ha
door hansop Feb 9, 2005 om 12:27
Computers & telefonie

Hoe Het Net opereert

Ik heb vorige week tefelonisch contact gehad met het net. IK heb interesse getoons in een adsl aansluiting. Het Net zou voor mij op mijn verzoek eerst mijn bestaande isdn aansluiting om laten zetten weer in een analoge aansluiting en dan de asdl aansluiting activerenThans na een week krijg ik drie brieven met 3 verschillende activerings codes van Het Net en het verzoek om een machtiging getekend terug te sturen.

Over de afsluiting van de isdn lijn wordt met geen woord gerept.

Bij telefonisch navrasag bij de KPN werd mij medegedeeld, daat over zetten van mijn isdn lijn niet mogelijk is , omdat een adsl lijn in aanleg was.

Ik wordt dus door vasle beloften van een medewerker van Het Net in problemen gebracht.

Allenheerser KPN kan mij niet helpen.

Kunt u mij helpen?

met vriendelijke groeten

ing. J.W. Rutten

293 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 9, 2005 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste meneer Rutten,

Teneerste is het niet nodig om uw adresgegevens te plaatsen om een antwoord te krijgen. Verder is in dit geval niet Het Net het probleem maar de KPN. ISDN overzetten naar ADSL is voor de KPN kennelijk erg lastig. De procedure die u moet volgen gaat als volgt:

Zeg de ISDN verbinding op. U krijgt dan bezoek van een monteur die u ISDN verbinding afsluit. Dit is zo gebeurt. De monteur is waarschijnlijk 5 minuten bij u binnen. Maar nu komt het: de KPN moet deze opzegging nog administratief verwerken. Pas als dat is gebeurd kunt u ADSL aanvragen. Die verwerking vindt plaats zo rondom de tijd dat u een rekening van de KPN krijgt. Probeer dus het bezoek van de monteur een week of twee voor die tijd te plannen, dan kunt u snel daarna uw ADSL aanvragen. Daarna komt Het Net in het gebeuren kijken en het hangt dan af van hun snelheid van werken wanneer u uw ADSL verbinding heeft. Tot die tijd zult u zich moeten behelpen met een telefoonmodem.

Ik weet het, het klinkt allemaal belachelijk maar zo gaat het.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2005 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo heer Rutten. Even los van uw problemen met Het Net is het zeker niet aan te bevelen uw volledige adres, telefoon en e-mail gegevens op deze site te zetten. Er zijn helaas nog teveel lieden die hiervan misbruik maken. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2005 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar is er een aansluitprocedure (gezien de melding van KPN voor DSL in aanleg) gestart vanuit HetNet op uw ISDN lijn.

Het klopt dat als u een ISDN verbinding heeft met ADSL deze niet
zondermeer naar analoog teruggezet kan worden. Dat moet dan eerst
gebeuren zonder dat er DSL op is aangesloten.

Uw aankoop op afstand (ook al wenst u het niet eens, dat is wat ik
gebrijp uit de tekst) kunt u binnen 7 werkdagen annuleren. Geef dit
schriftelijk (liefst aangetekend) aan bij het bedrijf waar u een
aankoop heeft gedaan.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2005 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

De reden dat KPN niet kan helpen en de omzetting niet kan doen nu (en
straks ook niet) is omdat er een DSL verbinding aan uw ISDN verbinding
wordt gekoppeld.

Voor ISDN en Analoog zijn verschillende DSL verbindingen. Hierdoor is
na het aansluiten van DSL het niet zondermeer mogelijk om de telefoon
aansluiting om te zetten waarschijnlijk.