da
door daphne van ommen Dec 18, 2015 om 21:21
Computers & telefonie

Hollands nieuwe: Slechte klantenservice

Onzettend lang verhaal,
Dit heb ik geplaatst op de facebook pagina geplaatst van hollands nieuwe, ongelofelijk slecht bereikbare service.
Ik wil graag verdere stappen ondernemen maar weet niet hoe.

Ik zal nu voor bijna de 80ste keer hier een bericht plaatsen en ben ook nog lang niet klaar. Ik zal pas stoppen als ik fatsoendelijk ben geholpen, dus bij deze.

Ik heb vorige maand via belsimpel.nl een abbonement afgesloten bij hollands nieuwe. Ik heb gekozen voor een samsung galaxy s6 met 15 euro per maand voor alleen bellen en sms'en. De rest heb ik bij betaald.

Ik ben naar jullie overgestapt vanaf ziggo.

Bij het tekenen van mijn contract heb ik doorgegeven dat ik mijn nummer wou behouden. Alles dus ingevuld getekend en opgestuurd. Daarna heb ik van belsimpel.nl deze email ontvangen:

Geachte mevrouw van Ommen,

Nogmaals bedankt voor uw bestelling bij Belsimpel.nl.

Wij hebben uw contract in goede orde ontvangen en uw aanvraag ingediend bij uw nieuwe provider. Uw nieuwe provider zal u binnen 5-12 werkdagen een bevestiging sturen indien uw nummerbehoudaanvraag akkoord is. Normaal gesproken handelt Belsimpel uw nummerbehoudaanvraag af, maar uw nieuwe provider kiest ervoor dit zelf te doen. Houd goed in de gaten of u inderdaad een bevestiging krijgt, mocht dat niet zo zijn dan kunt u contact opnemen met de provider.

Hierbij hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Vermeld daarbij alstublieft uw ordernummer 3106452549.

Vervolgens heb ik mijn telefoon gekregen met een simkaart van hollands nieuwe erbij. Deze had een ander nummer, maar ik ging er vanuit dat zodra het nummer behoud, wat trouwens per vandaag in zou gaan, in ging het gewoon om gezet zou worden naar mijn eigen nummer. Maar helaas, gister, 1 dag voordat mijn nummerbehoud zou ingaan lekker optijd dus want nu zit ik er weer een extra maand aan vast, kreeg ik deze email van jullie:

Hallo DY,

Je aanvraag voor nummerbehoud voor mobiel nummer0627XXXXXX en simkaartnummer 893107051XXXXXXXXXX is geweigerd.

Volgens jouw oude provider kan er op dit moment geen nummerbehoud worden aangevraagd voor dit mobiele nummer. Neem daarom contact op met je oude provider. Zodra je oude provider je nummer vrijgeeft, dien je een nieuwe aanvraag voor nummerbehoud te doen via mijn hollandsnieuwe.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

Dus, contact opgenomen met ziggo. Wat blijkt... VERASSING! Hollands nieuwe heeft geen aanvraag gedaan bij ziggo voor een nummerbehoud. Dat betekent voor mij dus dat ik nu met 2 abbonementen zit. Met mijn ziggo abbonement moet bellen en alleen op mijn hollands nieuwe abbonememt alleen gebeld kan worden. Maar betaal wel voor beide. Daarom, wil ik jullie mensen van hollands nieuwe bedanken voor deze 2 abbonementen want ja zeg nou zelf, december is toch geen dure maand, jullie service is top, 2 studies volgen is niet duur en ik ben miljoenair geworden met mijn supermarkt baantje. NOT! Heb bewust gekozen voor een abbonement van €15 per maand. Wat doen jullie? Zadelen mij op met 2 abbonementen en met dat abbonement van jullie kan ik helemaal niets.

Ik heb belsimpel gebeld kunnen niets voor mij betekenen, vodafoon waaronder jullie schijnen te vallen kan niks voor mij betekenen, ziggo kan niets voor mij betekenen en wijzen allemaal naar jullie klantenservice.

Dan neem ik maar weer contact op met jullie klantenservice, op mijn werk in mijn pauze. Want ja, er zijn ook mensen die wel echt werken en niet zo'n tropentijden als jullie maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00. En als jullie klantenservice dan bereikbaar zou moeten zijn, zijn jullie volgens mij vliegtuigjes aan het vouwen. Anders had er wel iemand opgenomen. Op de facebook pagina wordt alleen gereageerd als jullie je vervelen, jullie vragen om een prive bericht maar reageren er vervolgens niet op.

Ik heb nog nooit zo'n slecht bedrijf meegemaakt als hollands nieuwe, ik zal hollands nieuwe dan ook bij iedereen afraden.

Ik ben een nieuwe klant die betaald voor een service die ik niet krijg, wat JULLIE fout is en als ik contact met jullie wil opnemen om te informeren over JULLIR fout kan ik er ook nog eens 45 cent per minuut voor betalen.

Ik vraag nu nog eens voor onderhand de 20ste keer om contact met mij op te nemen.

Ik zal nog maar eens even duidelijk maken dat het jullie taak is om klanten te helpen en niet het bloed onder de nagels uit te halen EN een kut weekend te bezorgen, daarvoor ook trouwens weer bedankt he.

Hopelijk jullie allemaal voldoende te hebben geinformeerd, iets waar jullie nog van kunnen leren mensen informeren...

Zeer onvriendelijke groet,

Een zeer boze en ontevreden klant.

1863 3 Rapporteer

reflecs
door reflecs - Dec 20, 2015 om 11:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien heeft u hier iets aan: https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/vraag-klacht-aanbieder-telefonie-internet-tv
Ik vind het zo raar wanneer een bedrijf niet via e-mail contact wil.
Op deze pagina staat er echter wel een, zou ik gewoon gebruiken (en ook het correspondentieadres):https://www.hollandsnieuwe.nl/over-hollandsnieuwe

mienkereltie
door mienkereltie - Dec 26, 2015 om 23:01
11 Antwoorden / 5 Vragen

Geachte mevrouw van Ommen,

Ik zelf ben al enkele jaren bij Holland Nieuwe. Als ik problemen heb met mijn mobiel ga ik naar Bel Company. Dit bedrijf werkt samen met Hollands nieuwe, en tot nu toe al mijn vragen en opmerkingen tijdens mijn winkel bezoek opgelost. Misschien een tip voor U?

co
door conpom - Jan 20, 2016 om 20:59
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Daphne,

Mijn verhaal lijkt op dat van jou! Ik ben 4 maanden van het kastje naar de muur gestuurd en heb uiteindelijk een (aangetekende) boze brief naar de directie van HollandsNieuwe gestuurd en gedreigd met het inschakelen van de Geschillencommissie. Je wil het niet geloven maar binnen twee dagen (!!) had ik mijn oude nummer terug! Dus waag nog een kans en schrijf de directie aan! Succes,

groetjes,
Connie