ro
door roberta Mar 14, 2014 om 08:40
Computers & telefonie

Hoe krijg ik harder geluid uit laptop

Ik heb een Acer laptop van 2 jaar oud met W7 en soms vind ik het geluid aan de zachte kant, ook heb ik de instellingen voor het geluid op maximaal staan. Uitzending gemist gaat nog wel, maar sommige youtube films kan ik bijna niet verstaan. Moet ik net als vroeger bij mijn desktop aparte boxen aansluiten en zijn er evt ook draadloze mogelijkheden hiervoor. Ik stel geen hoge eisen aan kwaliteit van het geluid, wil alleen meer volume hebben en mijn gehoor is verder prima, toevallig vorige maand nog getest bij de audicien.

11816 3 Rapporteer

crewmember
door crewmember - Mar 14, 2014 om 08:59
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Bedoel je dat je het geluid te zacht vind uit de speakers van je laptop zelf?

Ja dan moet je er of een hoofdtelefoon of een speaker setje op aansluiten.

iets simpels als bijvoorbeeld dit:
http://www.staples.nl/speakers-z150-zwart/cbs/5050951.html?price=incvat&cm_mmc=SEM_PLA-_-google-_-feedgoogle&gclid=CPP9lazFkb0CFZShtAodzFMARQ

Is al genoeg.

Een draadloze koptelefoon kan uiteraard ook.Er zijn 2 varianten:
Zoiets met een los basisstation die aan de hoofdtelefoon uitgang van je laptop zit en een signaal uitzend naar de koptelefoon. (basisstation heeft ook een stopcontact nodig)
http://www.bol.com/nl/p/philips-shc1300-draadloze-on-ear-koptelefoon-zwart/9000000011418504/

Of een variant die met bluetooth kan werken:
http://www.bol.com/nl/p/philips-shb4000-on-ear-koptelefoon-zwart/9200000011415820/
Dan heb je ook nog z'on ding nodig:
http://www.bol.com/nl/p/mobiparts-bluetooth-dongle-usb-mini-round/9005000012149679/

Dit is echter wat lastiger op te zetten maar heeft als voordeel dat er alleen maar een klein adaptertje in een USB poort nodig is. (bereik 10 meter)

ro
door roberta - Mar 14, 2014 om 09:15
25 Antwoorden / 39 Vragen

@crewmember

Inderdaad vind ik het geluid te zwak, dat uit de speakers komt. Het is net als bij de tv, je zapt langs de kanalen, zonder aan de volumetoets te komen, en het ene kanaal is veel luider dan het andere kanaal. Maar op mijn laptop heb ik niets over om het geluid aan te passen, dus toch maar boxen lijkt me.

f.weele
door f.weele - Mar 14, 2014 om 10:39
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Beste roberta, kijk ook eens even in het scherm (linksonder) van Youtube zelf of daar het luidsprekervolume op maximaal staat.
m.vr.gr.