ko
door koppie Apr 21, 2009 om 22:46
Computers & telefonie

Hotmail/windowslive

Ikverblijf momenteel in voormalig Yugoslavia en wil inloggen op mijn hotmail email adres. Ondanks vele pogingen krijg ik steeds een windows mailsite in het kroatisch hetgeen ik niet lezen kan. Hoe kom ik in een leesbare (Nederlandse of Engelse) versie terecht?

882 10 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Apr 21, 2009 om 23:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe dat er in het Kroatisch uitziet heb ik geen idee van, in mijn scherm zie ik rechtsbovenin, naast het blauwe Hulp-symbool (?) en onder je naam een Options knop en de bovenste optie is die voor taal. English zie ik staan, je kunt er op klikken en iets anders kiezen.

holpen
door holpen - Apr 22, 2009 om 12:33
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, in het Kroatisch staat er Mogu?nosti. Klik daarop en onder het kopje Jezik zie je dan Hrvatski staan. Klik daarop en je krijgt een lijst met talen, w.o. Nederlands. Selecteer deze en klik onderaan de talenpagina op de knop Spremi.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Apr 22, 2009 om 22:55
1163 Antwoorden / 60 Vragen

U kunt de website kopieeren naar een vertaal-website, bijvoorbeeld

http://translate.google.nl/

ko
door koppie - Apr 22, 2009 om 23:07
8 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt allemaal. Het antwoord van edwardus kwam het dichtst in de buurt. Via "tools" en diverse andere knoppen heb ik een en ander kunnen bijstellen. Kostte wel enkele uren proberen. Bedankt!

ko
door koppie - May 3, 2012 om 14:05
8 Antwoorden / 3 Vragen

Ik probeer te reageren op een artikel Edoch.... de knop reageren werkt niet. klik ik op inloggen dan verschijn het venster: "U bent ingelogd als.... Uitloggen?" Klik ik op "uitloggen" dan verschijnt er weer een venster om in te loggen. Doe ik dat dan is mijn ww niet goed. Vraag ik een nieuw ww dan werkt dat ook niet. HOE KAN IK REAGEREN??????

edrick3
door edrick3 - May 3, 2012 om 14:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@koppie,

Klik even op F5 na hete inloggen.
(Is een bekend probleem)

Suc6

dobby
door dobby - May 3, 2012 om 14:52
749 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn gelukkig nog websites die op je browser-instellingen letten (accept-language) in plaats van alleen maar een botte geo-redirect te doen.. je zou kunnen proberen om in de instellingen van je browser ergens de taal instellingen aan te passen. (en, en-US, en-GB, nl, nl-NL enz.. even de exacte manier per browser checken, maar dit zou moeten werken); als je aangeeft welke browser je gebruikt dan kunnen we iets meer specifek zeggen waar je het in moet vullen..

Bij hotmail (en ook vele andere sites) kan je natuurlijk (zoals de anderen al eerder zeiden) ook zelf de taal in de website kiezen, maar dat moet je per website doen, is op elke site verschillend, en met de huidige trend van "cookies are evil" kan het zijn dat je het vaker weer moet doen.

De browser stuurt bij (bijna) elke request een header mee naar de server waarin hij zegt "ik lust die en die talen, met een voorkeur voor die, en daarna die, enz enz")... een nette website zal daar rekening mee houden.

Ook zijn er websites die aan de hand van je IP addr bepalen waar jij zou moeten zijn (tunnels anyone? proxies anyone? mobile carriers?) en die dan maar zelf bepalen wat je voorgeschoteld krijgt.

Dus geen universele oplossing helaas.. maar IMO de beste kans is je browser settings.. dat *zou* het meest universeel moeten zijn... als je dan ook nog via een tunnel/proxy in nederland (volgens de geodatabase die de website gebruikt *grin*) zou connecten ben je bij veel websites safe...

edrick3
door edrick3 - May 3, 2012 om 15:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dolby,

Fijn dat je nog even reageert, maar dit topic is bijna 3 jaar oud!!
Neem aan dat TS ondertussen terug is. ;-)

Met vr.gr.

dobby
door dobby - May 3, 2012 om 16:45
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 3 mei 2012, 15:33]@dolby,

Fijn dat je nog even reageert, maar dit topic is bijna 3 jaar oud!!
Neem aan dat TS ondertussen terug is. ;-)

Met vr.gr.Geen HiFi hoor.. meer ouderwetsch met piepen en kraken.. maar oops.. let niet zo op timestamps.. kassa.vara.nl en dan V&B op de homepage waar de laaste 8 ofzo posts staan... zorry.. mein vaud.. Maar in my defense: er was dus nog wel een recente(re) reactie, anders had de post niet in het lijstje gestaan

ko
door koppie - May 16, 2012 om 18:51
8 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt Edrick.