sw
door sweety1 Sep 9, 2008 om 14:46
Computers & telefonie

Hoe zet ik een video op mp4 player

Welke expert kan mij helpen met het volgende probleem.Ik heb een mp4 player merk samsung en daarbij software genaamd samsung media player.Ik bezit een notebook acer en windows vista besturingsysteem.Bovendien heb ik het roxio easy media creator 9 ingesteld op mijn noteboek.Nu het probleem ik krijg het maar niet voor elkaar om een video op mijn mp4 te plaatsen ik heb alles geprobeerd maar helaas het lukt niet.Omdat het een notebook is heb ik maar een schijfstation wie kan mij helpen bij voorbaat bedankt

sweety1

3579 10 Rapporteer

freya
door freya - Sep 9, 2008 om 20:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo sweety1,

Gaat het echt om het op de mediaspeler zetten van de filmpjes of is het het afspelen wat niet lukt? Er zal toch wel iets in de handleiding staan over de ondersteunde videoformaten en hoe je het filmpje er op moet zetten?
Krijg je soms een foutmelding? Zoja, welke? Of weet je niet precies hoe je het er op moet krijgen?

m.vr.gr. Freya

sw
door sweety1 - Sep 9, 2008 om 20:47
22 Antwoorden / 17 Vragen

Bedankt frya voor je snelle reactie in de gebruiksaanwijzing lees ik niet zoveel bruikbaars alles staat in de software van samsung media player.Wat ik er uit begrijp is dat een video eerst gecomprimeerd moet worden naar een wav bestand.Eerlijk gezegd gaat dat mijn pet te boven de roxio media die ik geinstaleerd heb laat mij lelijk in de steek

freya
door freya - Sep 9, 2008 om 21:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Een .wav bestand is een audiobestand en geen videobestand. Videobestanden zijn b.v. in .mpg .mov .mp4 formaat.
Misschien dat je eerst eens kunt aangeven wat voor een model/type mp4 speler je hebt.

Freya

sw
door sweety1 - Sep 9, 2008 om 23:29
22 Antwoorden / 17 Vragen

Freya u heeft gelijk een wav bestand is een muziekbestand is door mij niet goed weergegeven.Dan nu de vraag ik heb een samsung mp4 player type yp-t10j voor video opnemen heb ik de volgende mogelijkheden mpeg4 avi wmv asf svi mp4 rm mov smf ik vind het een hele waslijst maar het is niet anders hopelijk heeft u hier iets aan

met vr groet sweety1

freya
door freya - Sep 10, 2008 om 10:40
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Zo te zien zijn er voldoende videoformaten die ondersteund worden, dus dat mag het probleem niet zijn.

Ik heb op de website van Samsung (www.samsung.nl) gezien dat er een uitgebreide handleiding (meer dan 90 pagina's) beschikbaar is. Heb je die? Zoniet, download die eerst dan eens. Verder begrijp ik uit die handleiding dat je alles kunt doen met de bijgeleverde software (Samsung Media Studio). Je hebt dus geen andere software nodig. Ik neem aan dat je die software op je laptop hebt staan?
Wellicht dat er bij dat programma ook nog een handleiding zit.

Feitelijk komt het er op neer dat je een filmpje in de Samsung Media Studio software moet laden en van daaruit naar je mp3 speler kunt sturen. Je sluit de mp3 speler ook aan met de bijgeleverde USB-kabel?

En hoe gaat het met muziekbestanden, lukt dat wèl?

Freya

sw
door sweety1 - Sep 10, 2008 om 12:19
22 Antwoorden / 17 Vragen

Dag Freya

Ja ik heb inderdaad samsung media player op mijn notebook geinstaleerd.Bovendien heb ik een uitgebreide helpfunctie dus dat zit wel goed.Met foto en muziek bestanden heb ik geen enkel probleem.Hoe ik een videobestand moet behandelen dat staat er niet in althans voor mij niet goed te begrijpen nou ja ik zal er maar mee leren leven

met vr gr sweety1

freya
door freya - Sep 10, 2008 om 12:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat het muziek op de mp3 speler zetten net zo werkt als het video op de mp3 speler zetten. Wat gaat er dan precies mis? Krijg je een foutmelding? Kun je geen filmpje kiezen of weet je niet waar je het neer moet zetten?
Ik neem aan dat dergelijke dingen toch wel via de helpfunktie van Samsung Media Studio te vinden zijn?

Freya

sw
door sweety1 - Sep 10, 2008 om 13:31
22 Antwoorden / 17 Vragen

Dag Freya het gaat al mis bij het binnenhalen zoals ik al verteld heb gebruik ik roxio om de video op mijn noteboek te zetten in de map video bestanden vanuit die map zet ik de video als bestand in samsung media player zo zou het moeten.Maar daar gaat het al mis roxio belooft wel dat te doen maar er komt geen bruikbaar bestand sterker halverwege breekt de bewerking af zonder foutmelding.Dus dat gaat niet, verder weet ik ook niet meer wat ik nog meer kan doen het is voor mij ook geen dagelijkse kost.

met vr gr sweety1

freya
door freya - Sep 10, 2008 om 15:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet welke uitvoering je hebt van deze mp3 speler, 2GB, 4GB of 8GB, maar je zou nog een aantal dingen kunnen proberen.

  1. Kun je het betreffende filmpje op de computer wèl afspelen?
  2. Wat is de extensie van het videobestand? .avi? .mpg? of iets anders?
  3. Hoe groot is het bestand?
  4. Heb je ook al eens andere, wellicht kleinere filmpjes geprobeerd?
Naar mijn mening is er iets met het filmbestand niet goed, aangezien het bij het binnenhalen in de Samsung software al misgaat.

Freya

sw
door sweety1 - Sep 10, 2008 om 15:52
22 Antwoorden / 17 Vragen

Dag Freya mijn mp4 player kan 8 gb opnemen wat betrefd het video bestand of extentie dat weet ik niet ik heb gewoon met mijn hddrecorder een opname van tv gemaakt van ongeveer 35 min en uiteraard hier een dvd van gemaakt dus ik denk dat ik dank u wel  zeg voor uw hulp.

met vr gr sweety1