ta
door tallie257 Sep 16, 2004 om 13:54
Computers & telefonie

Hi SIM-kaart

Ik werd laatst gebeld door kpn of ik misschien wou overstappen van hi prepaid naar een hi abonnement. nadat deze man mij vriendelijk had uitgelegd dat dat heel voordelig was en als ik een aantal gegevens doorgaf hij me een pakketje wou opsturen met een nieuwe sim kaart. nou fijn, ik krijg dus dat pakketje binnen en wil natuurlijk meteen proberen of die sim kaart het wel deed. dan moet je eerst een pincode intoetsen(0000). dat deed ik dus en krijg ineens in mijn scherm te staan dat de sim kaart niet word geaccepteerd. dat vond ik dus een beetje heel erg raar, want ook al heb ik een nokia 3310 dan zou hij het toch gewoon moeten doen. dus ik naar www.hi.nl en een emailtje gestuurd naar de hi klantenservice. en nou krijg ik vandaag een berichtje terug dat ik mijn nieuwe sim kaart even moet af doen met een vochtige doek, misschien hielp dat wel. dat probeerde ik dus en NEE hoor. hij deed het dus nog steeds niet.

nou is mijn vraag of iemand hetzelfde probleem weleens heeft gehad en weet wat hij of zij daartegen moet doen.

2465 4 Rapporteer

sunset_1
door sunset_1 - Sep 16, 2004 om 15:59
265 Antwoorden / 22 Vragen

wordt de kaart niet geaccepteerd of niet geregistreerd? Wanneer je de pincode in kan toesten is de kaart in ieder geval in orde. Wanneer hij niet wordt geaccepteerd dan is je toestel waarschijnlijk gesimlockt (ook binnen kpn is dat mogelijk). als hij niet wordt geregistreerd betekent dat dat knp je simkaart nog niet geactiveerd heeft. Hoe dan ook, toch weer contact opnemen met klantenservice of langs de winkel gaan! Succes.

lindavb
door lindavb - Sep 20, 2004 om 14:07
3 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi, bijna alle prepaidtoestellen van KPN zijn gesimlocked voor abonnementskaarten van KPN (en natuurlijk voor simkaarten van andere aanbieders). Ik durf te zeggen zo'n 99%. Hoogstwaarschijnlijkwerkt hierdoor je nieuwe simkaart niet. Groeten Linda.

cowstrut
door cowstrut - Sep 22, 2004 om 14:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heeft waarschijnlijk te maken met het type SIM kaart. Dat is te zien aan de begin letter van de kaart. Er zijn kaarten met een X en kaarten met Sals beginletter. 1 van die 2 werkt niet in de oudere types toestellen van Nokia. Ik weet niet precies welk type niet werkt. Maar kijk maar eens wat voor kaart je nu hebt en wat je had. Daar zul je waarschijnlijk het verschil zien.

Ik hoop dat ja aan dit anwoord iets hebt. Als dit zo is raad ik je aan terug te gaan naar het verkooppunt en dit daar te melden.

ai
door aikie - Sep 29, 2004 om 00:44
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem dat zich bij jou voordoet kan tweeledig zijn.

Allereerst kan het zo zijn dat je een simlock op je toestel hebt zitten. In dit geval kun je via de website www.hi.nl de unlockcode voor je toestel aanvragen.

Daarnaast moet je de door jou ontvangen sim-kaart activeren bij de klantenservice. Hiervoor kun je tussen 7.00 en 22.00 bellen naar 0800-0507. Het is er op het moment wel erg druk. Ze zijn het best te bereiken 's morgens voor 9 uur en 's avonds na 9 uur.

Overigens kun je ook gewoon je oude simkaart blijven gebruiken. De nieuwe simkaart heeft echter (meestal) wel meer opslagcapaciteit dan de oude.

Toch meer info nodig? Bel me op de klantenservice... 0800-0507