ha
door hannekevanolst Apr 9, 2013 om 15:22
Computers & telefonie

Hoge rekening Vodafone

Na de uitzending van 2 februari over hoge kosten voor datagebruik dacht ik gespaard te zijn, maar helaas.

Mijn factuur voor maart bedraagt 272,35 euro, terwijl mijn abonnement 30 euro is. Ik heb gebeld naar de klantenservice, en die geven aan dat er een webpagina 7 uur lang heeft opengestaan. Die avond heb ik inderdaad iets opgezocht op de site van een reisorganisatie, maar daarna ging ik naar de bioscoop en is de pagina dus niet ververst en heeft hij ook niet geupdate of dergelijke. En als een webpagina openstaat maar niet veranderd verbruik je geen data. Bovendien zou 3GB aan data bijna onmogelijk zijn om op te halen. Dan zou ik wel heel veel youtubefilmpjes bekeken moeten hebben, wat ik nooit doe.

Deze rekening klopt dus niet, ook heb ik geen waarschuwend smsje ontvangen, al staat dit wel in het systeem volgens de klantenservice. Het is dus voor mij onmogelijk om te bewijzen dat ik die data niet gebruikt heb, omdat Vodafone in verband met de privacywet niet kan tonen waaraan ik die data heb verbruikt. Vodafone mag best komen kijken in mijn inbox en zien dat ik dat waarschuwende smsje niet heb ontvangen, maar het is natuurlijk ook onmogelijk voor mij om te bewijzen dat ik hem niet heb ontvangen.

Het is mijn woord tegen hun woord. Ik heb al gemaild naar het webcareteam, maar zei konden niets anders zeggen dan de klantenservice ook al had gezegd aan de telefoon. 272 euro is voor mij als student een enorm bedrag. Ik hoop dat hier een oplossing voor gevonden kan worden.

955 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 9, 2013 om 16:54
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Gelukkig komt hier straks nog iemand anders van het webcare team die het wel *kuch* gaat oplossen

Dien als eerste je klacht schriftelijk (liefst per fax) in bij Vodafone en vraag om bewijs.

bb
door bb_vercetti - Apr 9, 2013 om 18:31
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

In wat voor wereld denk je zelf dat we leven? Dat jij moet aantonen of je wel/of geen data heb gebruikt?
Vodafone is van mening dat er data is verbruikt en stuurt een rekening, dan mogen zij dat onderbouwen. Een rechter zal hetzelfde vragen. Dat verhaal van privacywetgeving mogen ze aan de rechter uitleggen. Als ze dat niet kunnen is er mijns inziens geen bewijs en is het dossier snel afgehandeld. Mocht je een brief / rekening krijgen van Interim Justitia, niet in gesprek gaan, je hebt niets met deze partij te maken. Ik zou naar een juridisch loket gaan en gezamenlijk een klacht indienen bij de geschillencommissie Telecom en/of de zaak voor de rechter laten komen.

ma
door mandy6 - Apr 11, 2013 om 20:19
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hier heb ik last van:
Er lijkt een zeer ernstige fout aanwezig te zijn in iOS 6 (het nieuwe operating systeem van iPhone en iPad) waarbij de telefoon 's nachts verbinding wordt gemaakt met het mobiele netwerk, zelfs als er een draadloos (wifi) netwerk thuis aanwezig is. Hierdoor kan er voor honderden MByte aan data worden gedownload.

Als je zoekt op "iOS 6 cellular data usage" vindt je een hoop details hierover. Bijvoorbeeld:
http://tidbits.com/article/13354
http://www.computeridee.nl/nieuws/ios-6-bug-zorgt-voor-hogere-telefoonrekening
http://www.zdnet.com/who-will-pay-for-the-ios-bill-shock-problem-7000005222/

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer