lieflijke
door lieflijke Apr 28, 2014 om 11:29
Computers & telefonie

Hoe kanik weer bijlagen lezen als pdf en brieven enz

ik heb W7 en office 2007 . opeens kan ik op een laptop, ASUS, mijn bijlagen niet meer lezen, er is geen programma aan gekoppeld. ik had altijd gewoon ADOBE readers in allerlei vormen en maten en alles deed het uitstekend, kon brieven, bijlagen, loonstroken allemaal uitstekend lezen. nu niet meer openen. de andere laptop had het ook, daar de readers afgehaald en toen pakte ASUS het zelf op met een lees-programma en is het opgelost. maar de andere top, die ik alleen gebruik juist voor de administratie (aan de printer) krijg ik niet meer aan de praat wat betreft het lezen van bijlagen. hoe los ik dat op?

1672 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 28, 2014 om 11:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lieflijke,

Je zou 2 dingen kunnen proberen:

1. Probeer eens of systeemherstel je probleem oplost.

2. Is dat niet het geval dan zou ik Adobe verwijderen en bv. Foxit-reader eens proberen.

Suc6

Cookies
door Cookies - Apr 28, 2014 om 12:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor het geval je Foxit gaan downloaden, even een waarschuwing:

Kijk uit dat u tijdens de installatie de vinkjes weghaalt bij de onnodige Ask-toolbar (Foxit PDF Creator Toolbar genoemd) en het veranderen van uw startpagina!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 28, 2014 om 17:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Voor het geval je Foxit gaan downloaden, even nog een waarschuwing

Foxit wil nogal graag bij alles wat je opent verbinding maken met het internet. Persoonlijk zou ik dit blokkeren in je firewall, aangezien het onnodig is. (toch adviseer ik Foxit, omdat Adobe nog een stapje verder gaat zie 'Opstarten' (win+r, type; msconfig en druk enter).

lieflijke
door lieflijke - Apr 29, 2014 om 12:29
153 Antwoorden / 59 Vragen

wooow,

helaas de berichtjes niet in de mail gehad, bedankt voor de antwoorden... ! Wél aangevinkt, verkeerde email kan ook;-)

zelf ook wat gevonden:

http://www.pc-helpforum.be/f183/opgelost-kan-bijlage-niet-lezen-13135/

een veranderen en ze veranderen allemaal, pakken allemaal gewoon weer de reader...

lieflijke

edrick3
door edrick3 - Apr 29, 2014 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lieflijke,

Dus als ik het goed begrijp war er wat in je instellingen veranderd:

Klik met je rechtermuisknop op het bestand>eigenschappen>wijzigen...>en dan gekozen voor Adobe reader.

En daarmee is het opgelost.

Mooi zo.

Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.