peedee
door peedee Oct 17, 2008 om 21:00
Computers & telefonie

Hoe hier links te maken?

Ik probeer in mijn reacties hier bij Kassa wel eens een aanklikbare url te maken. Dus: www.computeridee.nl maar dan aanklikbaar

Gewone HTML of BB code werkt echter niet. Ook kan ik er niets over terugvinden hier op de site.

Wie oh wie verlost mij?

406 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 17, 2008 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo peedee,

Voor een duidelijke uitleg, zie onderstaande vraag:

Link in Kassa forum

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Oct 17, 2008 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag peedee,

Het makkelijkste is, de link te kopiëren, daarna in een leeg word document te plakken en een harde return te geven. Dan die onderstreepte link te kopiëren om vervolgens die in het kassabericht te plakken.

Uitgebreide versie:

selecteer een adres bijvoorbeeld: www.startpagina.nl (ga met het pijtje er op staan en klik met de linker muisknop erop)

kopieer dat adres (ga met het pijtje er op staan en klik met je rechter muisknop er op)

(klik dan op kopieren)

open een word documentje

plak dat adres in het word document (rechter muisknop gebruiken)

ga met je cursor precies achter het adres staan en voer een harde return uit (dat wil zeggen: je drukt op enter) Vervolgens zie je dat het adres dan blauw is geworden en met een blauwe lijn is onderstreept.

Sla dat worddocument op (bijvoorbeeld in de map adressen) Dit is belangrijk omdat je dan de volgende keer indien van toepassing hetzelfde adres weer kunt gebruiken.

Wil je nu dat adres gebruiken in je post, dan ga je als volgt te werk:

begin met het schrijven van je post

ga, op het moment dat je het adres (de link) nodig hebt naar het betreffende word document

selecteer het adres (ga precies achter de link staan en druk op de linker muisknop die je tegelijkertijd naar rechts over de link sleept)

kopieer het adres

ga terug naar je post

plak (zet de cursor op de plek waar de link moet komen en klik rechts en dan plakken) Je ziet onmiddellijk dat het adres als link goed is omdat het adres in je postveld ook blauw en onderstreept verschijnt)

en ga verder met het schrijven van je post.

vervolgens verstuur je de post.

Als je precies doet wat ik zeg, is het na enig oefenen een fluitje van een cent. Als bovenstaande lukt dan wil ik je ook wel leren hoe je een www.link kunt maken met een eigen tekst. Bijvoorbeeld www.startpagine.nl kun je dan zelf veranderen in bijvoorbeeld "kijk hier" terwijl het toch een goede link blijft.

Collegiale groet, Read/Ton.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2008 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freya en Read, allebei erg bedankt. Het werkt: www.computeridee.nl

Ik had het zo echter niet kunnen bedenken!

Meestal werken fora met html <a href="www.computeridee.nl">computeridee</a> of met bb code [url=www.computeridee.nl]

En ik maar zoeken naar een helpfile hier op de site waar dat uitgelegd zou worden.

Nogmaals: bedankt!

ve
door verwijderd - Oct 17, 2008 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag peedee,

Ik denk toch dat je een klein foutje gemaakt hebt, want ik kan jouw link niet openen.

Read3.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2008 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je wilt bijvoorbeeld linken naar Ajax (noem maar een zijstraat).

Zoek bijvoorbeeld op internet naar de site van Ajax waarnaar je wilt linken (bijvoorbeeld Google).

Kopiëer de link die je wilt hebben en plak hem hierin. Bijvoorbeeld:

Ajax

je kunt de tekst dan ook eventueel gewoon bewerken als je erin gaat staan en andere letters invoegt. Het blijft dezelfde link:

Ajjjjjjaaaajax, Feyenoord

Uiteraard kun je ook van andere sites links kopiëren, zoals naar het colofon van deze site.

Heb je Word verder niet nodig :-)

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Oct 17, 2008 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens is Word wel handig als je een infoblokje met scherminfo bij je link wilt hebben, zoals bijvoorbeeld hieronder (beweeg met je cursor over de link):

Computeridee

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Oct 17, 2008 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

En het kan echt snel, ik heb deze tip al eens eerder gegeven.

Voor de mensen die wel met Word werken is het allemaal zo eenvoudig, alleen je moet het even weten, bij deze:

Als je in IExplorer een Website open hebt staan waarvan je graag een link wilt hebben dan sluit je deze even niet af. Open Word en kies in de Standaard werkbalk het tekentje met de tekst: 'Hyperlink invoegen'
Het sjabloon Hyperlink invoegen ploft op je scherm, staan laten en schakel even terug naar je website zodat je deze ziet en dan weer terug naar Word.

Et Voilà, je hyperlink is al gemaakt, druk op OK
Verander eventueel de tekst zoals Naar vragen van Vandaag
Kopieer, in zijn geheel, de link en plak hem hier.

Succes, Rebel

ve
door verwijderd - Oct 17, 2008 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Read, wat bedoel je precies? Is de link wel aan te klikken? En kom je dan op www.nu.nl? Dat zou moeten, want dat was mijn grapje/probeerseltje.

Hier nog een andere poging:

www.spitsnet.nl

ve
door verwijderd - Oct 17, 2008 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.geenstijl.nl

ve
door verwijderd - Oct 18, 2008 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps: alle geleverde ideeen werken in ALLE tekstverwerkers