ga
door gaflu May 22, 2006 om 19:08
Computers & telefonie

Herstel punt/update windows xp

Kan iemand mij helpen met de volgende problemen?

Elke keer als ik een herstlpunt op de computer wil maken loopt deze vast en wordt er geen herstel punt gemaakt.

Het volgende probleem is dat automatisch gedownloadde updates niet worden geinsalleerd.Krijg wel een venster waarop staat dat de updates worden geinstalleerd.Als ik de computer uitschakel,krijg ik een bericht dat de computer na installatie van zelf wordt uitgeschakeld.Ik heb een keer de computer 24 uur laten lopen en toch zijn de updates niet geinstalleerd.

Wie helpt????

Guus.

281 5 Rapporteer

gsm
door gsm - May 22, 2006 om 19:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Beste Guus,

Hoe zit het met de vrije ruimte op de harde schijf?
Open Deze computer en wijs met de muis de harde schijf partities aan.
De diskgrootte en gebruikte ruimte worden dan getoond.

Groet,
GSM

ga
door gaflu - May 22, 2006 om 20:02
6 Antwoorden / 6 Vragen

beste gsm,op mijn harde schijf is nog 29.7 GB beschikbaar.

Guus

edwardus
door edwardus - May 22, 2006 om 21:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien is het niks hoor, maar heb je ook al een schijfcontrole uitgevoerd?

gsm
door gsm - May 23, 2006 om 08:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als de herstelpunten niet gemaakt kunnen worden zullen de herstelpunten die er zijn al ouder zijn en wellicht onbruikbaar geworden zijn. Hierdoor kunnen wellicht ook geen nieuwe herstelpunten meer gemaakt worden.

RESET van Systeemherstel:
Overweeg om alle herstelpunten te verwijderen door systeemherstel even uit en dan weer aan te zetten.

Waarschuwing:
Dit verwijderen is definitief en betekent dus dat teruggaan naar één van de huidige oude herstelpunten nooit meer mogelijk is.

Uit en aanzetten van Systeemherstel gaat op deze manier:
Klik met de rechter muisknop op Deze computer.
Klik op Eigenschappen.
Kies tabblad Systeemherstel.
Zet een Vinkje bij: Systeemherstel op alle stations uitschakelen.
Klik op Toepassen
Wacht tot de PC klaar is met het weggooien van alle herstelpunten.
Haal het Vinkje weer weg
Klik op OK.

Groet,
GSM

gsm
door gsm - May 23, 2006 om 08:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@edwardus
Daar heb je groot gelijk in.
Schijfcontrole, vooral bij problemen en zeker in geval van een FAT32 bestandssysteem is altijd aan te raden:

Nog even de procedure:
Deze computer openen (dubbelklikken)
Klik met rechts op een harde schijf partitie, meestal (C:) en/of (D:).
Kies tabblad: Extra.
Klik op: Nu controleren.
Vink aan: Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren.

Voor de bootpartitie C: zal Windows aangeven dat de schijfcontrole pas na een herstart mogelijk is. Ga daarmee akkoord.
Hertstart de PC en wacht tot de schijfcontrole klaar is.

Controleer of de problemen daarmee verholpen zijn.

Groet,
GSM