dockyard
door dockyard Aug 15, 2005 om 09:49
Computers & telefonie

Help Windows xp home edition stat op!! Help!

Hello HELP.

Mijn pc start niet meer volledig op,dat wil zegge hij hij gaat telkens naar het scherm waar de optie staan vermeld van vrije modus, maar wat ik ook kies,hij keerd gewoon weer terug naar het scherm met de opties opstarten in vrije modus.

In het scherm geavanceerde opties voor windows, word verteld dat er waarschijnlijk een hardware of software wijzeging heeft plaats gevonden, het systeem is uitgeschaleld. maar welke optie ik ook kies hij keert weer gewoon terug naar het scherm waar ik weer andere opties ziet zoals hierboven omschreven.

Het laatste programma wat ik heb gedownl is zonealarm 6.0 dat werkte volgens mij prima, ik heb wel nu gelezen dat hetr niet vrij is van buchs.

Wat kan ik verder nog doen om mijn pc weer opgestart te krijgen,ik heb er wel een diskette bijgeleverd gekregen maar daar start hij ook niet mee op het word wel geladen maar dan keert hij weer naar scherm met opties vrije modus,ik heb er geen cd bijgeleverd gekregen.

Help aub

185 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

je krijgt hem wel in je veilige modus nou probeer dan naar start te gaan en naar systeemherstel op gister of eergister want toen deed die het wel gewoon???

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Inderdaad zou je systeemherstel kunnen proberen, als dat niet werkt dan verwijder zonealarm 6.0 maar en kijk wat er dan gebeurd!!!

En draai Hitman Pro 2.1.5
Download  Want het zou ook door internet rommel kunnen komen!!!

S6 en de Groetjes Dave

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik stel voor de computer met CD-rom op te starten
met Windows XP in de lade. Opnieuw installeren i.c.m.
formatteren. Aangeraden is te werken met één HD,
maar deze gepartitioneerd indelen als C en D.

C wordt gebruikt als Windows & Software station,
D gebruik je als data station waar je regelmatig een
backup van maakt.

Naast Windows XP installeer je Norton AntiVirus en
Spybot Search & Destroy. Daarnaast activeer je de
Windows XP Firewall.

Dit is voldoende om een normaal systeem draaiende
en veilig te houden. Mocht er toch iets binnen komen
waar je niet om hebt gevraagt, heb je binnen een uur
je hele systeem weer opnieuw geinstalleerd zonder al
al je data kwijt te zijn.

Zo werk ik al jaren met succes aan mijn eigen systeem
en dat van anderen.

Met vriendelijke groet,
Stroopwafel
Kassa Expert

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hello even voor de duidelijkheid ik krijg de computer helemaal nergens
in hij start niet volledig op zoals ik voorgaand omschrijft,wanneer ik
de computer inschakeld gaat het vanzelf naar scherm waar je kan kiezen
voor veillige modus enz,de keus maak ik door de pijlen toets te
gebruiken en de enter toets, verder heb ik dus geen toegand tot wat dan
ook,het is natuurlijk wel leuk te lezen wat ik allemaal zou kunnen doen
maar daar ben ik niet mee geholpen,stel dat het alleen mogelijk zou
zijn gebruik te maken van de bijgeleverde diskette,volgens dunnet is
dat het zelfde als een cd, hoe zou ik dat dan moeten gaan doen is er
ergens een stappen plan op internet die mij door de procedure leid
ofzo!!???

vr gr dockyard

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

oke als hij helemaal niks doet dan:

als je een discette/cd hebt van xp stop die erin start de pc opnieuw op, dan als hij opstart druk om de seconde op F8. dan kun je selecteren in welke cd/dvd zit selecteer diegene waar je de xp cd in hebt gestopt. dan krijg je een zwart scherm met : druk op H om de herstel opties weer te geven, dus druk op H.

Dan krijg je 3 optie kies dan om te beginnen voor optie 1

de rest wijst vanzelf!

S6 en de Groetjes Dave

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hio Bolldymann: u schrijft het volgende.

oke als hij helemaal niks doet dan:

als je een discette/cd hebt van xp stop die erin start de pc opnieuw op, dan als hij opstart druk om de seconde op F8. dan kun je selecteren in welke cd/dvd zit selecteer diegene waar je de xp cd in hebt gestopt. dan krijg je een zwart scherm met : druk op H om de herstel opties weer te geven, dus druk op H.

Dan krijg je 3 optie kies dan om te beginnen voor optie 1

de rest wijst vanzelf!

S6 en de Groetjes Dave

Mijn vraag is dan ,is dit de procedure zodat windows terug in de staat word gebracht zoals hij van de fabriek geleverd word.

Nogmaal ik heb geen cd,wel Herstell diskette,ben welliswaar totaal vergeten te vermelde dat het gaat om een PB

Ik hoor graag reactie??A

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zult toch echt een Windows CD moeten hebben.
Een opstart/herstel diskette zorgt er alleen maar voor
dat de CD-rom speler herkent wordt en er contact
wordt gemaakt met de Windows CD.

Dus, hup naar de winkel en Windows XP kopen!