vj
door vjs Sep 25, 2007 om 13:12
Computers & telefonie

Help!!

Al geruime tijd heb ik een probleem: wrs. virus of spyware. heb alle mogelijke scanners er al op losgelaten, spybot, avg e.d. vooral problemen bij msn. Ligt het aan msn of toch aan spyware.  Heb msn al opnieuw geinstalleerd, maar geen verschil. Blijft steeds blokkeren. Bij een probeersel van een scanner vond die: "grip toolbar hkey local machine..." en "hijacker inernet hkey-users..."maar kon deze niet verwijderen (of moest me eerst registreren en zo'n pakket aanschafffen, wat ik niet gedaan heb). De andere scanners vinden dit niet..  wat moet ik doen??? Hoe kan dit kwijtraken?

651 12 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 25, 2007 om 14:12
16892 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijkt mij inderdaad een conflict tussen diverse software. Kijk eens hier en probeer een andere. In de regel is de eerste 30 dagen gratis. Na gebruik simpelweg weer verwijderen.

http://www.spywarepagina.nl/indexmap.html

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 25, 2007 om 14:16
16892 Antwoorden / 202 Vragen

door de HP helpdesk is mij ooit hitman pro geadviseerd, dat is in eerste instantie gratis en voert een complete controle uit. neemt wel veel tijd in beslag.

Een andere oplossing is (toch) ook eens systeemherstel toepassen naar een tijdstip voor het optreden van de problemen als dat nog kan.

dimov000
door dimov000 - Sep 25, 2007 om 17:31
19 Antwoorden / 0 Vragen

Als er sprake is van enige besmetting en zoals hijack aangeeft dat dit zo is... dan raad ik je aan om zoals al aangegeven hitmanpro te downloaden en te draaien. Vooraleerst je hieraan begint moet je je system restore uitzetten. Daarna hitman pro downloaden en installeren....het draaien zal enige uren in beslag nemen. Je screensaver uitzetten dus....en direkt na einde hitman pro krijg je een uidraai. Print die af....en zonodig geef ons hier die info. Daarna de computer opnieuw opstarten....en kijken of nu alles ok draait. Pas als dat het geval is kun je je system restore weer aanzetten en een nieuw systeempunt aanmaken. Verdere antwoorden vindt je op diverse forums. Een alternatief is om een online scanner van Kapersky of Norton of andere draaien...die meestal ook de oplossing bieden.

Hoor van je...succes

dimov000

ikbenik
door ikbenik - Sep 26, 2007 om 00:33
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Advies:

Installeer eerst een goede virusscanner (bijvoorbeeld Kaspersky), en ook ad-aware.

Update de viruscanner en ad-ware.

Als dat gedaan is, start de computer opnieuw op en start windows in de veilige modus (bij het opstarten op <F8> blijven drukken.)

Waarna je de virusscanner en andere programma's laat draaien.

Installeer ook CCLEANER (www.ccleaner.com) en laat die ook bij de optie <register> fouten in het register opsporen en herstellen.

Installeer ook Spybot en laat de optie TEA-TIMER actief worden. Bij de nieuwste versie (1.5) wordt deze optie standaard ingeschakel.

geer56
door geer56 - Sep 26, 2007 om 13:04
100 Antwoorden / 9 Vragen

U moet er goed op letten dat als u MSN op nieuw installeerd u ook de mar verweidert van msn en alles wat er mee te maken heeft.

Dan moet u bij het op nieuw inst er echt opletten dat u bij alle vinkjes uitzet dat u niks wil geen google balk geen reclame niks dat zal de helft al schelen. Dan een goeie spyware software erover heen dat heeft u al gelezen en daar zijn er velen van.maar ik be bang dat u het zelf doet door bvb spelletjes vanaf internet te spelen en dan als u klaar bent heeft u op uw buroblad ook gelijk weer nieuwe icoons u moet daar dus zelf op letten want er zijn eiegenlijk geen providers meer die nog spyware door laten dat wil niet zeggen dat het dus niet gebeurt maar als u zelf site's bezoekt die dat soort rommel mee sturen dus opletten is het eerste en meest beste advies zeg ik altijd druk geen ja voor je het leest en zo.en haal geen msn van een gesposorde site maar de echte vn MSN zelf. ect ect

blackjes
door blackjes - Sep 26, 2007 om 13:11
141 Antwoorden / 34 Vragen

Niemand heb ik horen zeggen, dat de schuld bij MSN ligt. Dit programma veroorzaakt veel ellende. Ik heb het hele programma van mijn PC verwijderd, wat niet eens eenvoudig is, want het laat zich niet zo makkelijk verwijderen. Chatten of/en telefoneren doe je beter met Skype. Is eenvoudig te downloaden en eventueel makkelijk te verwijderen. Werkt veel prettiger.

Succes gewenst.

al
door alexiou - Sep 26, 2007 om 13:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kies voor Mozilla Firefox en hun E-mail programma Thunderbird.Geen last meer van allerlei rotzooi.Zo te downloaden op Google.

ni
door nico1096 - Sep 26, 2007 om 13:27
10 Antwoorden / 5 Vragen

Ik gebruik NOD32, Spybot & Search, CCleaner en Auslogics  Diskdefrag. Die kun je allemaal vinden door te googlen.

Suk6

Nico

geer56
door geer56 - Sep 26, 2007 om 13:31
100 Antwoorden / 9 Vragen

Dat pakket wat u niet kwijt raakt kunt u waaschijnlijk wel er af krijgen door op te starten in veilige modus dus opnieuw opstarten en dan proberen die lastpost er wel af te krijgen.

En anders zoek iemand die er iets meer van weet zodat die u kan helpen het is echt een van de lastigste zaken die spymail staken die knappe koppen hun energie nu maar eens in positieve zaken dan andere hun plezier te vergallen

tolsma1945
door tolsma1945 - Sep 26, 2007 om 14:50
229 Antwoorden / 6 Vragen

Wel vervelend allemaal.maar ik probeer een oplossing aan te geven.
MSN maar niet meer gebruiken AD AWARE SE.er doorheen halen,werkt uitstekend.En mozilla firefox downloaden ,werkt net als explorer,maar er komt minder vuil mee naar binnen.Dan kan je als antivirus AVG van grisoft downloaden en installeren ,werkt ook perfect,en anders AVIRA werkt ook perfect,en dat allemaal GRATIS.Ook zou ik een nieuw mailadres aanmaken bij YAHOO ,AOL of AIM,zijn ook gratis,en via deze nieuwe adressen kan je je mail bij OUTLOOK of INCREDIMAIL binnen halen.
Al jaren heb ik deze programma`s,en PROBLEEMLOOS.Spam wordt door deze email aanbieders echt er uitgehaald.Heel veel succes.

an
door annelies53 - Sep 26, 2007 om 18:20
9 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem ligt niet aan je computer, maar aan msn zelf. Ik kon ook niet altijd binnen komen op de site van msn nu weer wel, ook kon ik niet bij de berichten komen.

Dit is erg lastig maar volgens windows ligt aan je provider, maar daar kun je zelf niks aan doen, heb dus steeds weer probeerd binnen te komen later lukte dit me wel. Het wordt gewoon afwachten wanneer MSN het weer doet.

af
door aflierman - Sep 26, 2007 om 18:24
128 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo vjs,
Zelf heb ik CCLEANER op mijn PC.
Haalt heel veel rommel weg en is gratis.
Misschien helpt het.
 A.F.