gu
door guuslvt Sep 26, 2010 om 13:00
Computers & telefonie

Hoe berekend men je bel-bundel

Ik heb een Hi 20 abo. en zou dan 120 minuten mogen bellen OF 120 smsjes.
Maar ik begrijp er nix van; op mijn rekening zie ik dat een sms binnen mijn bundel 25cent kost ex btw.(naar het buitenland 24 cent)
Als ik dus 120 smsjes verstuur dat ik 30euro ex btw mag af rekenen, volgens mijn berekeningen zou 16,7cent moeten betalen, Ik voel me behoorlijk bedonderd en weet iemand wat ik hier tegen of aan kan doen. Ik ben al 7jaar bij Hi, maar wil er wel van af op deze manier. mijn abo. heb ik in dec 2009 afgesloten voor 2 jaar.
Valt dit nou onder misleiding of zoiets?

1146 12 Rapporteer

birdies
door birdies - Sep 26, 2010 om 14:10
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ik denk dat je inderdaad iets niet begrijpt. Heb je al op de gespecificeerde factuur gekeken? Want vlg mij staat bij bellen en sms binnen je bundel de prijs er niet eens bij van een sms-je.

Bovendien: heb je de gratis sms verdubbelaar al aangezet? Dan kost een smsje nog maar de helft, n.l. 8ct per sms:
Van KPN-site:
Met een Hi Abonnement kun je gratis je sms'jes verdubbelen, waardoor je 2x zoveel kunt sms'en voor hetzelfde geld. Nergens anders krijg je zoveel sms’jes! Sms DUBBEL AAN naar 1266 of ga naar hi.nl/dubbel.

Hier, klik kun je de voor jou geldende tarieven vinden (abo afgesloten tussen jui 2009 en januari 2010).

gu
door guuslvt - Sep 26, 2010 om 14:22
16 Antwoorden / 2 Vragen

@ bidies,
Ja, ik heb gekeken, ook op de kpn-site, en ongeacht het aantal smsjes of bel minuten staat er op de specificatie bv 10 smsjes 2,50euro.
Het gaat mij niet om het feit dat ik meer wil smsen, maar dat ik 25cent betaal:-(( ex btw, bijna 30cent inc. op de site staat ijskoud 16 cent.
Leg me het nog eens uit.....

birdies
door birdies - Sep 26, 2010 om 14:35
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........staat er op de specificatie bv 10 smsjes 2,50 euro.........

Ik vermoed dat dit sms-jes zijn buiten je bundel. Het lijkt mij het verstandigst dat je even contact opneemt met de klantenservice.

gu
door guuslvt - Sep 26, 2010 om 14:40
16 Antwoorden / 2 Vragen

@ birdies,
NEEE, bel binnen bundel en dus ook mijn smsjes, 2, 8 ,15 of 21 smsjes allemaal 25cent per stuk....:-(

edwardus
door edwardus - Sep 26, 2010 om 14:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Men berekent het met een 't' ;-)
(stam plus t weet je wel)

Maar goed, het lijkt me dat er ofwel sprake is van een misverstand, ofwel er gaat hier iets fout, want als je op het tarieven-overzicht kijkt, dan zie je dat een sms binnen de bundel nooit €0,25 kost en dan nog excl. BTW ook???

gu
door guuslvt - Sep 26, 2010 om 14:50
16 Antwoorden / 2 Vragen

@ edwardus, precies ik denk dat er wat fout zit want ik heb alle rekening v.a. januari bekeken en ze kosten echt 25cent en onderaan de streep komt er nog btw over het geheel, maar wat doe ik hieraan, ik wil mijn geld terug en van ze af .......

birdies
door birdies - Sep 26, 2010 om 14:51
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=guuslvt schreef op zondag 26 sep 2010, 14:50]@ edwardus, precies ik denk dat er wat fout zit want ik heb alle rekening v.a. januari bekeken en ze kosten echt 25cent en onderaan de streep komt er nog btw over het geheel, maar wat doe ik hieraan, ik wil mijn geld terug en van ze af .......

Dat gaat natuurlijk zo maar niet; als er iets fout gaat, zul je toch echt (eerst) even contact op moeten nemen met de klantenservice.

gu
door guuslvt - Sep 26, 2010 om 14:54
16 Antwoorden / 2 Vragen

@ bidies, Kan ik niet gewoon naar Belcompany, waar ik het abo heb afgesloten zij doen dat toch namens Hi?....

birdies
door birdies - Sep 26, 2010 om 14:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=guuslvt schreef op zondag 26 sep 2010, 14:54]@ bidies, Kan ik niet gewoon naar Belcompany, waar ik het abo heb afgesloten zij doen dat toch namens Hi?....

Daar kun je ook naar binnen lopen, maar ook bij de KPN winkel. Neem voor alle zekerheid je overeenkomst mee, altijd handig om bij je te hebben.

dobby
door dobby - Sep 26, 2010 om 15:35
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=guuslvt schreef op zondag 26 sep 2010, 13:00]Ik heb een Hi 20 abo. en zou dan 120 minuten mogen bellen OF 120 smsjes.
Maar ik begrijp er nix van; op mijn rekening zie ik dat een sms binnen mijn bundel 25cent kost ex btw.(naar het buitenland 24 cent)
Als ik dus 120 smsjes verstuur dat ik 30euro ex btw mag af rekenen, volgens mijn berekeningen zou 16,7cent moeten betalen, Ik voel me behoorlijk bedonderd en weet iemand wat ik hier tegen of aan kan doen. Ik ben al 7jaar bij Hi, maar wil er wel van af op deze manier. mijn abo. heb ik in dec 2009 afgesloten voor 2 jaar.
Valt dit nou onder misleiding of zoiets?

Dat klopt: op je afrekening verrekenen ze alles met het BuitenBundel tarief.. *maar* ze geven je ook meer "saldo" .. dat is ook omgerekend naar het BB tarief.. op die manier hoeven ze niet met 2 verschillende tarieven te rekenen..

Basically: zeg dat je [fictieve bedragen voor de duidelijkheid] per maand voor 15 euro 150 minuten @ 10 cent koopt, terwijl het BB tarief 25 cent is. Dan geven ze je op je factuur een credit van 150 * 0.25 is EUR 37.50, terwijl ze verder alles gewoon met het BB tarief verrekenen. Op zich wel overzichtelijk als je dat eenmaal door hebt..

ok - verder is natuurlijk de factuur grotendeels excl BTW, maar het principe blijft bestaan.

Ook zorgen ze er natuurlijk wel voor dat ze "oude" minuten (saldo) op tijd laten vervallen...

disclaimer: dat was in elk geval zo toen ik nog een Hi abo had.. (bijna 2 jaar geleden) ...

gu
door guuslvt - Sep 26, 2010 om 15:39
16 Antwoorden / 2 Vragen

@ dobby, Thanks, met dit antwoord kan ik wat ;-)

edwardus
door edwardus - Sep 26, 2010 om 15:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hmm over "overzichtelijk" kunnen we wel redetwisten kennelijk, maar dit werpt wel licht op de zaak. @guuslvt: klopt het dat je verder niks hebt hoeven bij te betalen zolang je binnen de bundel bleef?