem downloaden
daarmee kan je evt dingen uitschakelen die je niet gebruikt en kun je zien wat er zoal geladen word

ik weet niet wat voor antivirus je gebruikt maar als het een zware is zoals norton ed
die kan internet ook dermate vertragen als je de instellingen niet goed hebt staan
verwijder evt norton
en instal een gratis antivirus
wat ook een hele goede is is die van avira antivir [gratis]en doet goed zijn werk en gebruikt heel weinig systeem bronnen en met internet merk je er niets van

avira free vind je HIER

edwardus
door edwardus - Dec 11, 2010 om 16:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Voor iedereen die twijfelt aan wat de provider beweert over de snelheid van de verbinding:

neem zelf de proef op de som en bekijk de status pagina van je modem om te zien op welke snelheid je modem is ingetraind. Speedtest sites zijn minder betrouwbaar en geven zelfs een totaal verkeerd antwoord als het probleem veroorzaakt wordt door je LAN of je pc.

wi
door wilo1957 - Dec 12, 2010 om 11:05
46 Antwoorden / 45 Vragen

UPDATE.
na heel veel geprobeert te hebben kan ik nog maar tot één conclussie komen het ligt absoluut aan mijn PC/instellingen
ik heb een andere PC te leen en hij loopt als een zonnetje.

wie heeft er nu nog een oplossing voor mijn probleem.
eigenlijk denk ik zelf dat ik hem maar geheel moet resetten naar de fabrieks instelling? kan dat? en hoe doe ik dat?
ik heb de PC gekocht inclusief windows 7 gaat dat er dan ook af? verder verlies ik natuurlijk al mijn docemneten in dat geval denk ik
nogmaals heeft iemand nog een ultieme oplossing?? alles wat ik tot nu toe heb opgevolgd werkt niet

birdies
door birdies - Dec 12, 2010 om 11:15
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........ik heb een andere PC te leen en hij loopt als een zonnetje.......

Hetzelfde dus als wat je eerder schreef: .......de laatste keer veel geld kwijt voor een pc monteur uiteindelijk een nieuwe pc gekocht en dan gaat het een poosje goed.......

Ik vermoed dat je door ondeskundig p.c. gebruik allerlei trojans, malware enz. binnen haalt.

Welke programma('s) gebruik je hiervoor en laat je de p.c. regelmatig scannen?

wi
door wilo1957 - Dec 12, 2010 om 12:15
46 Antwoorden / 45 Vragen

ik gebruik pc veilig van KPN. verder eigenlijk niets omdat men zegt dat je maar een ding tegelijk moet gebruiken.

birdies
door birdies - Dec 12, 2010 om 12:33
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Nu ja, je gebruikt en betaalt een programma van KPN en je wordt afgescheept met 'laat maar een monteur komen'???

Je kunt het programma - tijdelijk - verwijderen en kijken of de problemen dan zijn opgelost. Probeer dat even een uurtje en meld dan even je bevindingen hier. Dan kunnen we je - desgewenst - een ander (gratis) AV programma adviseren of je kunt PC Veilig opnieuw installeren en kijken of het dan goed blijft gaan.

Voor verwijderen klik hier

birdies
door birdies - Dec 12, 2010 om 12:36
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Vergeet niet na verwijderen de p.c. op te starten en niet het internet gebruiken waarbij je privacy gevoelige info moet invullen, want je werkt even onbeschermd (wel met Windows Firewall, die schakelt zich zelf weer in na verwijdering PC Veilig).

edwardus
door edwardus - Dec 12, 2010 om 13:30
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=wilo1957 schreef op zondag 12 dec 2010, 11:05]
eigenlijk denk ik zelf dat ik hem maar geheel moet resetten naar de fabrieks instelling? kan dat? en hoe doe ik dat?
ik heb de PC gekocht inclusief windows 7 gaat dat er dan ook af? verder verlies ik natuurlijk al mijn docemneten in dat geval denk ik

Dat doe je door de pc op te starten met de Recovery-CD (of DVD) of met de Recovery-partitie (druk F-zoveel tijdens opstarten, de pc meldt dit zelf). Daarmee raak je inderdaad alles kwijt qua documenten, programma's en updates die je er sinds de aankoop op hebt gezet. Dat kun je natuurlijk vooraf veiligstellen door een (full) backup te maken op een externe schijf. Na een recovery is je pc weer net als toen je 'm net kocht, dus incl. Windows 7 als dat vanuit de fabriek erop stond.

dll
door dll - Dec 12, 2010 om 14:49
16 Antwoorden / 0 Vragen

Op deze site vanSchoone PC staat wat je allemaal moet doen voor het herinstalleren. Hier staat ook hoe je de persoonlijke documenten veiligsteld.

Stappenplan herinstaleren 1 van 2

Stappenplan herinstaleren 2 van 2

wi
door wilo1957 - Dec 12, 2010 om 18:27
46 Antwoorden / 45 Vragen

ok we gaan er mee aan de gang. maar bel morgen eerst KPN die moeten mij eigenlijk gewoon helpen toch ?ik betaal hier elke maand voor.

birdies
door birdies - Dec 12, 2010 om 18:31
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=wilo1957 schreef op zondag 12 dec 2010, 18:27]ok we gaan er mee aan de gang. maar bel morgen eerst KPN die moeten mij eigenlijk gewoon helpen toch ?ik betaal hier elke maand voor.

Vind ik wel ja, maar wel tot op bepaalde hoogte natuurlijk. Als het probleem met de p.c. te maken heeft, hoeven zij geen ondersteuning te verlenen.

edwardus
door edwardus - Dec 12, 2010 om 20:50
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemd, ik dacht dat we al tot de conclusie waren gekomen dat het aan de pc zelf lag, dan hoef je dus niet met KPN te bellen, bespaart je ook nog eens een duur telefoontje.