pa
door pascalvenray Dec 7, 2012 om 13:13
Computers & telefonie

Hoge rekening van vodafone

Ik heb een abonnement bij vodafone voor mijn tablet van 400 MB per maand en blijf er altijd binnen of ga er net overheen.
Ik kreeg ineens een hoge rekening waaruit blijkt dat ik 2 maanden op rij 10 keer zoveel data verbruikt zou hebben rond de 4000 MB maar heb niets anders als normaal gedaan.
Ik heb vodafone om uitleg gevraagd en in eerste instantie hebben ze een gedeelte van mijn eerste hoge rekening kwijtgescholden.
Ik moet nu nog €559,19 betalen en als ik dat niet doe komt er nog eens €340,53 bij.
Ik heb ook nog een telefoon abonnement waar ik niet mee over mijn bundel ben gegaan maar kan ook niet meer bellen alleen gebeld worden maar moet wel het volle abonnement betalen.
Als je een specificatie vraagt staat er alleen op hoeveel MB data je hebt verbruikt maar niet waaraan.
Kan dit zomaar want ik ga niet betalen voor iets wat ik niet gedaan heb.
Groeten Pascal van Gerven

1019 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Dec 7, 2012 om 14:37
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Hallo Pascal,
We krijgen hier op het forum veel klachten over torenhoge rekeningen van Vodafone. Wat daarbij opvalt is dat Vodafone meteen bereid is om een deel van de rekening kwijt te schelden, zolang je de rest maar zonder morren betaalt en dat is dan nog steeds een fors bedrag. Je zou denken, als dat bedrag klopt, dan moet je toch gewoon het volle pond betalen?
Het kan zijn dat je (per ongeluk) inderdaad zoveel hebt verbruikt, maar over geen enkele andere provider zijn er zoveel klachten als over Vodafone wat betreft de enorm hoge rekening. Soms loopt het zelfs tot in de duizenden euro's.

Misschien een idee om een klacht bij de Opta in te dienen, als er genoeg klachten binnenkomen wil die misschien eens onderzoek naar Vodafone te doen.
Een klacht naar de Opta kan via consuwijzer, daar kun je tevens om advies vragen.
klik hier

Als ik jou was zou ik, zodra het abo is afgelopen, weggaan bij Vodafone. Nog een tip: Ga dan niet naar Simpel, dan kom je van de regen in de drup.

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2012 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Pascal.

Niet akkoord gaan met het nieuwe bedrag. Vodafone heeft bij iemand die een nota kreeg van € 23.000, dat al teruggebracht naar € 3.000 na een paar mailtjes en die mensen zijn uiteraard nog niet akkoord.

Koop maar even een prepaid kaartje, niet van Vodafone, om zelf te bellen en hou je poot stij en dien een klacht in zoals zoekster adviseert.

pa
door pascalvenray - Dec 7, 2012 om 19:09
2 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 7 dec 2012, 19:00]Pascal.

Niet akkoord gaan met het nieuwe bedrag. Vodafone heeft bij iemand die een nota kreeg van € 23.000, dat al teruggebracht naar € 3.000 na een paar mailtjes en die mensen zijn uiteraard nog niet akkoord.

Koop maar even een prepaid kaartje, niet van Vodafone, om zelf te bellen en hou je poot stij en dien een klacht in zoals zoekster adviseert.

trend spray
door trend spray - Dec 7, 2012 om 19:50
217 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=pascalvenray schreef op vrijdag 7 dec 2012, 19:19]Ik weet niet hoe je iemand bedankt als je top vraag pro gelijk wegklikt?
Tijger1 bij deze bedankt en ik heb al een klacht ingediend bij de opta.

Tijger, deze is voor U :-), staat bij het topic: "hoe kan ik iemand bedanken"?

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Dec 10, 2012 om 10:58
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste pascalvenray,

Vervelend om te lezen dat dit u is overkomen. Het kan voorkomen dat het apparaat, zonder dat u het door heeft, toch data verbruikt. In verband met uw privacy kunnen we niet zien waar de data precies aan op is gegaan. Wel kunnen we zien op welk tijdstip de datasessie heeft plaatsgevonden en hoe lang deze geduurt heeft. Ik wil graag kijken of ik iets voor u kan betekenen. Daarvoor heb ik uiteraard wel een aantal gegevens nodig, ook in verband met verificatie. U kunt ons een e-mail sturen met uw 06 nummer, naam, adres, geboortedatum, klantnummer en laatste 4 cijfers van uw rekeningnummer. Stuur de e-mail naar webcare.nl@vodafone.com. Zet in de titel van de e-mail: Kassa | pascalvenray | 10-12-12. We zullen de e-mail dan zo snel mogelijk beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Annabelle
Vodafone 24/7 Web Crew

ni
door nico van dijk - Apr 24, 2013 om 14:26
9 Antwoorden / 1 Vragen
0

"Dit is vodafone beleid " is het enige antwoord wat ze nog kennen als je de discussie inhoudelijk wint. (lees verdienmodel) elke inhoudelijke discussie gaan ze met je uit de weg. Inderdaad wel meteen de helft crediteren. Maar die andere helft moet je gewoon betalen. Ik had het met de vodafone op reis bundel.

je kan ook naar de geschillencommisie telecom kost 50,84 maar dan wordt je klacht wel inhoudelijk behandeld. als je wint krijg je je geld terug.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer