gu
door gul May 4, 2009 om 23:23
Computers & telefonie

Hoe kan ik bestanden het beste opslaan

Hoi allemaal,

Ik heb office 2007, als ik een dokument als bijlage opstuur merk ik dat een heleboel mensen mijn bestand niet kunnen openen, mijn computer deed tot nu toe als een docx bestand. Ik heb vandaag na lang puzzelen ook gezien dat ik anders kan opslaan, maar ik weet niet welke het beste is. Ik krijg namelijk een hele lange lijst. wat is het handigst zodat andere mensen mijn e-mail bijlages wel kunnen openen.

Alvast bedankt voor de antwoorden

1133 5 Rapporteer

gsm
door gsm - May 4, 2009 om 23:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Opslaan als Office 2000 en Office 2003 document (DOC).

Het beste kun je dat instellen bij de Opties, via klikken met de rechter muisknop op de ronde Office knop, links boven in het Office lint.

Klik anders ook even op de Help (?) en zoek naar: opslaan als type
Waarschijnlijk wordt er dan in een van de gevonden teksten een duidelijke uitleg gegeven.

poltol
door poltol - May 4, 2009 om 23:38
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Als u klaar bent met het document dan kunt u het opslaan. Klik links boven in op het logo. Klik dan in het geopende hulpvenster op de tekst Opslaan als. Kies dan Word 97- 2003 document. Vervolgens wordt uw document opgeslagen als DOC. En die kan dan vrijwel iedereen weer openen. U kunt ook uw WORD zo instellen dat u het document altijd opslaat als DOC. Kijk even, met F1 [=help] hoe u dat het beste kunt doen.

Succes, poltol

ha
door hanssengers - May 8, 2009 om 21:31
5 Antwoorden / 1 Vragen

Open het programma Word.

Klik op de ronde Office knop links bovenaan.

Rechtsonderaan in dit veld staat er de knop> Opties voor Word, klik deze aan.

Klik links in de kantlijn op Opslaan.

Kies bovenaan bij bestanden opslaan in deze indeling: Word 97-2003 document (*.doc).

Nu kunnen gebruikers met o.a. Office 2003 ook alle bestanden openen

Dit moet je dan ook even hetzelfde doen bij het programma Excel.

Succes

gu
door gul - May 9, 2009 om 16:41
46 Antwoorden / 23 Vragen

Bedankt voor allle antwoorden. Ik weet nu hoe ik het moet doen, alleen ik heb nog niemand een mail gestuurd.

Als mensen geen Word/Office programma hebben hoe kunnen die dan je (bijlage) mail openen.

Groetjes Gul

birdies
door birdies - May 9, 2009 om 16:59