Me
door Meneer123 Jul 7, 2019 om 06:28
Computers & telefonie

Hoe krijg ik weer Internet TV Bellen van Telfort, 6 etmalen al niks

Ongevraagd is ons een migratie opgedrongen die leidt tot nu al bijna 6 etmalen geen telefoon en inmiddels 4 etmalen totaal geen diensten: geen Internet, geen TV en al helemaal geen Telefoon. En het is nu zondag ochtend, het zal wel 7x24 uur geen complete dienstverlening worden zeker al het zo door blijft gaan.

Telfort heeft niet iemand die het allemaal voor ons regelt en oplost. We moeten zelf migratiebedrijf Guidion bellen, die geven Telfort en glasprovider Lijbrand de schuld en noch daar noch bij Telfort krijgen we iemand die het geheel overziet, aanstuurt en integraal oplost. Echter wij hebben met Telfort een contract.

Ze zijn niet goed bezig door ons zo te behandelen. Ik betwijfel of ze wel juridisch correct handelt? En klantvriendelijk.. Not. Wat kan ik doen!

We zitten dus sinds maandag een week zonder telefoon. Dat lijkt helemaal niet erg voor Telfort. Niemand zit erachter aan of informeert ons. Sterker nog wij moeten met de uitvoerende bedrijven bellen.

Een gewijzigd telefoonnummer wordt bij Guidion niet doorgegeven, bij nabellen kan de Telfort helpdeskmedewerker dat niet doorvoeren en een monteur die na 5 dagen op vrijdag eens langskomt komt niet langs maar belt 1x het verkeerde (werk) nummer en als we dat later zien kan hem terugbellen niet: onbekend nummer en buiten werktijd. Waarom zeg je dan dat je vrijdag tussen 16-20 uurlangs komt. We belden 17:30 terug naar Guidion, gesloten. Wees bereikbaar, en nu is t weekeinde. Telfort doet niks, de leidinggevende belt ons een keer terug maar wanneet zeggen ze niet toe.

Maandag thuisgebleven voor die migratie en vrijdag dus voor monteur die afhaakte. Lekkere tijdverspilling en al bijna 7 dagen geen diensten.

Mijn kinderen zijn bijna hun hele  toetsweek verstoken van online leeromgeving en mijn vrouw kan examens niet nakijken, het levert thuis stress op in een wereld die op Internet draait. Mijn dochter miste een verzoek om contact op te nemen met haar baas en heeft nu gedoe op haar werk hierdoor.

Dit kan echt niet. Het is een schande.

Daarnaast kost het nieuwe platform meer kastjes, stroom (adapters), en is kwetsbaarder dan het oude waar TV op aparte vezel zat. Slecht ontwerp uitgevoerd door waardeloze organisatie of beter een lappendeken van slecht gecoordineerde helpdesk excuus truzen die niks kunnen en mogen en zzp monteurs die klagen over de omstandigheden, organisatie en doodleuk op vrijdag niet volgens afspraak komen terwijl je sinds maandag al zonder diensten zit. Wat een ellende. Als u het niet aankunt blijf dan van goedwerkende aansluitingen af!

En als het ooit weer werkt moeten we ook nog meer gaan betalen? Waar zijn ze mee bezig?

Ik wil ze eigenlijk hun spullen laten ophalen en weg bij Telfort. Maar ook voor mijn werk wil ik graag glasvezel. Suggesties (Bunnik)?

Hoe dwing ik levering van diensten en schadevergoeding af?

970 7 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 7, 2019 om 06:45
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien hier uw vraag ook stellen?
https://forum.telfort.nl/internet-267/het-afbellen-van-de-guidion-monteur-exact-op-de-afgesproken-tijd-68993

https://www.guidion.com/terms-and-conditions/

punt 8:

Contact
8.1 Als je een vraag hebt over de Website of de Voorwaarden, kun je contact opnemen via info@guidion.net.
Laatste update: 5 januari 2018.

marita5
door marita5 - Jul 7, 2019 om 07:02
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Meneer123 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-tv

Plaats uw klacht op FB , daar reageert de webcare .

https://www.facebook.com/pg/telfort/posts/?ref=page_internal

panter22
door panter22 - Jul 7, 2019 om 08:15
6599 Antwoorden / Vragen

Dat je als een week geen glasvezel hebt is duidelijk. Dat de hele familie daar last van heeft is ook duidelijk, maar voegt niets toe.
Dus eerst maar eens van het begin je verhaal vertellen.
Hoe kom je aan die glasvezel en waarom werkt het niet.
Totdat de glasvezel werkt, bijf je je verbinding op de telefoonlijn houden. Tenzij je al vast je abonnement gaat wijzigen of opzeggen.

marita5
door marita5 Jul 7, 2019 om 08:49
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , lees deze informatie eens , het kan zijn dat de problemen van Ts hiermee te maken hebben . https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670

panter22
door panter22 Jul 7, 2019 om 09:21
6599 Antwoorden / Vragen

Hier gaat het vast om. En een week zonder internet, dan is er iets wel heel erg misgegaan,

va
door vanlotjegetikt - Jul 7, 2019 om 09:21
809 Antwoorden / Vragen

Waarom altijd gelijk schadevergoeding afdwingen/eisen
Probeer eerst eens geduld te kweken en consequent blijven bellen met dezelfde vraag.
Hou er rekening mee dat men bij Guidion gewoon ook werktijden heeft en er op infra gewoon wachttijden staan.
Eerste vraag terug, u heeft het over een gedwongen migratie??
Van wie naar wie en per wanneer. Hou er rekening mee dat er een volgorde bestaat om uit te vinden waar het mis is gegaan en per wanneer. Werk dus mee met vraagstellingen en verzoeken.
O ja er zijn instanties de voorrang hebben bij storingen.

marita5
door marita5 Jul 7, 2019 om 09:41
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Welja , u hangt uren aan de telefoon met dezelfde vraag , onzin . Ts wordt van het kastje naar de muur gestuurd . Lees eens de link van mij onder @panter22 , dan begrijpt u waar het over gaat .

va
door vanlotjegetikt Jul 7, 2019 om 09:48
809 Antwoorden / Vragen

Guidion weet mijn adres feilloos te vinden en weet ook dat ik niet lief ben.Dus nee niet uren aan de telefoon hangen maar wel procedures volgen.

marita5
door marita5 Jul 7, 2019 om 09:52
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Uitzonderingen bevestigen de regels , dit geldt dus niet voor Ts . Lezen is ook een kunst

ne
door neodutchio - Jul 7, 2019 om 09:29
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Ongevraagd een migratie opgedrongen? Is er een nieuwe overeenkomst afgesloten op uw adres door een derde partij, of heeft Telfort iets aangepast waardoor er iets veranderd is? Uw verhaar is onoverzichtelijk en staat vol met randzaken. Om u goede hulp te bieden is dus lastig.
Opzeggen van Telfort gaat in ieder geval nog niet. Daarvoor moet u een ingebreke stelling sturen en ze een redelijk termijn aangeven om het in orde te maken. Maar dit kan alleen als u al klant bij Telfort was en Telfort een aanpassing gedaan heeft waardoor het niet meer werkt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 7, 2019 om 10:20
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ongevraagd opgedrongen? Hoe zo? is daar niet vooraf contacct met u over geweest en is er dan geen wederzijdse overeenkomst over afgesloten?
Uit uw verhaal krijg ik de indruk dat het probleem bij de glasvezelprovider ligt maar geheel duidelijk wordt dat niet uit uw verhaal.
Opgedrongen migratie kan wettelijk niet, dat zou betekenen dat er een eenzijdige wijziging in de overeenkomst heeft plaatsgevonden en ook dat men in gebreke is om de huidige overeenkomst na te komen.
Als er m.b.t. de migratie wel een overeenkomst is, ga dan nog eens na wat daar in is gemeld over de omschakeltijd omdat die normaliter één op één zou moete zijn of anders gezegd: oude mogelijkheid weg en gelijk de nieuwe. Zie daarvoor art 6?74 van het BW.

Bij mij blijft echter de vraag hangenn wat er met wie is overeengekomen. Niet nakomen is reden om per onmiddelijk over te stappen naar een andere leverancier en dat kan m.i. de glasvezelprovider zijn.

aurora1
door aurora1 - Jul 8, 2019 om 13:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat bedoelt u met: ongevraagd migratie opgedrongen? En door wie?