vu
door vuurtoren_1 Oct 9, 2005 om 20:41
Computers & telefonie

Hoeveel digitale foto´s op 1 dvd?

hoeveel digitale foto´s kan in op 1 dvd branden zodat ik de dvd op mijn dvd recorder (van de tv ) kan bekijken?

volgens de berichten slechts 100 ? lijkt mij weinig voor een dvd

Kan ik de bestanden soms kleiner maken?

svp antwoord: jf.bekker@chello.nl

442 4 Rapporteer

btalman
door btalman - Oct 9, 2005 om 22:17
280 Antwoorden / 0 Vragen

Dat hangt volledig af van de grootte van de foto's.

Er past ca. 4700mb op een dvd dus 100 foto's is erg weinig.

Een gemiddelde foto van redelijke kwaliteit is een kilobyte of 250-500,
wel nabewerkt=kleiner dus kunnen er, in theorie 1175-2350 op een dvd
als de foto tussen de 250-500kilobyte is

btalman
door btalman - Oct 9, 2005 om 22:18
280 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeten mailnotificatie aan te vinken, sorry

hoffie1965
door hoffie1965 - Oct 9, 2005 om 23:50
126 Antwoorden / 0 Vragen

je kan 99 foto's per map branden, dus wel meer mappen op een dvd branden, maar die ligt idd aan de grote van de foto's

en ehh haal ff je email adres weg, of ben je gek op spam?

mrx
door mrx - Oct 10, 2005 om 19:39
27 Antwoorden / 0 Vragen

De beperking zit hem niet in je dvd schijfje maar in de programmatuur waarmee je brand.Met veel progs is het inderdaad niet mogelijk om meer dan 99 foto's per sesie te branden.Met bijvoorbeeld roxio easy media creator is dat geen probleem.Ook voor nero is er een plugin te koop.