to
door tommieboi May 24, 2008 om 11:21
Computers & telefonie

Hoe kom ik van mijn contract af

Ik bestelde op 15 Januari een Telfort 20MBit account. Op 15 Februari werd dit account op mijn nieuwe huuradres aangesloten, echter niet op het goede isra-punt. Nadat ik contact had met de Telfort klantenservice (30 Euro cent per minuut) werd mij meegedeeld dat ik een verhuisbericht moest indienen (verwerktijd 4 weken). Nadat ik dit gedaan had, bleken de adresgegevens niet voldoende informatie en nadat ik weer gebeld had, kreeg ik van de Telfort helpdesk te horen, dat ik met KPN moest bellen om het isra-punt te achterhalen. Toen ik met KPN belde kreeg ik echter te horen, dat Telfort deze gegevens moest opvragen. Nadat ik weer met Telfort gebeld had, werd mij meegedeeld, dat ze nogmaals zouden proberen om de verbinding actief te maken op het goeie isra-punt. De tijd verstreek en nadat ik met Telfort contact op nam, bleek dat dit weer niet gelukt was. Mij werd na veel vijven en zessen verzocht een KPN account voor vaste telefonie te nemen, om het isra punt geidentificeerd te krijgen, verhuizen naar een vast nummer zou namelijk makkelijker zijn. Dus inderdaad, ik nam een vast KPN account, en wachte op de installatie via de KPN monteur. Nadat er weer wat tijd verstreken was, mocht ik dus bij Telfort weer een verhuisbericht indienen en zou binnen 3 tot 4 weken mijn account werken. Echter 4 weken later, nog steeds geen reactie van Telfort. Nadat ik weer met de klantenservice gebeld heb, bleek dat er intern een communicatieprobleem was op de lijn (tenminste volgens KPN, deelde Telfort me mee, de fantastische dochteroneming, van dezelfde KPN). Er zouden laswerkzaamheden op de lijn moeten plaatsvinden, omdat er al een andere ADSL verbinding op de lijn actief was. Dus werd mij gevraagd, om dit bij de KPN te verifieren. Na een aantal malen gebeld te hebben met de KPN, bleek dit niet het geval. Dus weer bellen met Telfort, er zou een onderzoek plaats gaan vinden, maar het beste kon ik mijn vaste verbinding van de KPN weer opzeggen. Het is nu bijna 1 juni en ik heb nog steeds geen internet via Telfort. Ik heb al ongeveer 25 verschillende telefoontjes met de klantenservice gemaakt en bij Telfort geprobeerd om mijn account op te zeggen, maar nee, ik heb me aan de verplichtingen van het jaarcontract te houden. Er loopt momenteel nog steeds een onderzoek, en ook al heeft men mij bij de Telfort Klantenservice al verschillende keren beloofd mij op een vast tijdstip terug te bellen, dit bleef steeds achterwege.

De incasso's van 60 Euro voor het modempakket, en twee keer bijna 50 Euro voor de abonnementsgelden, en natuurlijk de talloze oproepen a 30 Cent per minuut zijn voor mijn rekening.

Dat Telfort nog steeds niet kan leveren, vinden zij geen reden voor ontbinding.

Hoe kom ik van mijn contract af?

276 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 24, 2008 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij kun je pas van een contract spreken als Telfort je een werkend ADSL signaal kan leveren.

Nu ze dit (na 4 maanden) nog steeds niet kunnen, hoef je volgens mij ook geen abonnementskosten te betalen.

Mij lijkt dan ook dat je na 4 maanden nog steeds geen internet wel mag
spreken van wanprestatie en kun je dat hele Telfort ontbinden.

Die 2x 50 euro zou ik weer terug laten boeken.

Misschien dat Read je hier meer over kan vertellen.

ve
door verwijderd - May 26, 2008 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt na 4 maanden nog steeds geen aansluiting en word van het kastje naar de muur gestuurd!

Dat je dat al zolang pikt? Dat snap ik niet! Zij leveren NIETS, alleen maar flauwekul! en je mag wel betalen? Waarvoor?

Zij leveren niets, dus je hoeft ook niets te betalen, wat je betaald hebt vorder je terug in een aangetekende brief, waarin je ook meteen afziet van het toekomstige contract! Toekomstig omdat ze nog steeds niets leveren en jouw alleen maar op kosten jagen.

Bel xs4all en ik weet bijna zeker dat wel binnen een gestelde tijd een aansluiting hebt. Je betaald inderdaad wat meer, maar ik al zo'n 12 jaar xs4all en ( sinds de laatste landelijke storing ) nog nooit geen problemen gehad.

Ik zou in ieder geld terug gaan vorderen en afzien van dat hele gedoe.

ve
door verwijderd - May 26, 2008 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag tommieboi,

Dat telfort geen reden ziet voor ontbinding, is ten deze volstrekt niet relevant. Het gaat erom dat de klant (jij dus) de overeenkomst eenzijdig kunt ontbinden als je de juiste juridische weg volgt. Je dient telfort dan eerst in gebreke te stellen (brief 1) en daarna de overeenkomst schriftelijk te onbinden (brief 2).

--------------------------------------------------------------------------Snel van Telfort af komen zal vrees ik niet gaan. Je moet immers juridisch gezien de juiste weg volgen en dat kost tijd. Allereerst zul je Telfort schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst, in gebreke moeten stellen. In die brief zet je een finale datum waarop zij de problemen moeten hebben opgelost (geef hen daarvoor een redelijke tijd van bijvoorbeeld 5 werkdagen). Schrijf in die brief ook, dat als zij de problemen niet voor of op die genoemde datum hebben opgelost, je de overeenkomst per die datum opzegt. Dan is het dus afwachten. Op het moment dat duidelijk is, dat de problemen niet zijn opgelost, stuur je hen een tweede aangetekende brief met bewijs van ontvangst, met daarin de formele opzegging van jouw overeenkomst met hen wegens wanprestatie. Belangrijk daarbij is, dat je dan ook direkt bij je bank een selectieve blokkade laat aanleggen voor het nummer van Telfort, zodat zij niets meer automatisch kunnen afschrijven van jouw rekening.

Het voorgaande is gebaseerd op:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/265.html

1/ Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.

2/ Voor zover nakoming niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas, wanneer de schuldenaar in verzuim is.

Je dient dus in jouw brief te verwerken:

je stelt de firma in gebreke (brief 1)

je geeft hen nog 5 werkdagen de tijd (einddatum noemen)

lukt dat niet: dan is er sprake van een wanprestatie

bij een wanprestatie heb je als consument het recht om de overeenkomst per genoemde datum te ontbinden (brief 2)

alle (extra) kosten zijn voor hen en zul/kun je op hen gaan verhalen

Schrijf ook maar in die brief dat je de brief hebt opgesteld in overleg met jouw rechtsadviseur (ook al is dat niet waar, je kan het wel vermelden om hen een beetje onder druk te zetten).

Sukses en vriendelijke groet, Read3.

Ontbinding van een overeenkomst

Voorbeeldtekst ingebreke stellen

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------