allegonda
door allegonda Jul 20, 2016 om 09:01
Computers & telefonie

Hoe kan ik mijn beeldscherm diapositief maken, zodat de achtergrond zwart is ?

Mijn man ziet momenteel heel erg slecht. Het zou hem enorm helpen als de websites geen witte maar een zwarte achtergrond zouden hebben en de letters wit zouden zijn. IK heb al van alles gezocht en geprobeerd, maar ik kan het niet vinden.
Graag jullie hulp, waarvoor onze hartelijke dank !!

19142 13 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jul 20, 2016 om 09:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De achtergronden van websites kun je niet veranderen. Was dat maar waar, zou ik meteen deze Kassa kleuren veranderen.

Je kunt met ctrl + scroll wel de letters van sites zo groot (en klein) maken als je zelf wilt. Houdt de ctrl toets ingedrukt en scroll van je af met het muiswieltje. Voor jezelf kun je dan zo weer verkleinen door de andere kant op te scrollen.

ja
door jackyh - Jul 20, 2016 om 09:18
953 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u het volgende al geprobeerd?

instellingen
persoonlijke instelingen
instellingen voor hoog contrast
thema kiezen

etc.

Cookies
door Cookies Jul 20, 2016 om 09:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Thema kiezen, is voor bureaublad achtergrond.

hansje klein
door hansje klein - Jul 20, 2016 om 09:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb wel een idee om de scherminstelling te veranderen (voor Windows 10):

1 - Start
2 - Instellingen
3 - Persoonlijke instellingen
4 - Achtergrond
5 - Bij achtergrondkleuren tikt u op zwart
6 - OK en klaar is Kees en Allegonda

TIP: Probeer steeds maar één verandering tegelijk uit, zodat u precies weet hoe je weer terug komt naar de eerdere instelling. Mogelijk is het voor uw man nu beter te lezen. Hopelijk voor u geen achteruitgang. Bij veranderingen in het design kàn de computer naderhand iets langzamer gaan reageren.

Cookies
door Cookies - Jul 20, 2016 om 10:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@hansje klein: leuk idee (zelfde trouwens als van jackyh), maar dat verandert niet de kleur van de sites!

hansje klein
door hansje klein Jul 20, 2016 om 10:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

........hier kunnen achtergrond en alle andere kleuren aangepast worden, dus ook zwart gemaakt worden met witte, groene, blauwe, paarse of gele tekst. Precies zoals de vraagsteller het vroeg! Ik heb KASSA bij voorbeeld helemaal zonder kleur met een zelf uitgezochte grijze achtergrond. Nadeel, dat links boven onder het uitroepteken de tekst is verdwenen/onderdrukt. Ook zie ik géén rode regels waarnaar vaak wordt verwezen en witte velden/hokjes zijn er niet (meer). Rustig, maar in-compleet dus!

reflecs
door reflecs Jul 20, 2016 om 11:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@hansje klein, gebruikt u Internet Explorer?

Cookies
door Cookies Jul 20, 2016 om 12:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@hansje klein: maar dat kan NIET op de manier waarop jij het hebt beschreven (je stap 1 t/m 5)! Die stappen hebben geen invloed op de achtergrondkleur van websites. En wat de Kassasite betreft: die werkt zonder ingrepen al waardeloos genoeg.

edrick3
door edrick3 - Jul 20, 2016 om 10:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Misschien heb je iets aan dit artikel van Wikihow (kleuren omkeren in W7)

reflecs
door reflecs - Jul 20, 2016 om 11:23
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Met Firefox kan de kleur van het lettertype en de achtergrond aangepast worden. Welke browser gebruikt u? Internet Explorer?

Edit: voor Internet Explorer staat het hier beschreven: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17456/windows-internet-explorer-ease-of-access-options  Lettertypen, indelingen en kleuren op pagina's wijzigen.
(Maar als het uiterlijk van Windows zelf al is aangepast hoeft u denk ik alleen te kijken naar het gedeelte Alle instellingen voor websites overschrijven.)

reflecs
door reflecs - Jul 20, 2016 om 11:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

hansje klein schrijft in een reactie:

ha
door hansje klein 20 jul. 2016 om 10:26
1008 Antwoorden / 18 Vragen

........hier kunnen achtergrond en alle andere kleuren aangepast worden, dus ook zwart gemaakt worden met witte, groene, blauwe, paarse of gele tekst. Precies zoals de vraagsteller het vroeg! Ik heb KASSA bij voorbeeld helemaal zonder kleur met een zelf uitgezochte grijze achtergrond. Nadeel, dat links boven onder het uitroepteken de tekst is verdwenen/onderdrukt. Ook zie ik géén rode regels waarnaar vaak wordt verwezen en witte velden/hokjes zijn er niet (meer). Rustig, maar in-compleet dus!

marita5
door marita5 - Jul 20, 2016 om 12:01
11649 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Allegonda ,

Lees deze informatie eens door als u Internet Explorer gebruikt , klik op de rode regel .

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/306872

Cookies
door Cookies - Jul 20, 2016 om 12:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@reflecs: veel websites staan goed vastgespijkerd (zo noem ik het dan maar even), waardoor de instellingen die je zelf instelt, geen enkele invloed hebben op hun sites. Of het vervormt/verkloot een website zo, dat het er of niet meer uitziet of waardeloos werkt.

En aangezien het ook voor topicstarter nog werkbaar moet zijn, is ctrl/scroll het simpelst.

marita5
door marita5 - Jul 20, 2016 om 12:52
11649 Antwoorden / 15 Vragen

@Carola.83 ,

Ik heb alles getest via mijn link in Internet Explorer , Ts kan zelf alles naar wens aanpassen .
Ik had een zwarte achtergrond en witte letters , op iedere site had ik hetzelfde het werkt wel , zelfs in skype had ik een zwarte achtergrond met witte letters .

aurora1
door aurora1 - Jul 20, 2016 om 12:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders eens bij het Toegankelijkscentrum op de pc. Misschien is vergrootglas inschakelen een optie of contrast verhogen?
De tip van @carola.83 lijkt me overigens het eenvoudigst.

reflecs
door reflecs - Jul 20, 2016 om 12:59
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@carola.83,

Dat valt wel mee, geprobeerd met IE en FF. Als iemand zelf een erg groot lettertype hebt ingesteld, heeft dit meer invloed op de pagina.
Zoomen is niet de oplossing voor iedereen.

marita5
door marita5 Jul 20, 2016 om 13:05
11649 Antwoorden / 15 Vragen

@reflecs , ik heb alles getest werkt goed ( kleuren ) , lettertype via beeld op groter gezet dan hoef je de zoomfunctie nog niet eens te gebruiken . Tevens heb ik weer iets geleerd .

reflecs
door reflecs Jul 20, 2016 om 13:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, fijn als je zelf ook iets van een vraag opsteekt :) Vind ik zelf ook leuk. Het is, bij Firefox dan, wel zo dat bij het instellen van een erg groot minimumlettertype de letters/woorden toch op een gegeven moment door elkaar heen gaan lopen. Erg groot is in dit geval extreem groot. Disclaimer: niet aan te raden zelf uit te testen; ik kon met moeite nog weer een kleiner lettertype instellen ;)

marita5
door marita5 Jul 20, 2016 om 14:00
11649 Antwoorden / 15 Vragen

U heeft Firefox als browser ik niet , heb Firefox er wel op staan , kan standaard lettertype hoger zetten bij inhoud ( cijfers )
Wat u beschrijft zie ik nergens , dat zal dus zijn omdat u Firefox als browser gebruikt

endemion
door endemion - Jul 20, 2016 om 15:54
237 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt het hele beeld op negatief zetten via het vergrootglas.
http://www.wikihow.com/Invert-Colors-on-Windows-7

Of via de tool NegativeScreen wat wellicht iets makkelijker werkt.
http://arcanesanctum.net/negativescreen/

Je moet wel een aero thema gebruiken mocht dat niet het geval zijn. Bovenstaande werkt dus niet met een hoog contrast thema.
Let op de tekst en de plaatjes zijn nogal door elkaar gegooid in de bovenste link.