co
door corien_1 Jan 24, 2009 om 21:26
Computers & telefonie

Hoe omzeil ik mijn kapotte toets voor activatie wlan

Na een tijdje googelen zonder een oplossing te vinden, stel ik nu op de kassa-site de volgende vraa:.

Ik heb op mijn Medion laptop van 4 jaar oud windows XP vanaf de cd-rom opnieuw geïnstalleerd, vanwege problemen. Nu krijg ik geen toegang tot de wirelesslan, de toets die op mijn laptop zit is al heel lang kapot. In een pc-reparatiewinkel hebben ze toen die knop weten te omzeilen, zodat ik altijd meteen online en op mijn netwerk kon. Ik heb gevonden dat ik de Fn en de F1 of de Fn en de F2 moet indrukken, maar dit geeft niet het gewenste resultaat.

Wie weet hoe ik weer mijn wirelesslan aan kan zetten?

5388 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

.. misschien moet je even kijken in netwerkverkverbindingen of er Ïngeschakeld"staat bij de draadloze verbinding. Zo niet, dan inschakelen en kan het omzeilen vanaf dat moment wel plaatsvinden

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

.. misschien moet je even kijken in netwerkverkverbindingen of er Ïngeschakeld"staat bij de draadloze verbinding. Zo niet, dan inschakelen en kan het omzeilen vanaf dat moment wel plaatsvinden

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb dat al geprobeerd. Als ik dat probeer in te schakelen, krijg ik geen toegang, maar alleen het advies de hardwareschakelaar aan te zetten, die dus niet werkt helaas.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

.. als je weet om welke driver het gaat kun je kijken of er een optie/switch is die bij de start wifi meteen online brengt. Ik zag dat er leveranciers (o.a. dell) zijn die een tooltje hebben om onafhankelijk van de switch je wifi meteen te starten. Medion misschien ook?

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

.. als je weet om welke driver het gaat kun je kijken of er een optie/switch is die bij de start wifi meteen online brengt. Ik zag dat er leveranciers (o.a. dell) zijn die een tooltje hebben om onafhankelijk van de switch je wifi meteen te starten. Medion misschien ook?

Het klinkt goed, maar ik weet echt helemaal niets van drivers en van dat tooltje weet ik ook niets.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Al geprobeerd met de kabel aan de laptop? En dan via instellen netwerk proberen de Wlan in bedrijf te nemen. En dan zo instellen dat bij opstarten altijd verbinding gemaakt wordt.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al geprobeerd met de kabel aan de laptop? En dan via instellen netwerk proberen de Wlan in bedrijf te nemen. En dan zo instellen dat bij opstarten altijd verbinding gemaakt wordt.

Bedankt! Met de kabel kan ik gewoon wel internetten op de laptop, maar die gebruik ik nu voor de pc waar ik nu op werk. Ik ga dit morgen uitproberen.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een Medion van een kennis heeft hetzelfde probleem - hij kan de wlan aanzetten met Fn-F7.
Zijn alle Medion drivers wel geïnstalleerd?

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zit er in het BIOS misschien een instelling om de wlan-kaart permanent aan te zetten?
Sommige Medions hebben die mogelijkheid, herinner ik me.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als niets meer werkt, misschien is het dan een optie om een goedkope wireless PCMCIA-kaart aan te schaffen. Voor ca. 20 euro ben je dan klaar.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2009 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

of een usb-ding....

ve
door verwijderd - Jan 25, 2009 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt toch ook gewoon even een extern (usb) toetsenbord aansluiten?

ve
door verwijderd - Jan 25, 2009 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een Medion van een kennis heeft hetzelfde probleem - hij kan de wlan aanzetten met Fn-F7.
Zijn alle Medion drivers wel geïnstalleerd?

Zit er in het BIOS misschien een instelling om de wlan-kaart permanent aan te zetten?
Sommige Medions hebben die mogelijkheid, herinner ik me.

En als niets meer werkt, misschien is het dan een optie om een goedkope wireless PCMCIA-kaart aan te schaffen. Voor ca. 20 euro ben je dan klaar.

Bedankt voor de reactie. Fn-F7 werkt helaas niet. En dat van die BIOS-instelling klinkt goed, maar hoe moet ik dat doen? Ik denk niet dat ik zo'n PCMCIA-kaart aan hoef te schaffen, want voorheen ging het ook allemaal prima zonder.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2009 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook al geprobeerd, geeft ook geen oplossing.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2009 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Controleer of je in het Startmenu een Launchmanager hebt.

Om je wireless te installeren moet je eerst de LaunchManager
installeren, want die heb je nodig om de vier speciale knopjes naast het toetsenbord te laten werken en dus
ook de wifi (aan/uit) knop, aangegeven met het wifi symbool.

Installeer de WLAN drivers. Opgelet, hierbij wil ook een intel
manager programma installeren, om je wifi te beheren. Vink deze uit, de
standaard manager van windows werkt perfect.

Reboot en de wireless LAN adapter zou moeten werken.

Opmerking:
In de BIOS setup is er een instelling om de wireless adapter automatisch te starten bij het booten, mits de adapter ook tijdens de vorige boot aan stond.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2009 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Launchmanager (let op de juiste versie Windows) eventueel downloaden bij www.medion.nl:

Service en Ondersteuning, Stuurprogramma's en updates, laptop typenummer opgeven.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2009 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Controleer of je in het Startmenu een Launchmanager hebt.

Om je wireless te installeren moet je eerst de LaunchManager installeren, want die heb je nodig om de vier speciale knopjes naast het toetsenbord te laten werken en dus ook de wifi (aan/uit) knop, aangegeven met het wifi symbool.

Installeer de WLAN drivers. Opgelet, hierbij wil ook een intel manager programma installeren, om je wifi te beheren. Vink deze uit, de standaard manager van windows werkt perfect.

Reboot en de wireless LAN adapter zou moeten werken.

Opmerking:
In de BIOS setup is er een instelling om de wireless adapter automatisch te starten bij het booten, mits de adapter ook tijdens de vorige boot aan stond.

bedankt voor de reactie. De launchmanagerknopjes doen het niet, ze zijn wel goed ingesteld. Over drivers en BIOS weet ik niets. Ik ga dinsdag met de laptop naar een pcreparatiezaak, want dit is te moeilijk voor mij om dit op te lossen. Iedereen bedankt voor de reacties!