zo
door zonnetje1958 May 10, 2006 om 14:51
Computers & telefonie

Hoe kan ik faxen ontvangen en verzenden via mijn PC?

Wie weet hoe ik faxen kan verzenden en ontvangen via mijn e-mail?

Ik heb wel al gratis een programma of abonnement (?) waarmee ik faxen kan ontvangen, maar bestaat er ook een waarmee ik OOK zelf faxen kan verzenden?

Alvast bedankt!

20599 17 Rapporteer

freya
door freya - May 10, 2006 om 15:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo zonnetje1958,

Als je de fax persé via internet wilt verzenden, zul je altijd afhankelijk zijn van een bedrijf die de fax van het internet plukt en vervolgens naar het faxapparaat van de ontvanger doorstuurt. Hier zul je dus altijd voor moeten betalen.

Als je zelf nog een gewone telefoonlijn hebt kun je het gewoon vanuit windows doen via Start -> Programma’s -> Bureau-accessoires -> Communicatie -> Fax -> Een fax verzenden.

m.vr.gr. Freya

ijzerbroot
door ijzerbroot - May 10, 2006 om 15:38
460 Antwoorden / 6 Vragen

ter aanvulling: dat kan zoals hierboven beschreven, mits er een "inbelmodem" in/ aan de pc hangt. Hiermee gebruikt de pc het telefoon-net, net zoals een echte fax...  vanuit ADSL of kabel komt het signaal niet op het normale net, vandaar dat er dan een "service" tussen moet zitten die eea wel op en van het net zet/ haalt. Voor het ontvangen van een faxbericht is dit echter niet aan te raden, zeker niet wanneer u slechts over 1 tel.lijn beschikt. De pc zal dan ook alle inkomend telefoonverkeer als inkomende fax willen behandelen, waardoor u telefonisch onbereikbaar wordt. "Vroeger" kon dat weer worden opgelost middels een zgn Fax-select: een kastje dat het piepen van een fax herkend en dat signaal dan als fax verder stuurt naar uw fax/ pc en dat telefoonsignalen (zonder die piepjes) naar uw telefoon stuurt.

edwardus
door edwardus - May 10, 2006 om 20:20
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je zou eens wat kunnen intikken bij Google zoals deze link.

Dan vind je o.a. Fax versturen via email.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 10, 2006 om 21:26
16860 Antwoorden / 202 Vragen

De vraag was m.i. fax ontvangen en verzenden via e-mail. Verzenden kan altijd bij gebruik van inbelmodum. Bij adsl en kabel niet tenzij de provider daarin voorziet. Chello voorziet in een fax ontvangst service. Daarbij opgelet/ maak je er gebruik van dan zul je gelinkt (wat een rot woord) worden naar een betaalservice) die behoef je evenwel niet te gebruiken omdat de mogelijkheid van eerst downloaden en dan openen via een fotoprogroamma of adoge dan gratis mogelijk is en blijft. Werkt goed. Alleen, is chello uw provider? Zo niet doe navraag bij de uwe.

PS Met het programma WINFAX en aansluiting op een modum en telefoonlijn, apart van adsl of kabel kan het uiteraard ook.

brynnar
door brynnar - May 11, 2006 om 08:59
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Dag Zonnetje,

Mag ik een wedervraag stellen? Je schrijft "Ik heb wel al gratis een programma of abonnement (?) waarmee ik faxen kan ontvangen (...)". Wat voor 'systeem' is dit? Ik heb wel eens gezien op internet dat er een systeem is waarbij je een 084XXX nummer kunt aanvragen, die de naar jouw gestuurde faxen netjes vertaald in een e-mail (als PDF-file o.i.d.). Is jouw systeem ongeveer hetzelfde? Zo ja, bedenk dan wel dat een 084XX-nummer geen gratis nummer is, maar dat de verzender een flinke som moet betalen voor het versturen van zo'n fax.

Mvgr - B

pa
door paul99 - May 12, 2006 om 14:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is de volgende website de oplossing www.efax.com

de
door deuzeman10 - May 12, 2006 om 15:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Of u heft gewoon een FAX-programma op uw pc, of u heeft een scanapparaat(vaak in combinatie met printer/scanner/copier.

U scant het document - gaat naar mijn afbeeldingen en kan dit dan als bijlage per email verzenden.

Veel success.

Mvg Deuz.

la
door laptop - May 12, 2006 om 17:07
92 Antwoorden / 14 Vragen

kan niet zonder inbel modem, anders kost het geld.
ik zelf heb ook dat fax gebeuren,zodat men mij een fax kan sturen.
ik heb nog wel 2 faxen staan en 1 faxselecter! deze werkt 100% op een telefoon lijn . hij herkent dus telefoon en fax.
bij telefoon gaat de telefoon en als er een fax komt hoor je de telefooin niet.

ik heb zelf geen telefoonlijn meer vandaar dat ik ze verkoop!

zo
door zonnetje1958 - May 12, 2006 om 17:28
13 Antwoorden / 13 Vragen

@Brynnar:

Ja ik heb inderdaad een 084-nummer. Ik denk dat het eens werd aangeboden toen we Versatel (werd later zonnet, werd later Tele2) als provider namen. Nee, ik wist niet dat de verzender daarvoor moet betalen. Maar het ontvangen (wat ik doe) is wel gratis.

zo
door zonnetje1958 - May 12, 2006 om 17:29
13 Antwoorden / 13 Vragen

@Edwardus (the penguin),

Een goeie link - staat heel veel info in.

Bedankt!

zo
door zonnetje1958 - May 12, 2006 om 17:33
13 Antwoorden / 13 Vragen

@Gerrit Altena:

Zoals ik zojuist heb verteld in mijn reactie aan Brynnar werd die gratis fax-ontvangst-service aangeboden toen ik een ADSL-abonnement nam op Versatel, als ik me goed herinner tenminste.

zo
door zonnetje1958 - May 12, 2006 om 17:34
13 Antwoorden / 13 Vragen

Da's een goeie, ik zal ook eens navraag doen bij mijn provider.

Bedankt!

zo
door zonnetje1958 - May 12, 2006 om 17:41
13 Antwoorden / 13 Vragen

@Paul99:

De 30 dagen probeertijd is inderdaad erg handig.

Maar ik ben van plan zo weinig faxen te versturen dat een abonnement daarna niet loont.

Maar bedankt!

za
door zadeltas - May 12, 2006 om 19:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vraag zou u voor kunnen leggen aan: hulpnl@mail.efax.com. Of als u gebruikt maakt zoals ik van Casema internet kan u volgens mij ook een programma downloaden om zelf een efax te versturen.

Veel plezier

wh
door wheely2017 - May 12, 2006 om 22:44
5 Antwoorden / 2 Vragen

Met uw eFax Free account krijgt u een niet-lokaal eFax nummer waarop u faxberichten kunt ontvangen via uw e-mailadres (met een aantal beperkingen dat wordt uiteengezet in de Klantovereenkomst). Als u overtuigd bent van de mogelijkheden van eFax Free, kunt u upgraden naar eFax Plus en geniet u van alle voordelen van een lokaal eFax nummer en de mogelijkheid om faxberichten te verzenden. Als u een eFax Free account wilt aanvragen, vult u het onderstaande formulier in.

aj
door ajna - May 13, 2006 om 00:16
12 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo,

via       http://www.pomba.nl/

kun je gratis faxen versturen. succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 13, 2006 om 10:13
16860 Antwoorden / 202 Vragen

wheely2017, met alle respect voor het antwoord, u legde een relatie naar een commerciële site (e-fax plus) en dat is niet de bedoeling hier, zie de voorwaarden. e-fax zonder de plus is gratis als eerder genoemd.