bl
door blackblossom Apr 20, 2009 om 22:58
Computers & telefonie

Help mijn PC doet raar! loopt vast en maakt alarmerenf geluid

Hallo,

Mijn pc start wel op maar na een paar minuten loopt hij vast en komt er een hels kabaal uit de PC.

Wat kan ik hier aan doen?

Ik heb m al opgeschoond

13727 63 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Apr 20, 2009 om 23:20
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Dat kabaal, is dat een alarmpiep, of een ventilator, of ...   Komt het geluid echt uit de kast, of uit de DVD, of uit de speakers, of ...

Heeft u de kast al geopend? Mogelijk zit er stof in de ventilator(en)

edwardus
door edwardus - Apr 20, 2009 om 23:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Omschrijf hels kabaal. Klinkt het als een rockband, een blaffende hond, een brommer, of toch iets anders?

dirck
door dirck - Apr 20, 2009 om 23:31
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk een harde schijf die aan het eind van zijn latijn is.

Maar het kan net zo goed iets anders zijn natuurlijk, bijvoorbeeld de videokaart (fan) of de CPU ventilator die ermee ophoudt, waardoor de CPU te heet wordt.

bl
door blackblossom - Apr 21, 2009 om 12:45
59 Antwoorden / 14 Vragen

ER komt een TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT uit de PC echt een rotgeluid een soort rookmelder alarm maar dan minder hgeftig.

het geluid komt niet alleen uit mn pvc maar er komt ook een bromgeluid uit de speakers van mijn monitor!

bl
door blackblossom - Apr 21, 2009 om 12:46
59 Antwoorden / 14 Vragen

Als hij vast loopt is het eerst nog even stil, maar daarna komt er een bromgeluid uit mn monitor en/of een tuut uit mijn PC

bl
door blackblossom - Apr 21, 2009 om 12:47
59 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zal eens kijken of het aan de ventlator ligt. Het is wel vreemd dat er de eerste paar minuten jiks aan de hand is en dan ineens vast loopt. ik krijg trouwens ook steeds foutmeldingen van outlook terwijl ik outlook niet eens gebruik.

dirck
door dirck - Apr 21, 2009 om 13:25
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Maak de linkerzijkant van de computer eens open en start dan de computer op, zie je dan de processor ventilator op het moederbord ook draaien?

Als die niet gaat draaien, dan wordt de processor binnen enkele minuten oververhit en crasht dus de PC.
Daarom ook die pieptoon uit het luidsprekertje die binnen in de computerkast zit.

bl
door blackblossom - Apr 21, 2009 om 14:01
59 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb de kast opengemaakt. de ventilatoren waren niet warm. Ik heb ze stofvrij geprobeerd te maken. maar het probleem houd aan.

Iedere keer als de pc net opgestart is in het bureaublad krijg ik het volgende bericht:

"Er is geen standaard e-mailclient geinstalleerd of de huidige e-mailclient kan niet voldoen aan het berichtverzoek. start microsoft outlook en stel deze toepassing in als de standaard e-mailclient."

Maar dit wil ik helemaal niet want ik gebruik outlook amper.

Ik heb mn pc nu ook gedefragmenteerd. Heeft niet geholpen..

dirck
door dirck - Apr 21, 2009 om 14:48
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Je zegt: "Er is geen standaard e-mailclient geinstalleerd of de huidige
e-mailclient kan niet voldoen aan het berichtverzoek. start microsoft
outlook en stel deze toepassing in als de standaard e-mailclient."

Maar dit wil ik helemaal niet want ik gebruik outlook amper.

Ik heb mn pc nu ook gedefragmenteerd. Heeft niet geholpen..

Als je Outlook niet gebruikt, dan stel je de e-mailclient die je wél gebruikt als standaard in.

En als je computer binnen een paar minuten crasht, hoe kun je dan in hemelsnaam defragmenteren?

decibelg
door decibelg - Apr 21, 2009 om 15:12
3 Antwoorden / 2 Vragen

waarschijlijk is het je videokaart die te heet word .

Je moet hem eens eruit halen en het stof ervan af blazen

dat zal wel helpen

Succes

bl
door blackblossom - Apr 21, 2009 om 15:36
59 Antwoorden / 14 Vragen

Het defragmenteren heb ik inderdaad in stukjes moeten doen. het werd steeds onderbroken. Maar uiteindelijk is het gelukt. Ik heb het met auslogics defrag gedaan die defragmenteerd extra snel

bl
door blackblossom - Apr 21, 2009 om 15:37
59 Antwoorden / 14 Vragen

Ok dat zal ik nu ook proberen, bedankt.

bl
door blackblossom - Apr 21, 2009 om 15:39
59 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb uiteindelijk de vraag opgevolgd en outlook geopend en de vraag of ik outlook als standaardclient wilde met ja beantwoord. om er vanaf te zijn. Hoe kan ik de e-mail die ik wel grebruik (hotmail) als standaardclient instellen?

bl
door blackblossom - Apr 21, 2009 om 15:40
59 Antwoorden / 14 Vragen

Beide ventolatortjes moeten dus gaan draaien? er is er 1 open en 1 verborgen in een boxje

bl
door blackblossom - Apr 21, 2009 om 16:03
59 Antwoorden / 14 Vragen

Beide ventilatoren draaien. Ondanks dat ik de vraag van outlook beantwoord heb, krijg ik weer dezelfde foutmelding betreft standaardclient.

Af en toe wordt internet explorer ook ineens afgebroken

bl
door blackblossom - Apr 21, 2009 om 16:29
59 Antwoorden / 14 Vragen

Nog even voor de duidelijkheid. Ook op het moment dat de alarmtoon komt draaien beide ventilatortjes nog.

Ik heb niet het idee dat er iets oververhit raakt, ook al zat er inderdaad wel stof in de pckast. Het enige wat warm wordt is de harde schijf.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Apr 21, 2009 om 17:28
1163 Antwoorden / 60 Vragen

U kunt in uw bios de temperatuur volgen. Loopt deze snel op? Valt de PC ook uit als u enkel uw bios gebruikt? Als u niet weet waar u dat kunt vinden, schrijft u ons dan even wat voor computer u heeft.

Het Outlook-probleem lijkt mij te worden veroorzaakt door een virus oid. Heeft u de nodige scanners en beveiligingen?

Defragmenteren is overigens niet verstandig met een onbetrouwbare computer. Ik ben blij dat dat (tot nu toe) goed is afgelopen.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Apr 21, 2009 om 17:29
1163 Antwoorden / 60 Vragen

U schrijft dat uw harde schijf warm wordt. Hoe warm is warm? Echt zo warm dat het pijn doet?

ro
door ronny530 - Apr 21, 2009 om 17:43
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi ik ga er van uit dat de harde schijf aan het hemelen is. De opstart data staat als eerste weggeschreven, de andere data staat er achteraan. Als er een probleem met die schijf is dan gaat tie tikken brommen suizen en zo meer. je zou schijfcontrole kunnen proberen en zo foute clusters repareren, of dat wat helpt? denk het niet. Als er een moederbord probleem is met temperatuur en zo meer dan schakelt de pc geheel af.

Ronny.

bl
door blackblossom - Apr 22, 2009 om 17:58
59 Antwoorden / 14 Vragen

Nee de harde schijf wordt gewoon een beetje warm, zeker niet zo warm dat het pijn doet.

Ik hoor de harde schijf geen rare geluiden maken. Het is dus echt de alarmtoon uit de PC +  een luid broemgeluid uit de speakers van mijn monitor.

Ik zal gaan kijken wat er gebeurt als ik in de bios kijk

bl
door blackblossom - Apr 23, 2009 om 16:52
59 Antwoorden / 14 Vragen

Ik weet toch niet hoe ik in de bios moet komen. Ik heb een Sweex Prescott Saturn Blue 350 watt.

Hoe kan ik in de bios komen en waar kan ik de temperatuur zien? hoe wordt dat aangegeven?

bl
door blackblossom - Apr 23, 2009 om 17:16
59 Antwoorden / 14 Vragen

Het is me toch gelukt om in de bios te komen. Ik had op het verkeerde knopje gedrukt, suf van me.

Het typische is dat de CPU quiet fan op disabled stond terwijl ik beide fans heb zien draaien. Ik heb hem enabled en de temperatuur in de gaten gehouden. deze liep op van 28 graden tot 31 graden. Hij heeft geen alarm gegeven.

Ik hoop dat het hiermee is opgelost maar heb er weinig vertrouwen in. Ik zal het zo wel merken.

Ik heb hem net weer in windows opgestart en kreeg meteen weer dat stomme bericht van Outlook. Dit heb ik sinds het defragmenteren, kan dat er wat mee te maken hebben?

Of zou ik toch een virus hebben? Hoe kom ik daar dan weer vanaf?

Ik heb clamwin. geinstalleerd

bl
door blackblossom - Apr 24, 2009 om 12:40
59 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben nog steeds niet van de ellende af.

Clamwin had 6 geinfecteerde bestanden gevonden maar kon deze niet verwijderen. Vervolgens hitman pro geinstalleerd die ook schadelijke bestanden vond en deze wel verwijderd. Maar helaas onmiddelijk daarna nog dezelfde problemen (vastlopen, alarmtoon, foutmelding outlook)

Weer een ander anti-virus programma namelijk removeITprov 7.03 vond vervolgens nog 2 schadelijke bestanden:

sys32.brmfnt.dll en sys32.brunin03.dll

Het programma kan deze alleen verwijderen als ik 20 dollar betaal.

Denken jullie dat dat de moeite waard is? Of kennen jullie freeware die deze wel verwijderd zonder betaling?

Met trojan remover lukt het in ieder geval niet.

Spydoctor ook geprobeerd.

Ben nu bezig met Norton anti virus 2009, tot nog toe geen effect.

dirck
door dirck - Apr 24, 2009 om 12:58
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Doe eerst maar eens een scan met:
Download Nederlandse versie avast! Home Edition voor Windows

Wat betreft die alarmtoon, als je piepgeluiden uit het luidsprekertje in de computerkast hoort komen, dan duidt dit meestal op een hardwarefout.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Apr 24, 2009 om 13:13
3201 Antwoorden / 3 Vragen

brmfnt.dll en brunin03.dll horen bij een Brother printer.

Dus als je een Brother printer hebt, dan zou ik die bestanden niet weggooien.

RemoveIT Pro staat bekend om zijn "belachelijke valse positieven" waarschijnlijk om de gebruiker aan te zetten tot kopen.
Dus weggooien dat programma.

bl
door blackblossom - Apr 24, 2009 om 20:43
59 Antwoorden / 14 Vragen

Ik had een brotherprinter maar inmiddels niet meer. Ik heb nu een Canon. Ik heb malwarebytes gedownload die heeft 42 geinfecteerde bestanden geruimd, maar nog steeds houden de problemen aan. Mn computer is ook erg traag nu, programma's laden langzaam.

Norton heeft geen virussen aangetroffen. Ik ga Norton er nu afhalen en Avast erop zetten.

Ik heb trouwens ook een bericht gekregen dat er een systeemfout is aangetroffen door NTVDM (geen idee wat dat is) in windows/system32/common.com

Wat moet ik daarmee?

Bedankt voor de reacties!

bl
door blackblossom - Apr 24, 2009 om 20:45
59 Antwoorden / 14 Vragen

Ow ja wat ook heel raar is:

In het beveiligingscentrum in mn configuratiescherm staat dat mijn firewall is ingeschakeld en dat de virusscanner is ingeschakeld van mcafee. maar als ik de opties van de firewall open staat ie op uitgeschakeld en MCafee gebruik ik al jaren niet meer. Dat programma veroorzaakte zoveel ellende dat ik dat compleet (handmatig) heb verwijderd (btw ook met de hulp van kassa)

edwardus
door edwardus - Apr 24, 2009 om 21:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je pc is dus besmet met van alles en nog wat.
Laat MBAM ook eens scannen vanuit Veilige Modus (F8 bij opstarten).

Ook zou ik een offline scan aanraden (opstarten vanaf rescue-media en dan scannen).

bl
door blackblossom - Apr 24, 2009 om 21:08
59 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo,

Ik weet wel hoe ik in de veilige modus moet komen maar heb geen idee hoe het dan verder werkt want in veilige modus krijg ik een zwart scherm met de tekst veilige modus en geen programma's in beeld. Toen ik hem de laatste keer in veilige modus opstarten kreeg ik ook een foutmelding die keer op keer terugkwam als ik op het kruisje klikte.

Mn msn lijd er ook onder. Ik wordt niet meer automatisch aangemeld en krijg ook vaak bericht dat er geen verbinding is met internet

bl
door blackblossom - Apr 24, 2009 om 21:09
59 Antwoorden / 14 Vragen

Dit is het resultaat wat ik vam mbam kreeg:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.36
Database versie: 2036
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-04-24 (19-48-15).txt

Scan type: Snelle Scan
Objecten gescand: 94370
Verstreken tijd: 9 minute(s), 44 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 16
Registerwaarden geïnfecteerd: 2
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 3
Mappen geïnfecteerd: 6
Bestanden geïnfecteerd: 14

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_CLASSES_ROOT\mysearchtoolbar.settingsplugin (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CLASSES_ROOT\TypeLib\{014da6c0-189f-421a-88cd-07cfe51cff10} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{014da6ca-189f-421a-88cd-07cfe51cff10} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{014da6cc-189f-421a-88cd-07cfe51cff10} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{014da6c1-189f-421a-88cd-07cfe51cff10} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{014da6c1-189f-421a-88cd-07cfe51cff10} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.

bl
door blackblossom - Apr 24, 2009 om 21:10
59 Antwoorden / 14 Vragen

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{014da6c1-189f-421a-88cd-07cfe51cff10} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{014da6c9-189f-421a-88cd-07cfe51cff10} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{014da6c9-189f-421a-88cd-07cfe51cff10} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{014da6cb-189f-421a-88cd-07cfe51cff10} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{014da6cb-189f-421a-88cd-07cfe51cff10} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\PreApproved\{014da6cb-189f-421a-88cd-07cfe51cff10} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{fac94900-96d9-47fa-ba33-7ef1bbfbbcec} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CLASSES_ROOT\mysearchtoolbar.settingsplugin.1 (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\My Search Uninstall (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MySearch (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.

Registerwaarden geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\{014da6c9-189f-421a-88cd-07cfe51cff10} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser\{014da6c9-189f-421a-88cd-07cfe51cff10} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.

Registerdata bestanden geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\AntiVirusDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\FirewallDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\UpdatesDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.

bl
door blackblossom - Apr 24, 2009 om 21:10
59 Antwoorden / 14 Vragen

Mappen geïnfecteerd:
C:\Program Files\MySearch (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\1.bin (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\Cache (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\History (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\Settings (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.

Bestanden geïnfecteerd:
C:\Program Files\MySearch\bar\1.bin\S4BAR.DLL (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\1.bin\NPMYSRCH.DLL (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\1.bin\S4FFXTBR.JAR (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\1.bin\S4FFXTBR.MANIFEST (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\1.bin\S4NTSTBR.JAR (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\1.bin\S4NTSTBR.MANIFEST (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\1.bin\S4PLUGIN.DLL (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\Cache\000F10DF (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\Cache\000F1256 (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\Cache\000F1340.bmp (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\Cache\000F14E6.bmp (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\Cache\files.ini (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\History\search2 (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
C:\Program Files\MySearch\bar\Settings\prevcfg2.htm (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.

edwardus
door edwardus - Apr 24, 2009 om 21:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Doe ons een lol en haal die pc van internet af. Pas als-ie weer schoon is weer aansluiten graag. Bij o.a. Avira kun je een rescue-cd downloaden+branden. Doe dit vanaf een andere pc die wel schoon is en start daarmee je pc op. MOET lukken.

bl
door blackblossom - Apr 24, 2009 om 21:11
59 Antwoorden / 14 Vragen

Wat is rescuemedia en hoe kom ik daar?

bl
door blackblossom - Apr 24, 2009 om 21:18
59 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi Edwardus bedankt voor de tips.  Dat opschonen met Avira, ruimt ie alleen de virussen en fouten op of ben ik dan ook al mijn bestanden (foto's video's, documenten, favorieten) kwijt?

edwardus
door edwardus - Apr 24, 2009 om 21:28
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hier kun je een rescue system downloaden:
http://www.avira.com/en/support/support_downloads.html
Als je de .exe kiest en deze dubbelklikt na het downloaden, dan start automatisch het brand-proces om er een cd van te maken.

Scannen verwijdert natuurlijk niet je favorieten en documenten (behalve als deze niet-te-repareren besmet zijn).

bl
door blackblossom - Apr 24, 2009 om 21:56
59 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn vriend had het programma gedowload voor me, blijkt het alleen een plaatje te zijn van 156 kb.

Nu bwn ik zelf een poging aan het wagen op zijn pc. Het is toch de 6e uit het rijtje?

Ik hoop echt dat het werkt, ik ben al drie dagen aan het verspillen met het rommelen aan mijn pc zonder effect. Dus ik ben je heel dankbaar als het werkt. Dat laat ik nog weten.

bl
door blackblossom - Apr 24, 2009 om 22:34
59 Antwoorden / 14 Vragen

Nou met Avira helaas ook geen succes. Het programma loopt vast op 98% als ie de harddrive zoekt.

Ook optie 2 geprobeert, maar dan start ie gewoon in Windows op en gebeurt er verder niets.

Nog andere tips?

bl
door blackblossom - Apr 24, 2009 om 22:47
59 Antwoorden / 14 Vragen

Avira zegt alleen load modules ... 98% ...

Hij is in 1 keer op die 98% en blijft daar ook op. Heel frustrerend

edwardus
door edwardus - Apr 24, 2009 om 23:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemd. Die van Kaspersky kun je ook proberen:
Kaspersky rescue cd

dirck
door dirck - Apr 24, 2009 om 23:20
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je die infecties die MBAM gevonden heeft ook verwijderd?
Heb je trouwens ook eerst nieuwe updates opgehaald voor MBAM?
Doe inplaats van een Snelle Scan ook eens een Volledige Scan met MBAM.

Mn computer is ook erg traag nu, programma's laden langzaam.
Komt waarschijnlijk door Norton.

Heb je avast! al geïnstalleerd en laten scannen?

aurora1
door aurora1 - Apr 25, 2009 om 00:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je dit alles gedaan hebt ook je oude herstelpunten verwijderen en met bijv. de crapcleaner (ccleaner) nog eens opschonen.

aurora1
door aurora1 - Apr 25, 2009 om 01:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het lijkt erop dat sprake is van een infectie met MyWebSearch (mogelijk binnengekomen via messenger/hotmail). Kijk eens of je FunWebProducts en/of MyWebSearch bij je programma's hebt staan en verwijder die dan (via Configuratiescherm). MBam moet in principe deze besmetting kunnen verwijderen, (kijk ook in Quarantaine) en volg de procedure die mbam geeft (dus mogelijk ook herstarten pc).

(Je moet wel systeempunten verwijderen, eventueel tijdelijk uitzetten en niet vergeten weer aan te zetten als de pc weer in orde is). Vervolgens cleanen met ccleaner (en eventueel ook ATFcleaner). Dan nogeens diep scannen, offline, in veilige modus. Als het nog niet clean is nogeens e.e.a. verwijderen, ccleaner etc.

Kijk ook nog even op onderstaande links die ik vond met googelen op mywebsearch en websearch w.b. virussen. Als het niet lukt kun je HijackThis installeren en en logje plaatsen en helpt men je stapsgewijs verder (zie een van de links daarover).

dirck
door dirck - Apr 25, 2009 om 10:40
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Waar ik me trouwens ook wel eens over verbaas is dit:

Als ik bij mensen kom die problemen met hun computer hebben en ik vraag, heb je al eens gescand met MRT, dan zeggen ze allemaal, wat is dat?
Ik zeg dan, dat is een tooltje van Microsoft die standaard op Windows XP en Vista staat en dat wordt iedere maand weer vernieuwd.
Met dat tooltje kun je de computer laten scannen naar schadelijke software.

Voluit heet het programma:
Microsoft Windows Hulpprogramma voor het verwijderen van schadelijke software
Of in het Engels:
Microsoft Windows Malicious Software Removal Tool

Dit kun je starten door naar Start > Uitvoeren te gaan en mrt in te typen.

Verder raad ik ze ook altijd aan om MBAM en SuperAntiSpyware te gebruiken, dit zijn tooltjes die hun werking al bewezen hebben.
Het mooie van MBAM is ook dat hij in de Contextmenu te vinden is.
Als je iets gedownload hebt en je klikt met rechts op dat gedownloade, dan zie je daar de optie: Scan met Malwarebytes' Anti-Malware
Dan kun je dus het gedownloade al scannen op spyware voordat je het gaat installeren.

Groet, Dirck

Ps: dit heeft in principe niets met deze vraag te maken, maar ik ben wel benieuwd wie wel eens met MRT gescand heeft en of dat programma wel eens wat gevonden heeft.

birdies
door birdies - Apr 25, 2009 om 11:05
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Kortom, het is een zooitje op je p.c.: anti-virus programma's die niet goed verwijderd zijn waardoor er resten zijn overgebleven en besmet met allerlei spy- en malware. Om het dan nog maar niet te hebben over ondeskundige handelingen die ook weer voor problemen zorgen.

Advies: windows opnieuw installeren. Ondertussen ben je, zonder enig resultaat, al uren bezig geweest. In dezelfde tijd had je windows en programma's opnieuw geïnstalleerd.

bl
door blackblossom - Apr 25, 2009 om 23:53
59 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo Birdie,

Ik mag dan ondeskundig handelen maar ik probeer liever iets dan niets. Ik probeer het liever zelf op te lossen dan door een expert aangezien ik van nog geen €800,- per maand leef.

Windows opnieuw installeren is juist mn grootste nachtmerrie gezien ik dan al mijn bestanden kwijt ben. Heb geen back-ups. Tja is dom ik weet het. Is het schadelijk aks ik mijn bestanden overzet op de externe harde schijf van iemand anders? Het gaat om foto's, video's en website.

Weet iemand hoe ik de urls van mijn favorieten makkelijk in een teksbestand kan krijgen (met links)? Of moet ik die allemaal met de hand overschrijven. (gaat om honderden favorieten)

edwardus
door edwardus - Apr 25, 2009 om 23:57
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Externe schijf van iemand anders kan ook.
De favorieten kun je gewoon kopiëren. Hangt af van welke browser je gebruikt hoe je dat precies doet.

dirck
door dirck - Apr 26, 2009 om 00:06
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt gewoon de map 'Favorieten' kopiëren naar een USB-stick of externe harde schijf.

edwardus
door edwardus - Apr 26, 2009 om 00:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Met IE wel ja. Met Firefox gebruik je Import&Backup.

bl
door blackblossom - Apr 26, 2009 om 00:25
59 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi Dirck.

Ik heb die infecties die MBAM gevonden heeft ook verwijderd. Ik geloof dat hij de nieuwe updates automatisch erop had gezet maar daar zal ik nog een tweede keer naar kijken.
Ik heb de volledige scan gedaan hoor met mbam.

Sinds Norton eraf is is mijn pc inderdaad iets sneller maar nog niet zoals het was. Vooral het opstarten duurt erg lang voordat het geladen is en hij blijf kraken.

Avast heb ik geinstalleerd en laten scannen, hij heeft geen enkel virus gevonden

bl
door blackblossom - Apr 26, 2009 om 00:28
59 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe kan ik precies de ude herstelpunten verwijderen?

Ccleaner ken ik wel daar heb ik mijn pc eerder mee opgeschoond.

Bedankt!!!

dirck
door dirck - Apr 26, 2009 om 00:33
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Met Firefox kun je ook gewoon de map 'bookmarkbackups' kopiëren.

bl
door blackblossom - Apr 26, 2009 om 00:34
59 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi Dirck,

Toevallig had ik MRT net ontdekt. Ik wist niet dat het al op mijn pc stond. Ik heb het gedowbnload via de site van Fan TV digital.

Dat het via start en uitvoeren kan is iig een handige tip.

Ik heb er niets aan gehad omdat mijn pc steeds vastliep voordat de scan klaar was. Die duurt namelijk wel lang.

In ieder geval geef je handige info waar ik veel van leer. Bedankt!

aurora1
door aurora1 - Apr 26, 2009 om 01:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@blackblossom, hebben de diverse tips omtrent mbam e.d. en het verwijderen genoemde programma's - mocht je die op je pc hebben - niets opgeleverd? Ook niet door het in veilige modus te doen? Als je steeds weer een stukje verder komt en uiteindelijk de pc schoon krijgt, hoef je immers niet opnieuw te installeren?

Overigens vat ik niet wat je inkomen met de vraag en proberen de pc schoon te krijgen te maken heeft dan wel virussen oplopen e.d.. Je had gewoon wat vaker moeten scannen en schonen lijkt me. Niet iedereen heeft een externe schijf en een datastickje hoeft niet zoveel te kosten: voor ca 8 E heb je al eentje van 2 Gb.

Verder geldt dat iedereen (ook) al doende leert en steeds weer bijleert en iedereen heeft e.e.a. moeten leren, met of zonder cursussen.

Ik hoop dat je de pc nog in orde kunt krijgen zonder te moeten herinstalleren als je dat nog niet eerder deed.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Apr 26, 2009 om 01:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je vraag over systeemherstel had ik over het hoofd gezien. Als je xp hebt: Deze Computer - eigenschappen - systeemherstel - dan hokje aanvinken om systeemherstel uit te zetten. Dan gaan alle herstelpunten verloren (waar dus zeer waarschijnlijk ook dat virus in zit). Mogelijk moet je de pc dan weer opnieuw opstarten om het van kracht te laten worden.

Vergeet niet om het vinkje weer weg te halen als de pc schoon en weer in orde is.

vr.gr.

bl
door blackblossom - Apr 26, 2009 om 18:44
59 Antwoorden / 14 Vragen

Ben alweer vanaf dat ik opstond tot nu bezig met mijn PC. Resultaat: alleen maar meer problemen.

Als eerste heb ik de Kaspersky rescue cd geprobeerd maar die deed helemaal niets. Wanneer ik die in het bootmenu selecteerde werd gewoon windows opgestartl De oude herstelpunten heb ik verwijderd.Ik heb MBAM geupdate en een volledige scan gedaan vanuit veilige modus. ook gedaan met avast. MBAM vond 1 fout en Avast 8.

Daarna heb ik vanuit normale en veilige modus ccleaner nog een keer gebruikt.

Ik heb gezocht naar bestanden met de naam funwebproducts en mywebsearch zonder resultaat.

Zodra ik de pc weer normaal opstarte kreeg ik meerdere foutmeldingen. Ook van een fotopragramma wat ik onmiddelijk deinstalleerde maar blijf de foutmelding gkrijgen ook als staat het programma niet meer geinstalleerd. Het staat nog wel in mn mappen, kan ik die zo verwijderen?

Ook loopt de pc nu vele malen sneller vast.

ik heb ook nog MRT laten scannen vanuit veilige modus. Ik heb daarnaast IE geprobeerd te updaten maar die loopt dan steeds vast.

Volgens mij heb ik alles geprobeerd wat jullie mij getipt hebben op het opnieuw installeren na. Ik ga straks mijn bestanden en favorieten overzetten op de extere harde schijf van mijn vriend. Hopelijk past alles er op.

Hebben jullie nog advies voor mij hoe ik dit aan moet pakken en waar ik rekening mee moet houden voordat ik XP opnieuw installeer?

Bedankt!

aurora1
door aurora1 - Apr 26, 2009 om 19:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de uitvoerige rapportering van wat je geprobeerd hebt. Misschien is via hotmail wel wat van sunweb e.d. binnengekomen.

Wat misschien nog iets kan opleveren is via IE : extra - internetopties - algemeen - instellingen - objecten weergeven. Misschien staat daar een te verwijderen verkeerd object dat e.e.a. mede heeft veroorzaakt/nog veroorzaakt en moet dat verwijderd worden.

Anders kun je misschien nog proberen om foutcontrole en repair te laten lopen. Met xp gaat dat als volg": deze computer - openen - Hdd(C:) - eigenschappen - extra - foutcontrole. Misschien blijft de pc lang genoeg aan om dat te kunnen doen. Die controle/repair duurt vrij lang bij computers die in principe weinig tot geen problemen hebben.

succes en vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Apr 26, 2009 om 19:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Blackblossom, ik heb op internet nog wat opgezocht aangaande nieuwe installatie xp, waaronder uitvoerige omschijvingen en tips:

Geduld is een schone zaak, en nogmaals succes en vr.gr.

bl
door blackblossom - Apr 27, 2009 om 19:04
59 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb windows xp opnieuw geinstalleerd. Hartelijk dank voor alle tips en verwijzingen.

Ik zit nu weer met andere kleine probleempjes.

In internet explorer krijg ik de hele tijd het bericht "IE wordt momenteel zonder invoegtoepassingen uitgevoerd. klik hier om uw invoegtoepassingen te beheren, uit te schakelen of te verwijderen"

Als ik dan de invoegtoepassingen bekijk staat er nergens een optie "internet met invoegtoepassingen uitvoeren".

Als ik het bericht weg klik en naar een andere internetpagina's ga, verschijnt het bericht onmiddelijk weer. Er staat aangegeven dat als ik IE afsluit en weer start dat hij dan automatisch met invoegtoepassingen wordt uitgevoerd maar dat is dus niet zo.

Bovendien duurt het enorm lang voordat de websites geladen zijn, maar als ze eenmaal geladen zijn werkt het gewoon weer snel.

Een ander storend probleem is dat lettertypes niet goed worden weer gegeven.

Op mijn eigen website www.blackblossom.nl gebruik ik het lettertype century gothic  maar als ik op mijn website online kijk is het lettertype times new roman. Dit probleem heb ik ook in firefox.

Hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt alvast voor jullie reacties! Met name Aurora

aurora1
door aurora1 - Apr 27, 2009 om 19:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@blackblossom, gefeliciteerd met de herinstallatie.

W.b. invoegtoepassingen: ga naar help in IE en tik bij zoeken in het zoekvakje in : invoegtoepassingen. Daar staat vermoedelijk de info die je zoekt.

aurora1
door aurora1 - Apr 27, 2009 om 20:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

kijk ook nog even in de ie bij extra - invoegtoepassingen beheren en in het venster dat dan opent o.a. links onderaan bij meer informatie over... etc.

Voor lettertype: uitleg ook via de helpoptie in ie te vinden. In Ie: extra - internetopties -tabblad algemeen - letteretypen. Het lettertype kiezen en niet vergeten ok - ok te drukken.

bl
door blackblossom - Apr 27, 2009 om 20:07
59 Antwoorden / 14 Vragen

Het probleem met de lettertypes en invoegtoepassingen heeft zich vanzelf opgelost na het installeren van de updates. Het enige probleem wat nog resteerd is dat internetpagina's te groot worden weergegeven. Als ik bijvoorbeeld mijn website open dan hoort netjes de afbeelding en het menu samen zichtbaar te zijn. Nu moet ik naar beneden scrollen om het menu te zien, dan is ook maar de helft van de afbeelding zichtbaar. Volgens mij ligt het niet aan de resoltutie van mijn beeldscherm want in windows is alles prima met kleine letters en pictogrammen.

Nou nog 1 oplossend antwoord en jullie zijn eindelijk van me af (hoop ik) haha.

birdies
door birdies - Apr 27, 2009 om 20:11
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Even met je rechtermuisknop op een leeg stuk v.h. bureaublad klikken, dan eigenschappen, tabblad instellingen en zet de resolutie voor een 19inch scherm op 1280x1024. Klik dan op toepassen.