ma
door mar1na Feb 10, 2017 om 17:16
Computers & telefonie

Hoe maak je een screenshot op je telefoon

Hallo,

Nadat ik onderstaand te hebben gelezen:

De politie adviseert het IMEI-nummer van je telefoon te noteren. De code kun je eenvoudig opvragen door *#06# in te toetsen. Als je je toestel kwijtraakt kan het helpen bij het opsporen ervan.

Schrijf het nummer dat je telefoon aangeeft na het intoetsen van *#06# op een papiertje dat je thuis bewaart, of maak een screenshot dat je naar jezelf mailt. Houd de code voor jezelf en deel het niet met anderen. En, wellicht ten overvloede: bewaar het nummer dus niet in je telefoon, als je toestel kwijtraakt kun je er immers niet meer bij.

Is mijn vraag hoe maak je een screenshot op je telefoon, heb op Google al een paar filmpjes geprobeerd maar is nog steeds niet gelukt!!

Groetjes

Mar1na

8489 15 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Feb 10, 2017 om 17:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor telefoon heb je? (de methode is bij iedere telefoon net even wat anders)

ma
door mar1na - Feb 10, 2017 om 17:52
32 Antwoorden / 25 Vragen

Hallo Pieter

Het is een Samsung Galaxy S6 edge

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2017 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De makkelijkste manier om een schermafbeelding te maken op de Galaxy S6 is het tegelijkertijd indrukken van de Home en Power knoppen, en deze eventjes vast te houden.

Info: https://www.galaxyclub.nl/2015/04/samsung-galaxy-s6-edge-screenshot-maken-schermafbeelding/

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2017 om 18:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is er mis met een pen en papiertje?

diumenge
door diumenge Feb 10, 2017 om 18:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Overschrijven met een pen op een papiertje is veel meer werk dan zoeken via Google, filmpjes bekijken, een vraag stellen op Vraag & Beantwoord en reageren op tegenvragen op Vraag & Beantwoord en dan een screenshot maken en naar jezelf mailen (volgende vraag 'Hoe mail ik een screenshot naar mezelf'?). Hmmm... wacht 's even.

tijger1
door tijger1 Feb 10, 2017 om 19:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zal dus wel dyslexie hebben:-))

dokun
door dokun Feb 13, 2017 om 12:49
152 Antwoorden / 0 Vragen

@Tijger1,

Wat een onzin vraag, en zeker de conclusie!!  (al staat er een smiley bij).

Het is niet alleen veel makkelijker om het nummer digitaal te bewaren. Het is ook nog eens veiliger, zo kun je het nooit meer kwijtraken.

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2017 om 18:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

of maak een screenshot dat je naar jezelf mailt.
Maar dan wél naar je computer en niet naar je telefoon (scherp opgemerkt diumenge! ;-))

Gr
door Grunn1 Feb 10, 2017 om 19:32
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je bijvoorbeeld gmail hebt maakt het niet uit waar je heen mailt want je kan dit overal terug zien en openen.

aurora1
door aurora1 - Feb 11, 2017 om 00:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staat dat nummer ook niet op de factuur van de telefoon? Of het contract met de provider als u de telefoon via de provider aangeschaft heeft, of op de doos waarin de telefoon geleverd is?
U maakt het wel nodeloos ingewikkeld.
Staat in de gebruiksaanwijzing niet hoe je een screenschot maakt?

gerbera
door gerbera - Feb 11, 2017 om 11:22
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien bij mij alleen, maar het IMEI-nummer staat gewoon op het doosje (sticker) waar mijn telefoon in zat.

edrick3
door edrick3 Feb 11, 2017 om 11:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

maar dat doosje heeft TS natuurlijk al tijden geleden weggegooid. ;-)

Cookies
door Cookies - Feb 11, 2017 om 11:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet alleen bij jou. Het IMEI nr. staat op alle doosjes van mobieltjes. Maar ja, moet je niet het doosje weggooien natuurlijk.

DOOR GERBERA - 11 FEB. 2017 OM 11:22
1796 ANTWOORDEN / 4 VRAGEN

Misschien bij mij alleen, maar het IMEI-nummer staat gewoon op het doosje (sticker) waar mijn telefoon in zat

ma
door mar1na - Feb 11, 2017 om 12:32
32 Antwoorden / 25 Vragen

Bedankt allemaal voor julie reacties ben weer wat wijzer geworden!!

Groetjes

Mar1na

ja
door jas7812 - Feb 12, 2017 om 14:54
24 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een handleiding voor het maken van een schermafbeelding van je smartphone hier.

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 12, 2017 om 17:08
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Leuk dat advies van de poltie, maar die gaan echt niet jouw telefoon opsporen, dat mogen ze niet van die 'heren' in Den Haag (zou volgende maand dan ook maar eens goed over nadenken wie hier verantwoordelijk voor is)

Heel soms pakken ze 'n zaakje aan om sier te maken bij Tros Opgelicht, voor de rest doen ze er alles aan om jou te weerhouden van aangifte.

dokun
door dokun Feb 13, 2017 om 12:52
152 Antwoorden / 0 Vragen

ONZIN!

Dat doen ze (als ze een beetje tijd hebben)  juist wel!  Als de telefoon e/o tablet zeer kortgeleden is gestolen en de beveiliging (bv "zoek mijn iPhone") staat aan, dan gaan ze er direct achteraan. Zo zijn al veel dieven opgepakt en telefoons/tablets terug bezorgd aan de eigenaar.

we
door weethet - Feb 13, 2017 om 12:05
107 Antwoorden / 2 Vragen

Plaats je zijkant van je hand op het scherm en veeg naar rechts! dit staat in de gebruiksaanwijzing en in help.....

re
door red1 - Feb 13, 2017 om 12:10
329 Antwoorden / 1 Vragen

imei nummers staan altijd op het doosje . maakt niet uit van welk merk !!!

gerbera
door gerbera Feb 13, 2017 om 14:48
7372 Antwoorden / 14 Vragen

je meent het, had ik 2 dagen geleden al gemeld, maar als je het doosje weg gooit hebbie da nie meer;-))

willy boerdam
door willy boerdam - Feb 13, 2017 om 12:20
15 Antwoorden / Vragen

Marina via Play Store een SIM CARD downloden. Staat alles op van je i meinummer tot je simkaartnummer.

edgarelsen
door edgarelsen - Feb 13, 2017 om 14:35
32 Antwoorden / 16 Vragen

In de playstore staan ook app s waar je dat mee kan