HI.NL slechte klachtenafhandeling!!
Ik heb bij Hi.nl officieel een klacht ingediend. Tot mijn verbazing is de klachtenafhandeling zo slecht dat men niet eens bereid is om dieper op mijn probleem in te gaan, laat staan te onderzoeken wat er moet gebeuren om het recht te zetten.
Mijn klacht was de volgende:
Bij het begin beginnen. Maandag 27-9 een telefoon besteld, de samsung galaxy i9000.
Op de website stond, voor 17:00 besteld is de volgende dag in huis.
Daar ga je dan ook van uit, als klant zijnde. Ik ga 1 oktober op vakantie naar Amerika en mijn toestel ondersteund alleen dual band, dus moest even een quad band toestel hebben.
Helaas was 28-9 de status niet gewijzigd, maar volgens de telefoniste (na 13 minuten aan de lijn te hebben gehangen) zou mijn toestel de volgende dag worden afgeleverd, aangezien de status altijd later wordt bijgewerkt.
Daarentegen werd mijn toestel ook op 29-9 niet afgeleverd. Weer gebeld, hij zou nog binnen kunnen komen.
Vandaag is het 30-9, ik besloot maar weer eens te bellen, na de GEBRUIKELIJKE 13 minuten wachttijd, werd ik doodleuk doorverbonden met de pakketservice, die namen wel direct op. Zij vertelden mij contact op te nemen met KPN (0800-0105), aangezien zij geen bestelling kon zien. Wel had ze al bestellingen van 29-9 verwerkt, dus ook zij vond het raar. Na weer 13 minuten in de wacht te hebben gehangen bleek dat mijn toestel nog steeds in behandeling was. De meneer aan de telefoon zei doodgewoon geen garantie over de leveringsdatum te kunnen geven.
Het is niet erg dat het wat langer duurt, maar
1. Houd mij op de hoogte
2. Als je het op de website zet dien je je eraan te houden
Moet nu dus een ander toestel kopen (EXTRA!!!!!) omdat jullie zo traag zijn!
Ik zie de 120 euro van dit toestel dan ook graag op mijn rekening gestort worden! (wellicht wat onredelijk, maar wil gewoon dat ze er iets aan doen)
Vervolgens kreeg ik het volgende antwoord terug.
Beste , (beste??? Geachte heer!!!!)
Bedankt voor je e-mail.
Uit je e-mail begrijp ik dat je een toestel hebt besteld welke helaas niet binnen de gestelde levertijd geleverd kon worden. Mijn excuses voor het ongemak. Je kunt de status van je levering nagaan via de Hi-site. (Die veranderd dus niet!!!)
Tevens wordt aangegeven dat je gebeld wordt zodra je bestelling geleverd wordt. Als je nog niet gebeld bent wordt de bestelling ook niet geleverd. Het is helaas niet mogelijk om kosten van een ander toestel te declareren.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Filomeen
Klantenservice Hi
Kan ik hier nog wat tegen ondernemen, het is al uitermate teleurstellend dat het zo gaat, maar dat er niet eens moeite wordt gedaan om mijn toestel nog dezelfde dag te versturen, begrijp ik niet!
Hi sjoerdb,
Uit je klacht op dit forum begrijp ik dat de levering van je mobiele telefoon lang heeft geduurd, langer dan afgesproken. Ik begrijp dat dit vervelend is. Ik wil je graag verder helpen. Zou je zo vriendelijk zijn de volgende gegevens te e-mailen naar webcare@hi.nl? Vermeld in het onderwerp het volgende referentienummer 1496?
- username op het forum
- rekeningnummer of klantnummer, deze is gelijk aan het betalingskenmerk van je bankafschrift
- naam
- postcode en huisnummer
- mobiel nummer
- nummer waarop je overdag bereikbaar bent
Ik zal dan zo spoedig mogelijk je klacht in behandeling nemen.
Groeten van Hi,
Lotte
Hi Webcare
Ik heb precies hetzelfde gezeur gehad.. naar het blijkt worden bestaande abonnees anders behandeld dan nieuwe abonnees.
Ze lokken een nieuwe abonnee met een zeer snelle levering terwijl een bestaande abonnee moet wachten tot na de eerste run op de toestellen.
Ik kreeg de melding dat mijn toestel niet op voorraad was terwijl een countertje op de hi site de precieze voorraad van het toestel aangaf. (200+ stuks ,vandaag besteld=morgen in huis) ,en als ik de klantenservice belde vertelde men dat het toestel niet voorradig was.
Ik heb er ook problemen mee dat de info op de site niet klopt.
Ik wil best wat langer op mijn toestel wachten als ik dat maar vantevoren weet en ik wil niet voorgelogen worden.
Dat getutoyeer van de klantenservice vind ik ook een beetje stuitend ,ik bedoel je kent mij niet en als ik netjes begin door de desbetreffende juffrouw ook daadwerkelijk als zodanig aan te spreken wil ik geen barrage aan jij's en jou's om mijn oren hebben. We staan verdorie niet in de kroeg!
Pas je aan degene aan die je aan de telefoon krijgt!
Het schijnt dat mijn toestel nu verstuurd is dus ik ben benieuwd of dat weer een zoethoudertje is of dat men nu eens de waarheid heeft verteld.
Ik ben het volledig met u eens!
Ik heb nogmaals een klacht ingediend. Ook deze werd van de hand gedaan met: hij komt er aan..
Het boeide mij toen helemaal niet meer, wanneer hij werd geleverd. Ik wilde alleen oprechte excuses van HI en de vermelding dat ze er wat aan gaan doen. Als je een klacht binnen krijgt dient men deze serieus te nemen. Maar dat doen ze niet.
Ik moet er eerlijkheidshalve bij vertellen dat ik enkel problemen heb met de Hi webshop. Ik heb in het verleden al eens problemen met ze gehad ivm met (wederom) leveringstijden. Toen zat ik nog net binnen de 8 dagen grens om mijn koop op afstand ongedaan te maken.
Ik geef iedereen die wilt verlengen de tip om dat gewoon bij een winkel/Hi verkooppunt te doen want als je toestel dan stuk gaat zit je ook niet een paar weken zonder telefoon. De Hi webshop en Hi verkoop punten zijn namelijk 2 verschillende zaken en via internet besteld betekent helaas ook via TNT terugsturen en nog meer onduidelijkheid en rompslomp.
Soms heeft de webshop een aanbieding die een verkoop punt niet kan doen maar bij reguliere toestellen is dit vaak niet zo.
De kwaliteit van het netwerk en de ontvangst in het buitenland zijn subliem daarom ben ik 8+ jaren bij Hi dus ik wil de dienst niet afkraken ,het zijn alleen die boeven van de webshop die een nare smaak achterlaten.
Mijn toestel is gelukkig binnen (na een heleboel geklaag en gebel) maar ik moest wel een paar tientjes betalen aan de TNT bezorger wat niet de afspraak was.
Laatste keer webshop voor mij.
Hi capt. insano,
U geeft aan dat u ontevreden bent over de webshop. Tevens geeft u aan dat de informatie niet klopt en de levering van je telefoon langer heeft geduurd dan dat op de website werd aangegeven. Ik begrijp dat dit vervelend is. Mijn oprechte excuses hiervoor.
Hi heeft ervoor gekozen om zijn klanten te tutoyeren. Wanneer u liever niet getutoyeerd wordt kunt u dit aangeven zodat wij er rekening mee kunnen houden. Dit is dan ook geen probleem. Er wordt alleen standaard gecommuniceerd met 'je'.
Wanneer u nog problemen ervaart of u nog vragen heeft kunt u een e-mail sturen naar webcare@hi.nl onder vermelding van referentienummer 1499. Ik help u dan graag verder.
Groeten van Hi,
Lotte
Hi Webcare
Het maakt bij Hi/Kpn niet uit waarover de klacht gehaald. Het word dus sowieso slecht af gehandeld. Bij de winkels doen ze hun best, maar aangezien ze daar geen telefoon nummers hebben, niks (zeggen ze) kunnen ze niets. Klantenservice is helemaal een grote brok ellende!
Hi mandykoomen,
Je geeft aan dat je ontevreden bent over de Klantenservice van Hi. Kan ik je ergens mee helpen? Zo ja, zou je dan zo vriendelijk willen zijn een e-mail te sturen naar webcare@hi.nl onder vermelding van referentienummer 1510? Ik help je dan graag verder.
Groeten van Hi,
Lotte
Hi Webcare
Hoi, ik heb eind juni ook een klacht over gedeeltelijk onterechte incasso bij hi telefonisch doorgegeven na nog diverse keren contact te hebben opgenomen (want hoewel ze zeggen terug te bellen, doen ze het niet) heb ik de klacht via di site van hi doorgegeven, in de hoop dat deze afhandeling beter zou gaan. Na diverse keren informeren over de stand van afhandeling kreeg ik uiteindelijk vorige week een mail dat de klacht was afgehandeld! Hoezo afgehandelt?! ik heb nog geen enkel antwoord op mijn vragen ontvangen. Voel me niet serieus genomen en ben nu al dik 4 maanden bezig om mijn eigen geld terug te krijgen!!! Dit vind ik niet normaal, en zeker geen klantenservice!
Ik heb nu uiteindelijk al mijn geld terug gekregen, Maar moest zelf constant bellen, ze hebben mij ook nooit terug gebeld (wat ze wel zouden doen) Ook moet je sowieso bij de klantenservice het nummertje intoetsen van 'ik heb al eerder gebeld over deze klacht' Anders krijg je alleen maar domme uitzendkrachten aan de telefoon die nergens wat van snappen, want als het probleem toevallig niet in hun protocool staat hebben ze geen idee wat ze moeten doen. En sturen ze je van het kastje naar de muur..
Hi Maaike1984,
Je geeft aan dat je een klacht hebt die tot dusver nog niet is opgelost. Ik begrijp dat dit vervelend is. Ik wil je graag verder helpen. Zou je zo vriendelijk zijn de volgende gegevens te e-mailen naar webcare@hi.nl? Vermeld in het onderwerp het volgende referentienummer 1553.
- username op het forum
- rekeningnummer of klantnummer, deze is gelijk aan het betalingskenmerk van je bankafschrift
- naam
- postcode en huisnummer
- mobiel nummer
- nummer waarop je overdag bereikbaar bent
Ik zal dan zo spoedig mogelijk je klacht in behandeling nemen.
@mandykoomen
Ik begrijp dat je klacht inmiddels is opgelost. Mocht je nog hulp nodig hebben of vragen hebben dan kun je altijd alsnog een e-mail versturen naar webcare@hi.nl
Groeten van Hi,
Lotte
Hi Webcare
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer