door wiers866 May 10, 2012 om 14:36
Computers & telefonie

Hoe verwijder ik Windows 8

Ik las dat "linksguest"W 8 na tien minuten weer verwijdert heeft.Mag ik weten hoe?Want ik ben hem ook liever kwijt als rijk.

1975 8 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - May 10, 2012 om 14:51
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Harde schijf formatteren en de oude Windows opnieuw installeren.

Trouwens, de echte computerkenner zet om een andere besturingssysteem te testen tijdelijk een andere harde schijf in de computer.

nosource
door nosource - May 10, 2012 om 15:20
81 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op donderdag 10 mei 2012, 14:51]Harde schijf formatteren en de oude Windows opnieuw installeren.

Trouwens, de echte computerkenner zet om een andere besturingssysteem te testen tijdelijk een andere harde schijf in de computer.

"Echte computerkenner"... alsjeblieft zeg.
Het is iig verstandig het niet over je eigen installatie te installeren.
Gebruik bijvoorbeeld Virtual Machine of VMWare, dan kan je de install gewoon weggooien als je het zat bent (en dan hoef je ook geen harde schijf om te wisselen).

edrick3
door edrick3 - May 10, 2012 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wiers866,

Kijk eens hier. bij #5.

Suc6

tot15karakters
door tot15karakters - May 10, 2012 om 17:45
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je Windows 8 op een gedeelde schijf installeerde is er niets aan de hand.
Ik heb op deze naast Ubuntu een vastgelopen Vista staan en na die verwijderen het erop gezet.
Windows 8 over een andere heen zetten is vragen om problemen omdat oude delen dan gaan storen.
De Beta werkt perfect, sneller dan XP of Vista en zelfs Win 7 is trager met opstarten en afsluiten.
Dus Windows 8 kan Ubuntu nu eens eindelijk redelijk benaderen.

edrick3
door edrick3 - May 10, 2012 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

De vraag is: hoe verwijder je W8

@wiers866,

Wat bedoel je trouwens met 'linksguest'??

vr1944
door vr1944 - May 10, 2012 om 18:37
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als je W8 over W7 geinstalleerd hebt kun je alleen terug naar W7 als je systeem terugzet in de fabriekstand of recovert met je recovery schijven.W 8 werkt overigens erg goed

zomerkoninkje
door zomerkoninkje - May 10, 2012 om 18:54
86 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op donderdag 10 mei 2012, 14:51]Harde schijf formatteren en de oude Windows opnieuw installeren.

Trouwens, de echte computerkenner zet om een andere besturingssysteem te testen tijdelijk een andere harde schijf in de computer.

Ik zou dit advies niet willen volgen.

Ga naar configuratiescherm, programma's en onderdelen o.i.d., kijk de 'geupdate' en verwijder zonodig dan windows 8; zoals het in windows 7 mogelijk moet zijn (theoretisch).

vr1944
door vr1944 - May 10, 2012 om 21:17
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ga naar configuratiescherm, programma's en onderdelen o.i.d., kijk de 'geupdate' en verwijder zonodig dan windows 8; zoals het in windows 7 mogelijk moet zijn (theoretisch).

Het advies van ikbenik om de HD te formateren voor installatie met een originele W7 DVD is correct Je kunt W8 niet downgraden naar W7.Windows 8 is geen update en kun je dus niet via programma's en onderdelen verwijderen