hi
door hintveld Nov 10, 2017 om 15:30
Computers & telefonie

Hoe krijg ik foto's op mijn iPad 3?

Ik heb een iPad 3 (modelnr A1416) en wil daar graag foto's op plaatsen. In het verleden ging dat met iTunes maar dat schijnt niet meer mogelijkte zijn, waarschijnlijk moet alles via de cloud.
Ik heb al diverse adapters geprobeerd maar of het werkt helemaal niet of ik krijg de melding "niet geschikt voor dit apparaat".

Misschien weet iemand raad?

2471 7 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Nov 10, 2017 om 15:47
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Heeft u Syncios al eens geprobeerd?

http://www.syncios.com/features.html

hi
door hintveld Nov 10, 2017 om 19:46
5 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt, Syncios werkt perfect!

Ge
door Genee - Nov 10, 2017 om 16:25
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Een andere mogelijkheid dan via de cloud is foto’s als bijlage in een e-mail.
Of met een app op de iPad en op de computer zoals b.v. RManager.
RManager - SMB/Cloud File Manager van Evolution Games LLP

pe
door pebk - Nov 10, 2017 om 16:38
581 Antwoorden / 0 Vragen

Via de file browser naar de iPad navigeren (op Windows bijvoorbeeld) zou het ook moeten kunnen. Met mijn iPhone en de iPads thuis werkt dat prima.

Misschien zijn de contacten van de iPad vies.

cv
door cvdploeg - Nov 10, 2017 om 17:09
1 Antwoorden / Vragen

Beste Hintveld,

iTunes is nog steeds een juist middel om de foto's op uw iPad te verkrijgen.

Allereerst is het belangijk om te weten hoe en waar u de foto's op uw PC opslaat.
Ervanuitgaande dat dit een Windows-PC of laptop is kunt u de gemaakte foto's opslaan in een voor u bekende folder.

Vervolgens sluit u de iPad aan op de PC; indien zo door u ingesteld start iTunes al automatisch op; zo niet dan dient u iTunes handmatig op te starten.
U krijgt wellicht nog een melding om de iPad te vertrouwen op de PC als dit de 1e keer is dat u op deze wijze koppelt; ook op de iPad verschijnt evt. een melding. Ook dient u wellicht opneuw uw apple-ID met wachtwoord in te voeren.

Links bovenin het iTunes venster ziet u wanneer het bovenstaande is gelukt een klein symbool van de iPad; wanneer u hierop klikt verschijnt er nieuw venster waarbij u aan de linker zijde verticaal een overzicht met wat instellingen ziet van uw iPad; hiertussen staat ook een pictogram met FOTO's; wanneer u hierop klikt krijgt u rechts een nieuw scherm met instellingen om uw foto's op de iPad te synchroniseren met de foto's van uw PC.

Vink de checkbox met FOTO's synchroniseren aan; kies hieronder bij de optie FOTO's KOPIEREN UIT (map kiezen) de juiste folder/map van de PC waaruit u de foto's op de iPad wilt hebben en blader eventueel naar de juiste locatie op de PC.
Kies vervolgens in het voorgaande iTunes scherm de optie GESELECTEERDE MAPPEN om een de gewenste MAPPEN met foto's te kunnen kiezen door het aanvinken van de checkboxen. Wellicht ten overvloede; let op dat de hoeveelheid MB's van de te synchroniseren foto's de opslagcapaciteit van de iPad niet overschrijdt.

Selecteer als laatste de button onderin het scherm met TOEPASSEN; de foto's worden nu gesynchroniseerd met uw iPad en zijn daar te bekijken onder de FOTO app.

Met een iMac is dit synchroniseren een iets ander verhaal en wordt hierboven echter (nog) niet uitgelegd.

aurora1
door aurora1 - Nov 10, 2017 om 19:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staat daar dan niets over in de gebruiksaanwijzing?
Als u er niet uitkomt kunt u maar beter vragen bij een Apple forum.

hi
door hintveld - Nov 10, 2017 om 19:45
5 Antwoorden / 4 Vragen

Hartelijk dank voor de antwoorden.

Het eerste antwoord (van Zwaardvis) was precies goed.
Het programma Syncios werkt perfect.