li
door lifra Nov 27, 2006 om 20:37
Computers & telefonie

@home telefonie

Heel graag zou ik advies willen over de volgende kwestie: In juni dit jaar hadden we in eerste instantie het totale pakket (digi.tv, internet, telefoon) van @Home aangevraagd, maar ondertussen habben we ons bedacht en hebben na telefonisch overleg met @home de doos via het postkantoor terug gestuurd. Daarna hebben we een nieuw pakket aangevraagd met telefoon en internet. Alles werkt prima, precies zoals het is beloofd. Na enige tijd zie ik op de online factuur dat we toch betalen voor de digitale tv. Ik heb hierover gebeld, gemaild naar twee verschillende e-mailadressen en uiteindelijk, op aanraden van een callcentre-medewerker, ook naar twee verschillende adressen dezelfde brief verstuurd. Na enige tijd word ik gebeld door @Home. Het is de fout van @Home. De betalingen worden stop gezet en het teveel betaalde bedrag wordt terug gestort. Dat was op 1 nov.jl. Twee dagen na dit telefoontje krijgen we een zelf te vouwen doosje thuis gestuurd waarin we de digitale decoder kunnen verzenden. Een dag na dit doosje, komt er een brief waarin staat dat @Home het betreurt dat we ons proefabonnement op telefoon en internet hebben opgezegd en vervolgens wordt de telefoon afgesloten. Internet gaat echter gewoon door.....(???) We hebben vele malen gebeld, gemaild en brieven verstuurd. @Home heeft gelukkig toegegeven dat de schuld bij hen ligt, maar ondertussen zitten we 4 weken zonder telefoon.

Wie kan ons helpen? Bellen, mailen, brieven versturen, geschillencommissie, schadevergoeding......wat kunnen we doen en hoe?

458 2 Rapporteer

daansworld
door daansworld - Dec 8, 2006 om 18:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wat van belang is, is of er een aktie-periode gaande is geweest, tentijde van het bestellen van het pakket. Ook is het van belang, of dit pakket in zijn totaliteit is gebruikt, voordat het retour is gezonden. Indien er een aktie was, zoals het uitproberen, is het van belang dat u deze aktie opzoekt, kopieert en plakt in een mail, welke verzonden kan worden naar @home.

Deze zullen de zaak oppakken en eventueel restitioneren. Dat staat ook op het internet vemeld op de homepage (www.@home.nl onder aan de pagina)

Veel succes

Gerald

edwardus
door edwardus - Dec 8, 2006 om 19:02
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hun slogan: @Home. Zoals het hoort.

Yeah uhhuh.

Schriftelijk reageren is misschien wel het beste in dit geval, want ze zijn bij @Home kennelijk zo slordig en/of kort van memorie dat elke andere communicatievorm gedoemd is vergeten/misbegrepen/etc. te worden.

Ik zou kort en helder uitleggen wat de situatie is, wat er fout ging en hoe het gewenst wordt. Een schadevergoeding voor bijv. gemaakte onkosten zoals mobiel bellen is wel op z'n plaats. In die brief geef je ze nog één kans om het in orde te maken in een redelijke termijn, bijv. 10 of 20 werkdagen. Als dat niet lukt, dan ontbinden.