Hoe krijg ik weer Internet TV Bellen van Telfort, 6 etmalen al niks
Ongevraagd is ons een migratie opgedrongen die leidt tot nu al bijna 6 etmalen geen telefoon en inmiddels 4 etmalen totaal geen diensten: geen Internet, geen TV en al helemaal geen Telefoon. En het is nu zondag ochtend, het zal wel 7x24 uur geen complete dienstverlening worden zeker al het zo door blijft gaan.
Telfort heeft niet iemand die het allemaal voor ons regelt en oplost. We moeten zelf migratiebedrijf Guidion bellen, die geven Telfort en glasprovider Lijbrand de schuld en noch daar noch bij Telfort krijgen we iemand die het geheel overziet, aanstuurt en integraal oplost. Echter wij hebben met Telfort een contract.
We zitten dus sinds maandag een week zonder telefoon. Dat lijkt helemaal niet erg voor Telfort. Niemand zit erachter aan of informeert ons. Sterker nog wij moeten met de uitvoerende bedrijven bellen.
Een gewijzigd telefoonnummer wordt bij Guidion niet doorgegeven, bij nabellen kan de Telfort helpdeskmedewerker dat niet doorvoeren en een monteur die na 5 dagen op vrijdag eens langskomt komt niet langs maar belt 1x het verkeerde (werk) nummer en als we dat later zien kan hem terugbellen niet: onbekend nummer en buiten werktijd. Waarom zeg je dan dat je vrijdag tussen 16-20 uurlangs komt. We belden 17:30 terug naar Guidion, gesloten. Wees bereikbaar, en nu is t weekeinde. Telfort doet niks, de leidinggevende belt ons een keer terug maar wanneet zeggen ze niet toe.
Mijn kinderen zijn bijna hun hele toetsweek verstoken van online leeromgeving en mijn vrouw kan examens niet nakijken, het levert thuis stress op in een wereld die op Internet draait. Mijn dochter miste een verzoek om contact op te nemen met haar baas en heeft nu gedoe op haar werk hierdoor.
Dit kan echt niet. Het is een schande.
Daarnaast kost het nieuwe platform meer kastjes, stroom (adapters), en is kwetsbaarder dan het oude waar TV op aparte vezel zat. Slecht ontwerp uitgevoerd door waardeloze organisatie of beter een lappendeken van slecht gecoordineerde helpdesk excuus truzen die niks kunnen en mogen en zzp monteurs die klagen over de omstandigheden, organisatie en doodleuk op vrijdag niet volgens afspraak komen terwijl je sinds maandag al zonder diensten zit. Wat een ellende. Als u het niet aankunt blijf dan van goedwerkende aansluitingen af!
Misschien hier uw vraag ook stellen?
https://forum.telfort.nl/internet-267/het-afbellen-van-de-guidion-monteur-exact-op-de-afgesproken-tijd-68993
https://www.guidion.com/terms-and-conditions/
punt 8:
Contact
8.1 Als je een vraag hebt over de Website of de Voorwaarden, kun je contact opnemen via info@guidion.net.Laatste update: 5 januari 2018.
Hallo Meneer123 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-tv
Plaats uw klacht op FB , daar reageert de webcare .
https://www.facebook.com/pg/telfort/posts/?ref=page_internal
Dat je als een week geen glasvezel hebt is duidelijk. Dat de hele familie daar last van heeft is ook duidelijk, maar voegt niets toe.
Dus eerst maar eens van het begin je verhaal vertellen.
Hoe kom je aan die glasvezel en waarom werkt het niet.
Totdat de glasvezel werkt, bijf je je verbinding op de telefoonlijn houden. Tenzij je al vast je abonnement gaat wijzigen of opzeggen.
@panter22 , lees deze informatie eens , het kan zijn dat de problemen van Ts hiermee te maken hebben . https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670
Hier gaat het vast om. En een week zonder internet, dan is er iets wel heel erg misgegaan,
Waarom altijd gelijk schadevergoeding afdwingen/eisen
Probeer eerst eens geduld te kweken en consequent blijven bellen met dezelfde vraag.
Hou er rekening mee dat men bij Guidion gewoon ook werktijden heeft en er op infra gewoon wachttijden staan.
Eerste vraag terug, u heeft het over een gedwongen migratie??
Van wie naar wie en per wanneer. Hou er rekening mee dat er een volgorde bestaat om uit te vinden waar het mis is gegaan en per wanneer. Werk dus mee met vraagstellingen en verzoeken.
O ja er zijn instanties de voorrang hebben bij storingen.
Welja , u hangt uren aan de telefoon met dezelfde vraag , onzin . Ts wordt van het kastje naar de muur gestuurd . Lees eens de link van mij onder @panter22 , dan begrijpt u waar het over gaat .
Guidion weet mijn adres feilloos te vinden en weet ook dat ik niet lief ben.Dus nee niet uren aan de telefoon hangen maar wel procedures volgen.
Uitzonderingen bevestigen de regels , dit geldt dus niet voor Ts . Lezen is ook een kunst
Ongevraagd een migratie opgedrongen? Is er een nieuwe overeenkomst afgesloten op uw adres door een derde partij, of heeft Telfort iets aangepast waardoor er iets veranderd is? Uw verhaar is onoverzichtelijk en staat vol met randzaken. Om u goede hulp te bieden is dus lastig.
Opzeggen van Telfort gaat in ieder geval nog niet. Daarvoor moet u een ingebreke stelling sturen en ze een redelijk termijn aangeven om het in orde te maken. Maar dit kan alleen als u al klant bij Telfort was en Telfort een aanpassing gedaan heeft waardoor het niet meer werkt.
Ongevraagd opgedrongen? Hoe zo? is daar niet vooraf contacct met u over geweest en is er dan geen wederzijdse overeenkomst over afgesloten?
Uit uw verhaal krijg ik de indruk dat het probleem bij de glasvezelprovider ligt maar geheel duidelijk wordt dat niet uit uw verhaal.
Opgedrongen migratie kan wettelijk niet, dat zou betekenen dat er een eenzijdige wijziging in de overeenkomst heeft plaatsgevonden en ook dat men in gebreke is om de huidige overeenkomst na te komen.
Als er m.b.t. de migratie wel een overeenkomst is, ga dan nog eens na wat daar in is gemeld over de omschakeltijd omdat die normaliter één op één zou moete zijn of anders gezegd: oude mogelijkheid weg en gelijk de nieuwe. Zie daarvoor art 6?74 van het BW.
Bij mij blijft echter de vraag hangenn wat er met wie is overeengekomen. Niet nakomen is reden om per onmiddelijk over te stappen naar een andere leverancier en dat kan m.i. de glasvezelprovider zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer